GabiGabi 2009.06.11. 12:32

FOREX tanfolyam

A Forexakadémia szervezésében ebben a hónapban

3 napos tanfolyam indul.

A tanfolyam időpontja június 20-27-29.

 

A tanfolyamon oktatóként -az eddigi tanfolyamokhoz hasonlóan- én is részt veszek.

Az én előadásomban ismerkedhettek meg a technikai elemzés gyöngyszemeivel,

a csúcs-völgy elemzéssel és az alakzatokkal.

További részletek:

 www.forexakademia.com

 

Amennyiben jelentkezel a tanfolyamra, akkor én kedvezményes árat ajánlok Neked:

A jelentkezésnél a megjegyzéshez ird be hogy "GG blog" és ekkor

a tanfolyam díjából 10.000 Ft kedvezményt kapsz.

Kérlek a jelentkezésedről engem is tájékoztass egy email-ben.

Ha további kérdéseid lennének, akkor szivesen segítek.

GG

A bejegyzés trackback címe:

https://deviza.blog.hu/api/trackback/id/tr591162409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RussoSS (törölt) · http://devizaspekulans.blog.hu 2009.06.05. 17:38:15

Hmm nem kritizálni akarok, de akinek olyan jól bejön a devizakereskedés, mint Neked, annak miért van szüksége holmi "előadáspénzre"? Mert ugye ezek olyan 100.000 körül vannak (nem voltam még egyen sem, de ilyeket olvastam), és egy-egy jobb traden ezeket lazán meg lehet keresni.
Én ha oktatnék, akkor valami jelképes összeget kérnék...
Csak egy vélemény volt...

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.05. 18:20:27

@RussoS: Ez a te véleményed, másnak lehet hogy más.
Tudod én szeretek oktatni is, szeretek emberekkel kapcsolatot kiépíteni. Képzeld van olyan akivel az első tanfolyamon ismerkedtem meg és azóta már baráti a kapcsolatunk. Arról nem beszélve hogy azt a tanfolyamot nem én szervezem, engem felkértek előadónak, és képzeld el, hogy egy iyen tanfolyam költségeinek elenyésző része az oktatók javadalmazása.
De egyébként szoktam ingyen is oktatni, lásd ezt a blogot. Ez sokkal több időmet elrabol mint a tanfolyami oktatás.
Persze nem kell itt nekem védekeznem és az az igazság hogy hasonló esetben én nem kérdeztem volna ezt meg tőled. De megszoktam már a provokálást irányodból.

RussoSS (törölt) · http://devizaspekulans.blog.hu 2009.06.05. 18:52:47

@GabiGabi: Én az ilyen tanfolyamoktól tartózkodok, véleményem szerint könyvekből (pl. Kecskeméti-féle könyv), internetről (magyar-angol nyelvű anyagok, fórumok, blogok, mint pl a Tiéd is) el lehet sajátítani a kereskedés alapjait, mert valljuk be, aki elvégez egy ilyen tanfolyamot, az lényegesen nem fog előrejutni, max. az alapokat tanulja meg, amit ingyen is el tud sajátítani. Nem Téged, hanem az ilyen tanfolyamokat kritizálom és az egyedül való tanulás, gyakorlás híve vagyok. Ha más megmondja a "tuti" stratégiát, attól ódzkodni kell, mert súlyos összegekbe kerülhet a felismerés, hogy nem neki való...
üdv.

Izi Fx 2009.06.05. 18:57:11

Ha az én kezdő időmben lett volna egy olyan tanfolyam, ahol GG-hez hasonló mentalitású és kvalitású trader oktatott volna, akkor rengeteg (vagy még több) időt és ezzel együtt pénzt takaríthattam volna meg!!! Ezzel együtt mindenki maga dönt, hogy igénybe veszi-e az említett szolgáltatást...

StLui 2009.06.05. 19:52:11

@RussoS:
Én elsőre megvettem a Kecskeméti féle könyvet, nem sokra jutottam vele, túl ismeretlen volt a téma, de indult az általa tartott tanfolyam és az sokat segített az az óta is forgatott könyv megértésében. Elmentem az Ő haladó tanfolyamukra is, azt is hasznosnak találtam, majd elkezdett érdekelni a deviza, és pont akkor indult talán Balázs első tanfolyama, WikFx (nagyon lelkes volt, az se tudta mivel kezdje, folytassa, annyi mindent el akart mondani :) ) vendégelőadóval, és én magamtól a devizához biztos nem tudtam volna összeszedni a szükséges alapismereteket az induláshoz. Azután még becsúszott egy 80pénzes kétnapos traderbambu kezdő de arról nem beszélnék inkább. Sajnos a munkám úgy alakult, hogy nem tudok túl aktívan gyakorolni, és így a lassú kezdők közé tartozom 2006 vége óta. (Nemrég olvastam, hogy van, aki tavaly nyáron kezdte, és lassan már előad :) gratula a gyors fejlődéshez neki ) Ezért nagyon örültem, amikor totál véletlenül nyertem egy tanfolyamot Balázséktól, azt se tudtam, hogy az övék a honlap, ahova regisztráltam és tanfolyamról se tudtam, csak kaptam egy értesítőt, hogy nyertem :), oda is elmentem és itt már GG is szerepelt előadóként, az elsőnél még csak a "troom"-ból ismertem. Na ő nagyon meggyőző előadó volt a totál jóindulatú lelkesedésével, és tudását másnak átadni akarásával, és nem mellékesen nagyon meggyőző volt a technika, amit bemutatott (na most jó beny.ltam :-) ). Egyébként bennem is sokszor megfogalmazódott a kérdés, föl is tettem több fórumon, miért oktat valaki tőzsdét, forexet ha jó tudja csinálni, de érdekes, hogy egy mérnököket, ügyvédeket képző tanárnál ez a kérdés nem merül föl, pedig biztos többet keresnének mérnök- vagy pláne ügyvédként, ennek ellenére a mai napig is bennem van a kétkedés, pedig több a pozitív mint a negatív tapasztalat. Szóval sokszor lehet az embereknek kevés a könyv, és szükséges egy kis tanfolyami támogatás, az induláshoz mindenképp, és nagyom sajnálom azokat, akik devizázni kezdenek, sokan már élesben, és amikor tanfolyamra terelődik a szó, mert kiderül semmit sem értenek, akkor pénzhiányra hivatkoznak, pedig valószínűleg ez is egy szükséges alapbefektetés a „devizaüzletágunkba” legtöbbünknek, kivéve akik autodidakta módon is képesek jól megtanulni valamit.
Szóval Neked RussoS még annyit a hosszú monológom végére, hogy döntsd el hasznos e ez a blog Neked, ha igen olvass, írjál, ha úgy gondolod nem, akkor ne pazarold az idődet. Viszont ahoz gratulálok, hogy magadtól megtanultad a kereskedés fortélyait. Ha ez egy fizetős valami lenne akkor meg lehetne fogalmazni elvárásokat, de egy önzetlen munkát vagy megköszönök vagy ha nem tetszik nem foglalkozom vele.
Lehet, hogy írtam h.lyeségeket, nem vagyok egy nagy irkálós típus :)

trader55 2009.06.05. 19:55:19

@RussoS:
Ha csak a pénz számítana, senki nem végezne karitatív tevékenységet.

Én is kételkedtem annak idején, de bizony vannak olyan traderek, akik úgy oktatnak, hogy közben élőben kereskednek. Ez elég meggyőző, nem?

Más: a trading a világ legmagányosabb tevékenysége. Csak Te és a piac létezik akkor és ott. (idézet, nem tudom már, hogy kitől). Néha szükség van arra, hogy emberek között legyen a trader.

Az összeg nagyságáról: nem ismerem a járulékos költségeket, de vannak, sőt adózni is kell. Szerintem illik ammyit fizetni, amennyit bármilyen más előadónak. Függetlenül attól, hogy ő ezt "könnyebben, gyorsabban" is megkeresi.

trader55 2009.06.05. 19:59:24

@StLui: Igazán megtisztelnél, ha a traderbambu-féle tanfolyamról megosztanád a tapasztalataidat privátban (lothi kukac t-email pont hu)

RussoSS (törölt) · http://devizaspekulans.blog.hu 2009.06.05. 20:16:20

@StLui: Biztos vannak jó tanfolyamok is, de a többsége említésre sem méltó. A Kecskeméti-féle könyvet netről szedtem le, az kb. a 4. könyv volt, amit kiolvastam, akkor nekem már nem nyújtott újat. Ahhoz, hogy trader legyél, adakoznod kell a piacnak. Teljesen mindegy, hogy elvégzel egy-két tanfolyamot vagy nem, a piacnak úgyis ki fogod fizetni a tanulópénzt. Most én inkább úgy voltam vele, hogy ha fizetnem kell, akkor inkább a piacnak fizetek tapasztalatokért, mint az előadóknak olyan tudásért, amit enyhe szövegértéssel és idegennyelvtudással magamnak is elsajátíthatok ingyen. Pár gigányi torrent-anyag 3 nyelven és oké minden...
A stratégiakialakításhoz meg nem elég kezdő/haladó tanfolyam, azt neked kell kialakítani otthon, ami nem pár óra, nem is pár nap...
Persze szubjektív vélemény...
A blog pedig nagyon jó, aki nem ismeri a Forexet swing tekintetben, annak érdemes végigolvasni az összes bejegyzést, szóval nem GG-t akartam kritizálni, hanem az előadókat és a tuti stratégiájukat.
Részemről ennyi.

Wespa 2009.06.05. 20:42:03

Kedves RussoS!

Az a baj,h nem tudod kit/kiket kritizálsz és milyen stratégiát. Csak általánosságban írsz tanfolyamokról és nem erről a tanfolyamról.
Képzeld én részt vettem ezen a tanfolyamon és azt gondolom,h sokkal többet is megérne.
Lehet,h a tanfolyamon elhangzottak mind fent vannak torrent oldalakon és abból is mindent meg lehet tanulni, csak nem mindegy,h 1 év alatt szeded össze az infókat vagy sokkal hangsúlyozom sokkal rövidebb idő alatt.

Ui.:Valamint szerintem ha ez is a véleményed ne valami illő dolog volt ezt ide írnod.

DiNo 2009.06.05. 20:52:46

@RussoS: Visszanéztem a hozzászólásaidat, és nem csak az Én véleményem az, hogy javarészt csak fikázni tudod GG-t ahol csak lehet. Ennek van valami oka? Netán ez valami konkurencia harc? :) Az emberek nagy része azért van itt, hogy tanuljunk egymástól, nem pedig azért amit Te csinálsz...Nosza itt az alkalom, hogy megmutasd magad! Előre beírhatod ide a tradjeidet pár kommenttel, hogy mik az indokaid, célár stb...Nagyon kíváncsian várjuk, hogy te hogyan kereskedsz!!! Valószínűleg Tőled is sokat lehetne tanulni, de amíg ez nem történik meg, addig ez inkább csak szánalmas kötekedés marad a részedről. Tudod, messziről jött ember azt mond amit akar..:))
Aki személyesen is ismeri Gabit, tudja, hogy egy végletekig segítőkész rokonszenves ember, aki igenis szeret foglalkozni az emberekkel. A kezdőket mindig végighallgatja és folyamatosan istápolgatja a t.room-ba. De lehet ez neked furcsa, hál Istennek vannak még ilyenek.
Részemről is ennyi!
(jah és sorry ha megbántottalak )

DiNo 2009.06.05. 21:03:27

@RussoS: Bocs, hogy offolok GG!
Ezt olvasom a blogodon:

Briian 2009.06.01. 22:22:01
Ez 8db nyerő trade. Vesztőid nincsenek is?
Válasz erre
RussoS 2009.06.01. 22:56:12
@Briian: EURUSD-n nincsenek bukóim, nem szoktam vagdalkozni, pontosan megtervezem a beszállót, a kiszálló pedig szubjektív: gyertya, trendvonaltörés, NonLagAma keresztezése, Tenkan Sen keresztezése, stb.

Megosztanád velünk a stratégiád? Elég lesz nagyvonalakban is...:)

RussoSS (törölt) · http://devizaspekulans.blog.hu 2009.06.05. 21:15:36

Özönlenek a kritizálók, amit meg is értek.

Wespa: nekem 5 hónapba telt a demó számlától kezdve a teljes stratégia kialakítása, nem hinném, hogy tanfolyammal lényegesen több időt lehet megspórolni, bár lehetséges...

DiNo: szó sincs konkurenciaharcról, mivel teljesen eltérő GG-vel a stratégiánk és a blogok sem arra a célra vannak. Én nem tanítok (nem értek hozzá), csak elemzek, összefoglalok, főleg magamnak, hogy vissza tudjam olvasni, milyen véleményen voltam, vagyok, mik voltak a hibás elgondolásaim, vagy pszichésen mikor romlottam el.
Ezenkívül részletesen leírtam a stratégiám, ha gondolod elolvasod, ha nem, nem.
Elismerem GG emberközpontúságát, stratégiáját, tapasztalatait, értékelem az erőfeszítéseit, amit a kezdők irányába tesz, ez nem kevés energia. Ugyanakkor vitatkozni lehet, nem?
Amúgy nem bántottál meg, bírom a kritikát.

dézé3 2009.06.05. 22:16:21

Üdv mindenkinek!
Azok közé tartozom, akik részt vettek tavaly azon a tanfolyamon, ahol GabiGabi is oktatott. Nem tisztem őt védeni, de a fenti diszkurzusból arra a következtetésre jutottam, hogy van aki az embereknél is jobban szereti a pénzt (és ha megkeresi talán kicsit túlontúl büszke is rá), és van aki (bár szintén megkeresi) a pénznél jobban szereti az embereket. Amennyire GabiGabit ismerem az utóbbiak közé tartozik. És lehet, hogy ,,a trading a világ legmagányosabb tevékenysége" , de a GabiGabihoz és a blogban résztvevők többségéhez hasonló trader-ek nem azok.
Amúgy meg szuper a blog, csak lenne időm többet olvasni!

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.06. 00:47:08

@RussoS: Sok mindent tudnék most neked mondani, de inkább nem teszem, csak egy kis kiragadott példa :

StLui irta :
"Én elsőre megvettem a Kecskeméti féle könyvet"

Russos irta : " A Kecskeméti-féle könyvet netről szedtem le"

Remélem látod a különbséget. Kecskeméti István sok időt fordított arra, hogy megírja azt a könyvét, azt illik megvenni, ha használod!

Más : én egyszer már szóltam neked, hogy változtass a stilusodon. De úgy látszik ez nem használt. Igy most töröllek a tagok közül, és kérlek, hogy ne látogasd ezt az ingyenes blogot, hiszen ez nem neked való, te már mindent tudsz.
Persze most mondhatod, hogy ez diktatúra, de ez nem az, ez az én blogom, nagyon sok munkámba kerül ez, és számomra itt te nem kivánatos személy vagy. Ennyi.
Mennyi értelmes dologról is beszélgethettünk volna, addig míg neked reagáltunk.
Én sajnálom ezeket az elvesztegetett időket.

ui: kezdem megérteni azokat az embereket, akik óvtak attól, hogy én itt a nyilvánosság előtt kitárulkozzam.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2009.06.06. 08:29:16

Hm.
Érdekes dolog a trader-evolúció.

Az ember elkezdi, hosszú idő alatt összegyűjti az ismereteit. Teljesen természetes, hogy szeretne hasonló gondolkodású emberek közé tartozni, megosztani a sikerélményeit, tapasztalatait. Így jönnek létre a blogok, meg a hozzá kapcsolódó érzelmileg még túlfűtött amatőrök és higgadt profik bejegyzései, vitái – amiből valóban lehetne tanulni, ha nem korlátoznánk a szólásszabadságot.

De néha történik a fejlődési folyamatban egy vadhajtás is, amikor rájön a trader, hogy az oktatással pénzt lehet keresni. Nem is keveset. 3*8 óra, 20 fő, 150 ezer. Az költségek levonása után is kb. 2 milla. Jóval több, mint amit minilotokkal, vagy még kisebb pozival tradelgetve meg lehet keresni.

De nincs ezzel baj. Ha valaki elhiszi, hogy mások sok év alatt megszerzett tudását 3 nap alatt teljes részletességgel meg lehet ismerni – az fizessen.

Aki pedig kiszolgálja ezt az igényt, szervez, oktat, az keressen.

Csak ne csináljunk már úgy, mintha ez felebaráti szeretetből történne, nem pedig tudatosan generált üzlet lenne.

Ennek köze nincs a forexhez, ez online marketing.

Mindenesetre én máshogy csinálom ezt a környezetemben, Kecskeméten. www.moneymentor.5mp.eu

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.06. 08:35:08

@kmisi: és ezt a kommentet a kapcsolt linkkel milyen marketingnek hívják ? :-)

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2009.06.06. 08:51:31

Kapcsolatépítő marketing.:)

Nekem ebből egy fillér bevétel nem jött be. Eddig.

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.06. 09:07:42

@kmisi: Sajnálom, hogy ismét nem szakmai dolgokról beszélgetünk.
Mégegyszer utoljára megpróbálom elmondani : van egy cég, aki tanfolyamszervezésre (is) szakosodott, ők szervezik a tanfolyamot és engem mint tradert felkértek előadónak. Nem nekem fizetnek a hallgatók, én a cégnél egy meghívott előadó vagyok.
Egyébként nem köteleznek embereket hogy részt vegyenek ezen a tanfolyamon, hanem önként jelentkeznek ide a hallgatók és nagyrésze az előző tanfolyamon végzettek ajánlása alapján jelentkezik.

Felajánlom egyébként, hogy akinek ezek után már nem is annyira tetszik ez a blog az a ggforex@freemail.hu cimen kérheti a tagság törlését is :-)

ui: Jó lenne már szakmai dolgokról is beszélgetni, ott van például IziFx szintekkel kapcsolatos nagyon érdekes bejegyzése.

Bobojsza_ 2009.06.06. 13:52:28

Sziasztok!

kmisi: Megnéztem a blogodat(?) egy dolog ami szemet szúrt:
"tapasztalata alapján akar és tud hozzátenni egy közös munkához, akkor rövid "szakmai önéletrajzzal" és skype elérhetőség feltüntetésével jelentkezzen. Alkalmasságát egy rövid éles prezentáció keretében bizonyíthatja."
Látod nekem meg ez nem szimpatikus. Csak akkor adsz ha kapsz is érte valamit.
Az meg, hogy GG-t felkérték a tanfolyamra oktatónak inkább elismerésre érdemes mint, hogy bármi kivetnivalót találnák benne függetlenül, hogy mennyi pénzt kap érte.

Az, hogy ki miért oktat azt csak saját maga tudja. Ezt kívülről megítélni nehéz főleg, hogy nem is ismerjük személyesen GG-t.
Csak a pénzért lehet oktatni, tudást átadni? Nem hiszem, hogy így lenne.
Sokan ingyen adják át a fórumokon a tudásukat és nem várnak el semmit.

Amit idáig csinált GG azt lehet követni és utána csinálni.
Örömmel töltene el ha Pl:moneymentor weboldalon is látnánk hasonlókat.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2009.06.06. 16:09:10

@Bobojsza_: Megszólítottak, válaszolok.

Bobojsza! Ha jól emlékszem Wik blogján már összefutottunk kb. fél éve. Én már akkor is szerettem volna, hogy találkozzunk, (kiderüljön kit takar ez a nickname), mivel te állítólag ismersz engem. Azóta is csak várom, várom, hogy jelentkezz, s esetleg erősítsd a kecskeméti forexesek csapatát személyeddel, tudásoddal, kritikáddal. De ha nem, hát nem. A névtelen levél is levél.

Viszont igazad van, a blogom nem blog. Nem az a célja, hogy ott kommunikáljunk (arra nem is alkalmas az a weboldalkészítő). Erre lenne jó viszont szándékom szerint egy free trading room, ahol akár komoly szakmai munka is folyhat – ezért volt feltétel, hogy ide olyanok jelentkezzenek, akik már hallottak valamicskét a dologról.

Egyébként ez a szakmai önéletrajz és prezentáció téma HR fogás: éppen azt teszi lehetővé, hogy megismerjék egymást, egymás gondolkodásmódját a troom tagok, lássuk ki miben tud segíteni másoknak, mire specializálódott, hogy egymásra találjanak a hasonló érdeklődésű emberek, és leghatékonyabban szervezhessük a munkát. Különben ennek még nagyon az elején járunk, bár én komoly lehetőséget látok benne. Lehetne rá építeni.

Akik kezdők, azoknak meg ott a mentorálás, mint alternatíva.

Csak akkor adok, ha kapok? Hülyeség. Van kialakult stratégiám, nem akarom én senkiét lemásolni. Viszont hidd el, van mit hozzáadnom a közöshöz tudásban, tapasztalatban. Talán olvasgasd Wik blogjában tett bejegyzéseimet is.

Én amúgy nem akarom GG tudását megkérdőjelezni. Tisztelem azt a sok munkát, amit beletett a blogba, bár különböző okokból én soha nem másolnám az ő módszerét (csak hogy egyet említsek: az én platformomon 1 pip minimum 1 USD, így öngyilkosság lenne számomra 2-300 pip-es SL a 4h charton. „Elökörködöm” tehát az 5m-en.) De egyébként sem ajánlom senkinek, hogy bárkit másoljon. Tanuljon meg lehetőleg mindent, s alakítsa ki a saját stílusát.

Gratulálok ahhoz is, hogy felkérték oktatónak. De ezzel én úgy vagyok, mint a csiga a sztráda szélén, mikor sóhajtva figyeli a túloldalt - oda bizony születni kell. Ő benne van abban a körben, akik tanfolyamokat szerveznek. Ennyi.

Annak, hogy reggel mégis írtam egy kommentet, egy oka volt: kizártak valakit, aki ellenvéleményt mert megfogalmazni. Hát ha lesújt rám is az inkvizíció, ám legyen.

Izi Fx 2009.06.06. 16:39:06

@kmisi: Szia! Sajnos mint a blog egyik szerkesztője a kommented utolsó bekezdésére reagálnom kell. GG és a blog többi szerkesztője soha nem fog kizárni senkit sem csak azért mert ellenvéleményt fogalmazott meg. A probléma abból fakadt, hogy az illető folyamatosan kötözködő, provokáló megjegyzéseket tett (amit Ő, igazolva minket, egyszer sem tagadott), amikre ebben a blogban nincs szükség. Természetesen nem fog rád lesújtani az "inkvizíció", annak ellenére sem, hogy direktbe reklámozol az oldalon és ez mindent elárul eme honlap készítőiről...

PS.: én is kecskeméti vagyok :-)!

smokk 2009.06.06. 20:05:18

@kmisi: Nna alljunk meg 1 pillanatra!
Te most komolyan azt serelmezed h profin leszervezett,sokaknak mukodo oktatasert penzt kernek?!

Az 1 dolog h rengeteg koltseggel jar a szervezoknek 1 ilyet megcsinalni,de a legnagyobb hangsuly itt a szellemi token van.
Vajon hany tradet szurtak el,mennyi penzuk es idejuk banta mig eljutottak erre a szintre/tudasra,amit itt at fognak adni?!
Yahh es ezt ingyen kene tenniuk???
Ezt Te sem gondolod ugye komolyan?

Ha valaki jelentkezik erre es figyel,szinte biztos h rengeteg olyan hibat fog elkerulni amit a szupertuti konyvekkel nem tud,arrol nem is beszelve h itt a tanfolyam vege utan online,interaktiv modon is folytathatja, elmelyitheti a tudast.

Magam reszerol Nekem mindig is budos az ingyen dolog,annyit mar megeltem h rajojjek ilyen nincs ebben a vilagban...
Vegezetul,nem kenyszeritenek itt senkit a reszvetelre,ha jol olvastam.

Bobojsza_ 2009.06.06. 22:19:45

kmisi: Visszaolvastam az első bejegyzésed abban nem volt szó, hogy nehezményezted valaki kizárását.
Egy blogban ami saját szerkesztésű, ott a blog tulajdonos a moderátor aki saját blogjában olyan moderációs elvek szerint szűri a kommenteket ahogy akarja. Legfeljebb a többség elmegy és nem olvassa tovább. De itt nem erről volt szó. Mivel sokat dolgozott és dolgozik rajta nem megengedhető, hogy fikázók (DiNo kifejezésével élve)szét rombolják a blogot. Ez itt nem a Portfolio! Ez saját blog! Saját munkájával saját idejének rááldozásával.
Amúgy én sem hagynám a sajátomat de gondolom Te sem fogod.

A csigás dologból az következtettem le, hogy szívesen oktatnál te is csak nem vagy abban a körben benne.
Viszont van weboldalad miért ne tehetnéd meg? Én olvasnám biztosan.

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2009.06.07. 07:55:20

Oké. Nem vitázom tovább más blogján, amit akartam azt már úgyis leírtam.

Nekem alapvető gondom nem a képzéssel van. Egész életemben tanultam államilag elismert, ellenőrzött szinvonalú, több féléves, majd vizsgákkal, diplomákkal záruló képzéseken. Én nem érzem ezzel egyenértékűnek azt a tudást, amit hasonló áron, de 3 nap alatt adnak. Ha más igen, ő baja, fizessen irreális összegeket. Szerintem viszont ez csak üzlet, s éppen az enyémhez hasonló bejegyzésekkel tudnánk lenyomni az árakat. Pont.

De valaki ezt egy kicsit megpiszkálta, és utána kizárták. Ezért írtam véleményt, s mutattam más alternatívát, ami tényleg túl sok reklámot kapott így. Ennyi.

Bobojsza, smokk: további felvetéseitekre ott a válasz a korábbi bejegyzésekben.

Bobojsza, én továbbra is örülnék, ha személyesen is elmondanád a véleményedet.

Izi: kösz a reakciót, de mégis úgy érzem, hogy kivonulok a blog életéből, mert én nem ezt tartom az egyedül üdvözítő iránynak. Földiek lévén, ha van kedved egyet beszélgetni, veled is szívesen találkozom.

Sok sikert mindenkinek.

NorbiFX · http://www.forexakademia.com 2009.06.07. 17:55:40

@kmisi:

az imént írtam Russos blogjába, de ide is nagyon illik:
@RussoS: hát, most nagyot tévedsz! :-)
Ha vetted volna a fáradságot és átolvastad volna a honlapot mielőtt véleményt írsz róla....
1. Szóval 3 napos tanfolyam amit videóra rögzítenek és ezt mindenki megkapja!
Tehát bármikor vissza lehet nézni.
2. Élő kereskedés bemutatása.
3. Egyfajta life-time mentoring, mert tartozik hozzá egy zárt fórum ahol bármikor lehet kérdezni az előadóktól! (akik egyébként tudják mit csinálnak és mit oktatnak mert ebből élnek hivatásszerűen!)
4. Nem tisztem, de tudnék mutatni elég sok embert akik itt tanultak és már sikeresen kereskednek! (egyébként előbb utóbb biztosan többen fognak blog-ot írni ahol bemutatják eredményességüket)
Ne haragudj meg érte, de rajtad kívül (aki egyébként max. egy futó pillantást vetett az oldalra...) még sehol nem írtak rossz véleményt róluk!!!
Neked mint aktív "tanulónak" biztos sokkal könnyebb "összeszedni" a webről minden információt, de azért nem minden ember egyforma...
Vannak akiknek meg kell fogni a kezét és végigvinni egy úton, hogy sikeres trader váljon belőle!

Üdv
NorbiFX

DzFx 2009.06.08. 01:25:02

@kmisi: Szia Misi! Dombai Zoltán vagyok. Mint a Forexakadémia egyik szervezője szeretnék megosztani veled néhány gondolatomat.
A tanfolyam ára nem olcsó, ez igaz! Ez részben szándékos, részben pedig a költségek teszik, hogy egy magasabb kategóriába sorolható. A szándékosság pedig azért van, mert muszáj elkerülni azt a téves látszatot, hogy valakiből egy 10.000 Forintos tanfolyam elvégzése és egy szignál használata máris profi trédert farag. Ugye láthatunk most is ilyet a piacon!
Aki pénzzel akar foglalkozni, annak tisztelnie kell a saját pénzét és az idejét. A tanfolyam összege egy jó előszűrő, hogy azok az emberek kimaradjanak, akik ezt nem veszik figyelembe. Hidd el, mielőtt valaki kifizeti ezt az összeget mérlegel, és jól alaposan átolvassa, hogy mit is kap ezért az összegért. Sokan azért jöttek el, mert alapos megfontolás után is úgy látták, hogy az ár érték arány rendben van. Ha veszed a fáradtságot és alaposan megnézed az általunk kínáltakat, akkor azt fogod tapasztalni, hogy sokkal több időt jelent az az amit a résztvevőkkel eltöltünk mint a 3 nap. Nagyon fontos, hogy mindenki után képzésben részesül a Tradingroomon keresztül. Nem beszélve arról, hogy a piacon egyedül álló módon a teljes anyagot egy profi operatőrrel felvesszük, így azok akik esetleg nem tudtak annyira figyelni, vagy az amit hallottak még nagyon új volt a számukra, ők is újra és újra meg tudják nézni, így a tanulás nem fejeződik be a 3 nap után sem.
Még 1 adalék: mivel emberek vagyunk és hibázhatunk így néha kimaradnak dolgok, amik fontosak lehetnek, de korábban már megemlítettük, ezért az 5 napos tanfolyam résztvevői is megnézhették a mostani tanfolyamot és a 3 naposak is a régebbit. Vagyis ajándékba kaptak még egy tanfolyamot!
Ezek után hova akarod lenyomni a tanfolyam árát?
Tegyük fel megtennénk? Mit is érnénk el vele? Jobb lenne az valakinek? Valószínűleg egy olyan réteg is eljönne, akik nem is fordítanának kellő figyelmet a tanulásra. Így viszont aki eljön az meg akarja kapni a pénzéért ami jár. Tesz is érte, és nem csak lógatja a lábát, mint régen az iskola padban, mert ez már úgymond az Ő pénztárcája rovására megy.
Az építő kritikát minden esetben szívesen fogadjuk.
Az általad említett képzések, amiken kaptál oklevelet, az végül a valódi életben is használható tudásnak bizonyult?
Dolgozunk mi is azon, hogy a képzésünk az országos felnőttképzési program része legyen. Ha a bürokrácia útvesztőin átverekedtük magunkat és még Te is részese vagy a Forex társadalomnak, akkor boldogan foglak értesíteni, hogy diplomát is kaphatsz az általunk oktatottak alapján.
Ha pedig érzed magadban az erőt, és az elhivatottságot, akkor szívesen beszélnék veled, mert egy tehetséges tréder számára mindig van hely.
Nem titkolt szándékunk tehetségeket találni a hosszútávú céljaink eléréséhez.
Várom a véleményedet!
Üdv, Dz

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.08. 07:35:15

@kmisi: "de mégis úgy érzem, hogy kivonulok a blog életéből, mert én nem ezt tartom az egyedül üdvözítő iránynak"

Ezzel a gondolattal teljes mértékben egyetértek, tehát akinek tetszik a blog az itt marad, akinek nem az elmegy innen. Alapból ilyen egyszerű lenne ez :-)

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.08. 08:26:21

@kmisi: "Én amúgy nem akarom GG tudását megkérdőjelezni. Tisztelem azt a sok munkát, amit beletett a blogba, bár különböző okokból én soha nem másolnám az ő módszerét (csak hogy egyet említsek: az én platformomon 1 pip minimum 1 USD, így öngyilkosság lenne számomra 2-300 pip-es SL a 4h charton"

Az hogy kinek öngyilkosság és kinek nem, azt a tőke nagysága határozza meg. Az egyik kommentben már kifejtettem, hogy aki azt a 4h-s stratégiát akarja csinálni, annak legalább 14-15000 dolláros egyenlege legyen, mert ennek az 1,5%-a a 200-220 dollár, ami szükséges a 200 pip körüli stophoz minilotnál.

Persze ha Te ettől kevesebbel tradelsz, akkor természetesen csak nagyobb kockázattal tudod bekötni ezeket a pozikat. De itt nem akarok belemenni a pozició méretezés kérdésébe.


És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy sokkal szerencsésebb ha olyan pozit tudsz nyitni, amit később tudsz felezni vagy harmadolni.

balacy - forex 2009.06.08. 08:29:34

Sziasztok!

alapjában nem értem a dolgot:
Miért itt a blogban foglalkoznak emberek GabiGabi dolgaival és a tanfolyammal? Egyéni dolga, hogy mennyért és miért oktat. A lényeg az, hogy érthetően és jól csinálja. A többihez senkinek semmi köze, hogy miért, mennyiért, az a saját és az oktatásszervezők dolga. Itt az a lényeg, hogy megossza velünk a gondolatait, a saját szabadideje és kereskedési ideje terhére, hogy mi is valamit profitáljunk belőle. Nem kellene kikezdeni minden embert, aki valamit akar csinálni, aminek még haszna is van, hanem örülni, hogy van egy ilyen oldal és van egypár megszállott ember, aki felvállalja azt, hogy itt megosztja a tudását.
Tanfolyam ára: aki nem tud kipengetni ennyit, annak el kell gondolkodni, hogy nincs üzlet befektetés nélkül. Az árat át kell számolni pip-re és rájön az ember, hogy pár eltolt kötéssel el tudja veszteni ezt és ha ezt megakadályozza a megszerzett tudás, akkor már nagyon sokat lépett előre.
Hogy ez nem OKJ-s vagy államilag elismert? Vicces. A tudás számít nem a a papír. Most fogok végezni egy ker. szakmenedzserin, sokkal drágábban, lesz két papíron. ÉS? Mivel leszek jobb pozícióban? Elkezdtem nézni a videóanyagot és máris sok eddig használt és alkalmazott dolog rendszerbe és képbe került. Mivel járok jobban? Döntse el mindenki.
GG! mindig lesznek kötözködő emberek, túl kell lépni rajta és csinálni, minden ilyen kezdeményezésnél előkerülnek és nem szabad elveszteni a lelkesedést. Valóban van értelme annak ami csinálsz és sokaknak hasznos, egypár ember miatt nem lehet a többieknek rossz.

Laci

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2009.06.08. 10:15:06

@DzFx: Kedves DZ. Megtisztelő a felém irányuló figyelmed.

Nem szívesen válaszolok itt, mert tényleg nem szeretném, hogy ez a blog rólam, meg erről a vitáról szóljon.

Én úgy látom, két irány van. S hogy melyiken indulunk el, az a céloktól, jövőképtől függ.

Az egyik, hogy a forexezésből, online tradingből próbáljunk élni, majd ezt fejlesszük tovább. Ez a nehezebb, kockázatosabb út.

A másik lehetőség, hogy a forexhez kapcsolódó szolgáltatásokból (oktatás, trading room, expertek, signalok…) csinálunk sok pénzt, többet, mint esetleg kereskedéssel. Ehhez inkább vállalkozószellem kell.

Tegyük fel, hogy valaki mind a két területen szeretne sikeres lenni. Ezzel sincs baj.

De általában azzal nem tudok egyetérteni, hogy a tandíjnak, (s ezzel együtt egy tanfolyam bevételének) magasnak kell lenni, mert az a színvonal mércéje, az az előszűrő, nem a tehetség. Ma Magyarországon egyre kevesebb ember tud kifizetni 150 ezret, majd utána nyitni mondjuk egy félmilliós számlát, hogy a megélhetés reményében kockáztassa azt. Vegyük el tőlük a lehetőséget?

Nektek (is) módotok lenne ezt máshogy csinálni. Sőt lehetne teljesen egyedi utat törni a sok hasonló tanfolyam között. Ehhez lenne ötletem, de nem fogom itt elpufogtatni a puskaport.

Szívesen tárgyalok róla, szívesen részt veszek hasonló munkában, ha azzal több ember számára, olcsóbban elérhetővé lehetne tenni ezt a lehetőséget, s valóban közösséget lehetne építeni. Gondoljátok át ezt esetleg.

S ha van erre fogadókészség (úgy a szervezők, mint a tanfolyamra jelentkezők részéről), szerintem ne itt folytassuk.

Ui: Na erre mondhatják néhányan, hogy megint összehoztam egy kis önreklámot.
De senkit se akarok lebeszélni, akinek van 14-15000 dolláros egyenlege, hogy kifizesse a tandíjat. Gondolom ez a többség.

trader55 2009.06.08. 12:48:23

@kmisi:
"Ma Magyarországon egyre kevesebb ember tud kifizetni 150 ezret, majd utána nyitni mondjuk egy félmilliós számlát, hogy a megélhetés reményében kockáztassa azt. Vegyük el tőlük a lehetőséget?"

Kedves Misi!
Remélem nem értettelek félre.
Több profi trader filozófiáját meghallgattam már és egy valamiben megegyezett mindegyik. A tőkéjének nagyon kis hányadát kockáztatta (cca. 1-1,5%/trade).
Mire a félmillás tőke valakit "eltart", lehet, hogy egy évtized is kell, de legalábbis jópár év. Vagy az elején kockáztat többet, de ez nem a profizmusra jellemző.

Én is csináltam egy nyár alatt 500%-ot a határidős BUX piacon - amatőr koromban, 12 évvel ezelőtt. "Sajnos" ma már erre képtelen vagyok.

...de lehet, hogy félreértettelek. Ez esetben hogy gondoltad?

kmisi · http://5mp.eu/web.php?a=moneymentor 2009.06.08. 15:43:01

Az amit írtam, szó szerint értendő. Mindenhol olvasható a figyelmeztetés, hogy a forex kockázatos, csak akkora pénzt fektessenek bele, amit nem sajnálnak elveszíteni. Szerintem ma Magyarországon egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy százezreket, milliókat kockáztassanak. De ettől még meg lehetne könnyíteni, hogy legalább elméletben halljanak erről a lehetőségről, s valami elérhetőnek tűnő célt tűzzenek ki maguk elé.

Viszont most már tényleg elkezd érdekelni, kiknek is szól ez a blog.
Csupa unatkozó milliomos ül itt, aki befizeti a tandíjat, majd megnyitja a 15000 dolláros számláját, s profi módon swingel 2-300 pip SL-szal, mindig tőkéje 1,5%-t kockáztatva? Nem hiszem.

Szerintem itt sem mindenki tízmilliókkal tradel. Valószínűbb, hogy sokan demon, vagy minilotnál is kisebb pozival követik az eseményeket, s ehhez szükséges tőkéjük pedig alig haladhatja meg a tanfolyam díját. Kis kockázat, kis nyereség elvén, csak a játék és a csapat kedvéért. Ezzel sincs gond, mert tapasztalatnak jó. Csak így, még ha minden traded sikerül is, a bevételhez képest elég sokára térül meg a kiadás, azaz a szolgáltatások (tanfolyam, troom…) díja, s akkor még nem is beszéltünk a megélhetésről, gazdagodásról.

De beszéljünk a félmillás példáról is. Ez tényleg csak példa volt. Ha 1 pip 1 usd, akkor 1,5 % az kb. 38 usd. Ha sikerül nyereségként elkönyvelni rendszeresen legalább ennyit, vagy mondjuk 50 usd (50 pip alappozival, 10 pip 0,5 lottal), akkor az kb. 10000 HUF naponta. 200 ezer egy hónapban. Több, mint az átlagfizetés.

Elméletileg nem lehetetlen tehát ekkora összegből sem elindulni. Elméletileg meg is lehet hozzá a szükséges tudásanyag, stratégiák. S elméletileg nem kellenek hozzá évek.

De bármilyen úton indulsz is, nem könnyű nyereségesen végigmenni rajta. Ez még a legprofibb alapkezelőknek sem mindig sikerül. Még ha meg is mutatnak egy-két utat jó pénzért, naponta kapod a különböző tippeket, elemzéseket, akkor sem biztos, hogy eljutsz a célhoz, mikor majd neked kell önálló döntéseket hoznod egy szituációban.

Ezért fontos, hogy legyél tisztában a céljaiddal, lehetőségeiddel, legyen saját stratégiád.

Én ezt most így látom, ez a tapasztalat, s ez az, amit ingyen is szívesen elmondok bárkinek.

Ui.
Fárasztó dolog ez a blogolás, nem is irigylem GG-t ez miatt. Ráadásul úgy tűnik, mintha egyfolytában kekeckednék vele, meg a tanfolyamszervezőkkel.

Tényleg nem szeretnék ebben a témában már kérdést kapni, szerintem mindent leírtam, ami fontosnak tűnt.

Egyébként ez a blog is tanulságos számomra, kifejezetten tetszett a Gimme stratégia, ill. GG módszere nekem például ötleteket adott cfd (részvények, indexek) kereskedéshez. Éljen a blog. Folytasd GG.

abunba 2009.06.08. 18:21:14

@kmisi:
"Én ezt most így látom, ez a tapasztalat, s ez az, amit ingyen is szívesen elmondok bárkinek."

GG már most is ezt teszi ezen a blogon, ha esetleg elkerülte volna valakinek a figyelmét! Sőt, nem csak elmondja az elméleti dolgokat, henem gyakorlatban be is mutatja. Kinek kellene ennél több? Ez többet ér bármilyen tanfolyamnál vagy troom-nál.

Wik blogjában korábban olvastam az M15 - M5-ös startégiádat. Akkor tetszett is, bár kissé bonyolultan volt leírva. Azóta biztosan letisztult, kikristályosodott. Miért nem próbálod meg megbeszélni GG-vel, és esetleg ugyanúgy közkinccsé tenni, mint azt K.Balázs teszi a Gimme-vel. Talán Gabi belemenne és biztosan másokat is érdekelne.

alterman 2009.06.09. 19:51:17

Üdvözlök Mindenkit !
Pár ismerősöm unszolására ellátogattam erre a blogra,és örülök hogy ismét egy színvonalas oldalt láthattam!
Nagyon sok munka van egy ilyen oldal elkészítésében,dratulálok a szerkesztőnek!
Szerintem kezdő kereskedőknek megfelelő technikai alapokat lehet itt összeszedni.
Ugyanakkor én (márha érdekel valakit egyáltalán a véleményem)keveslem a fundamentális order alátámasztásokat,persze nem kötelező ezt használni.
Továbbá,én azt gondolom,hogy a ténylegesen nagy jövedelem szerzéshez,ennél sokkal nagyobb kockázatot kell vállalni.Lehetséges ez?
Ha valaki jó stratégiát készít,amiben megbízik,és nem azon alapul amit még rajta kívül pár százezren használnak,akkor igen.
Én az ezen oldalon elhangzott tőkeáttét többszörösét használom,több éve,sikeresen,és nagy kötésegységgel.
Ezt csak azért írom le,hogy inspirációt adjak másoknak a stratégiája továbbfejlesztéséhez!
További sok sikert kívánok mindenkinek!
Alterman

Gabor01414 2009.06.09. 20:28:27

Szia Alterman!
Megosztanád velünk a stratégiádat,vagy legalább egy részét,hátha tanulnánk belőle?
Üdv.:Gábor(a másik blogból)
ui.:Ágnes hiányol a "másik blogból"

abunba 2009.06.09. 20:56:06

Szia Alterman!
Örülök, hogy itt is találkoztunk! Régeben azt írtad, hogy a stopot több száz pipre teszed, és csak az abszlút leamortizálás ellen véd, mert gond eseten beavatkozol, nem várod meg, hogy kiüssön a stop. A nagy kockázatot ennek ellenére biztosan szászerüsíteni is lehet tradenként. Hány százalékot jelent az Nálad?

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.10. 07:03:23

@alterman: "Továbbá,én azt gondolom,hogy a ténylegesen nagy jövedelem szerzéshez,ennél sokkal nagyobb kockázatot kell vállalni.Lehetséges ez?
Ha valaki jó stratégiát készít,amiben megbízik,és nem azon alapul amit még rajta kívül pár százezren használnak,akkor igen.
Én az ezen oldalon elhangzott tőkeáttét többszörösét használom,több éve,sikeresen,és nagy kötésegységgel."

Szia!
Mekkora az a kockázat, amit 1 traden vállalsz?

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.06.10. 07:34:15

Alterman,

Ne vedd személyeskedésnek, mert a szándékod lehet teljesen jó a saját eredményeid alapján, de a többségnek Te nem inspirációt adsz, hanem csődbe viszed őket és lassítod a felébredésüket! (deja vu?? mintha valahol ilyesmit írtam volna..mintha)

Akik már kaptak pár pofont a rossz kockázat kezelés miatt, azok tőled kapnak még egy "hamis reményt", hogy "na van valaki...és mégis lehet...akkor nyomjuk tovább ahogy eddig".

Ahhoz, hogy vagyont építs, nem kell extra nagy kockázatot vállalni. Ahhoz, hogy túlélj nem szabad nagy kockázatot vállalni. Ahhoz, hogy havi szinten ebből élj és ne menj idegileg tönkre, tilos nagy kockázatot vállalni.

Miért kellene nagy vagyon építéshez trade-enkénti 1%nál magasabb kockázat? Napi 3 trade és havi 20%-30% profit nem elég a vagyon építéshez?

Még 5000EUR-ról indulva is 2-3 év alatt 100 milliós (huf) nagyságrendig föl lehet vinni (direkt nem írtam az elméleti kalkuláció több száz milliós számát)

Megtanulni konzisztensen profitábilisan kereskedni, kis kockázatot alkalmazva sem könnyű. Nagy kockázatot alkalmazva pedig iszonyatosan nehéz.

Kérek mindenkit először próbálja meg a könnyebbik változatot elsajátítani és ha ott stabil, de nem elégedett vele, akkor nézegesse csak a másikat.

trader55 2009.06.10. 09:46:02

@WikFx: "Napi 3 trade és havi 20%-30% profit nem elég a vagyon építéshez?"

Igazán irigylésre méltónak tartom, ha valakinek ez rendszeresen összejön. Talán túl konzervatív vagyok, de nekem ez (még) álom.
Próbálkoztam rövidebb tradekkel, sajnos a találati arány 50% alatti volt, a szaldó ugyan pozitív, de jóval kisebb.
A hosszabb tradeken ez már lényegesen jobb, de itt nincs napi 3 beszálló, pedig figyelek 12-15 terméket.
Jelen pillanatban csak a 15 perces vagy nagyobb idősíkot tudom követni egyéb elfoglaltságom miatt. Említetted, hogy Te is átálltál a hosszabb tradekre. Megosztod velünk a tapasztalataidat?

DiNo 2009.06.10. 09:49:17

@alterman: Gondolom a stratégiád, és az általad említett nagy kockázatot pár ezer dolláros számlával csinálod...De ugyanezt megcsinálnád 2-300,000 USD-vel is?

abunba 2009.06.10. 10:33:17

@WikFx:
Szia WikFx! Nagy tisztelőd vagyok, de most azt kérdezném, hogy nagyon titkos az a stratégiád, mellyel:

"Napi 3 trade és havi 20%-30% profit"

termelhető? Ha valakinek van ilyen és azt megosztja egy szűk körrel (melyben természetesen én is benne vagyok), az maga a Jótevő!:-)
Na, viccet félretéve, nem kötözködök, csak az elmúlt 3 év alatt arra a meggyőződésre jutottam, hogy ha valaki ilyen eredményt tud produkálni rövid távon, az biztosan csak a szerencse dolga volt, és hagyja abba azt a stratégiát bő nyerőben, mert utána előbb-utóbb minden addig nyert pénzét el fogja veszíteni.

ui.: Bárcsak tévednék, és lenne ilyen ...

Üdv! Abunba

Izi Fx 2009.06.10. 10:37:52

Hétvégén csinálok a témáról egy bejegyzést, mert szerintem ez a stratégia kéregetés nem a legjobb megoldás a sikerességhez!

abunba 2009.06.10. 10:45:39

@Izi Fx:
Nem kéregettem, sajnálom, ha az jött le belőle, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy mat. alapon szerintem az 1% kock. figyelembevételével nincs olyan találati arány, mellyel produkálni lehetne 60 trade alatt 20-30%-ot.

Izi Fx 2009.06.10. 10:48:02

@abunba: Ok, nem bántani akartalak, bocsánat!
Csak arra akarok rávilágítani, h hiába ismerjük a másik stratégiáját, azt lemásolni szinte lehetetlen. Főleg Wik stratját:-)!

HuDini 2009.06.10. 10:49:12

@Izi Fx: számból vetted ki a szót, mindenképp megér egy bejegyzést....!

StLui 2009.06.10. 10:52:52

@abunba: 1:2 RR esetén 50% nyerő-vesztő mellett: 30x1% veszteség, 30x2% nyereség= netto 30% nyereség :) de jól esik ilyet kiszámolni, és mindjárt szebb a jövőkép :)
(elvégre könyvelő volnék, nem reklám, nem szeretnék tradereket könyvelni :))

abunba 2009.06.10. 10:53:08

@Izi Fx:
WikFx minden videóját megnéztem és fogom is, minden irását igyekszek elolvasni, ezért írtam, hogy "nagy tisztelője vagyok", és ezt így is gondoitam.
A 20-30% sz-tem mat. alapon nem bizonyítható, 1% kock. melett, ebban az esetben pedig sz-tem csak a szerencse, mint faktor jöhet számításba, melyet jobb kihagyni.
Nem bántottál meg.
Üdv!

trader55 2009.06.10. 10:58:08

Sokaknak a stratégia azonos a belépési szabállyal. Ennek nem túl nagy a jelentősége. Engem spec. jobban érdekelne a havi 20-30%-os hozamhoz kapcsolódó kockázatkezelési és exit szabály.
Úgy gondolom, a saját setupom eredményessége egy ponton jelentősen javítható lenne: a nyereséget futni hagyni úgy, hogy közben kevesebbszer stoppoljon ki. Hosszan teszteltem többféle módszert, de a megolgásokkal nem vagyok elégedett. Erről a témáról szívesen cserélnék eszmét bárkivel. A "tankönyvi" szabályokat ismerem, inkább egyéni tapasztalatok érdekelnének.

Izi Fx 2009.06.10. 10:59:14

@abunba: Hát erről majd Wik kifejti a véleményét...

abunba 2009.06.10. 11:00:01

@StLui:
Akkor jobb lenne 1:3 RR-el számolni! Úgy még több a nyereség.
De a gond az 50% nyerő-vesztővel van.

StLui 2009.06.10. 11:05:16

@StLui: továbbgondolva egy 10000usd szla-n lehet nyitni 1lot-okat 10pip stop 20pip TP ez necces DT, vagy 1minilot 100pip stop 200pip TP viszont ehez meg elképzelhető hogy több nap is kell a célárhoz, akkor pedig lehet, hogy egyszerre 10pozi is nyitva lesz, leírva nem is vészes, akkor lesz egy teljes lot-nyi

StLui 2009.06.10. 11:06:28

@abunba: 1:2 sok? 50%-ra meg volt aki azt írta már soha nem veszít eu-n :)))

StLui 2009.06.10. 11:09:11

@abunba: sőt, most kapcsolok, ha azt mondod 1:1 és 50 alatt vagy nyerő traddel akkor veszteséges vagy, na itt jön be amit: "trader55 2009.06.10. 10:58:08" itt írt

abunba 2009.06.10. 11:09:55

@trader55:
Teljesen egyetértek Veled! Ezért gondolom, hogy minden stratégi eredményességén javít egy reálisnak mondható TP alkalmazása. Mindig nagyon sajnálom a zárásnál otthagyni a már megszerzett profit egy jelentős részét.
Jelenleg azon fáradozom, hogy olyan, pipekben és nem %-ban (pl. fibo, mellyel nem azt mondom, hogy az nem jó!!!) meghatározható be és kilépési pontokat találjak, melyek igazodnak az adott devizapár "előéletéhez". Egyenlőre még csak tesztelgetem, de az eredmények bíztatóak:-)

trader55 2009.06.10. 11:20:36

@abunba:
Korábban írtam, hogy az én elgondolásom szerint (Birger S. tanítása alapján) minden EGYEDI ügylet kimenetele véletlenszerű. Hiába van a setupnak statisztikai megvalósulási eredménye, az csak SOK trade esetén igaz.
Bármennyire jók a kezdeti esélyek, akármerre mehet a piac, nem vagyunk rá hatással. Arra viszont igen, hogy MENNYIT nyerünk, ill. vesztünk. Éppen ezért hajlok a stopphúzásos taktikára és kerülöm (nem zárom ki, de kerülöm) a TP használatát.

HuDini 2009.06.10. 11:27:10

@trader55: szerintem meg felesleges ennyire túlbonyolítani az egészet. ha van piaci tapasztalatod, ügyes vagy, akkor mindig van egy nagyobb valószínűségű irány. ha oda még tudsz legalább 1:1-es RR-t választani, akkor hosszú távon már nyerő vagy. ezt lehet még szépíteni olyannal, hogy ha ellened megy, akkor scale outolsz bizonyos LOGIKUS pontokon, valamint minél többet bambulsz a grafikonokra, annál jobban meglátod az összefüggéseket, megérzed a pár ritmusát, stb...... és ezáltal az irány valószínűségét tudod növelni.
ENNYI....

a lényeg, hogy ne vegyél fel nagy kockázatot, és ne akarjon már mindenki fél év alatt 1millából (HUF) milliárdos lenni.....

abunba 2009.06.10. 11:30:31

@trader55:
Mindenkinél van olyan szint, melyre nem is mert gondolni? Hát az alá egy kicsivel kell a TP-t tenni! Most ezt igyekszem számszerüsíteni. Lehet, hogy ez így hülyén hangzik, de a devizapár "előéletéből" fakadóan vannak olyan pontok, melyek alá-fölé már tényleg felesleges TP-tenni, az alá kicsivel pedig nagyon kifizetődő.

abunba 2009.06.10. 11:57:53

@HuDini:
Valahogy én is így gondolom, azzal a különbséggel, hogy a kezdeti RR inkább 1:2 (TP formájában), a "scale outolsz bizonyos LOGIKUS pontokon" fenntartásával. A valószínűbb irány megtalálása pedig nagyon fontos, hogy javítsa a kezdeti 33% találati arányt.

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.10. 12:10:57

Korábban volt itt szó róla, hogy letölthető a netről a Kecskeméti féle technikai elemzéses könyv. Én azt mondom, hogy aki ezt használni akarja az vásárolja meg! Magyar szerzőről van szó és nem kevés munka egy ilyen könyvet megirni. Támogassuk a könyv megvásárlásával.

Ez is egy
Itt a link, ahol megvásárolható :
www.chartcenter.hu/cikkek.php?kategoria=16&id=1611

GG

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.10. 12:15:16

@GabiGabi: Bár én a könyvben leirtaktól eltérően, szigorúbb feltételek alapján kezelem az alakzatokat például

trader55 2009.06.10. 12:51:26

@abunba: a 33% honnan jött? Lemaradtam valamiről?

trader55 2009.06.10. 12:55:05

@GabiGabi:
"Bár én a könyvben leirtaktól eltérően, szigorúbb feltételek alapján kezelem az alakzatokat például "

Ha írnál róla könyvet, én biztos megvenném :-)

abunba 2009.06.10. 12:57:46

@trader55:
33% találati esélyt kellett volna írnom, mely tisztán matematikai (1:2 SL/TP), és még nincs javítva a jó irány eltalálásának valószínűségével.
A folyamatos stop húzást egyébként én is jónak tartom.

Babaloo 2011.09.20. 12:14:10

Sziasztok!
Talán még van kihez szólnom itt...
Kedves GG, terveztek újabb tanfolyamot? Életemben nem kereskedtem pénzzel, de az elmúlt egy év során rá kellett jönnöm, a munkámból és a hitegetésekből nem élünk meg, kell mellé egy újabb irány, egy új bevételi forrás.
süti beállítások módosítása