Izi Fx 2009.07.07. 14:18

Szabályok III.

Sziasztok! Bírom még a tempót, úgyhogy folytatom a szabályok közlését!

 

Az eddigi szabályokat hagyom kicsit ülepedni, az hogy nem érkezett semmi kérdés, ellenvetés remélem azért van, mert minden érthető és egyet is értetek vele ;-)!

A struktúrám szerint, a következő lépés a jelekkel kapcsolatos szabályok megosztása. Mint már írtam, két típusú belépési lehetőség van számomra:

 

  • Limittel szintbe, egyéb gyertya jel nélkül
  • Gyertya jelre

 

Azt azonban még nem tisztáztam, hogy milyen feltételek teljesülése mellett használom ezt a két belépési módot. Itt két külön egységet képeztem a két belépési típusnak megfelelően (limit és jel) és ezen belül van még egy megosztás, úgymint 4h szint és 1h-s szint!

 

Limit megbizás:

  • 4h-s idősíkon a trend él, 4h-s szinthez visszahúzódott az árfolyam, a szint egyértelműen meghatározható, trendirányú beszálló.
  • 4h-s idősíkon a trend elbizonytalanodott, 4h-s szinthez visszahúzódott az árfolyam, a szint egyértelműen meghatározható, a korábbi trend irányába történő beszálló.
  • 4h-s idősíkon a range alakult ki, 4h-s szinthez visszahúzódott az árfolyam, a szint egyértelműen meghatározható, a korábbi trend irányába történő beszálló.

 

A "szint egyértelműen meghatározható" kifejezést egy önállő bejegyzésben tárgyalom majd ki, mert ez nagyon fonotos!!! Ezzel a 3 szabállyal, a limittel való beszállási lehetőségeket ki is lőttem! Innentől könnyű lenne a dolgom, mert mondhatnám hogy az összes többi esetben jelre lépek, de azért egy kicsit részletezem ezt is.

 

Jelre történő beszállás:

 

  • 4h-s idősíkon a trend él, 4h-s szinthez visszahúzódott az árfolyam, a szint NEM határozható meg egyértelműen, trendirányú beszálló.
  • 4h-s idősíkon a trend elbizonytalanodott, 4h-s szinthez visszahúzódott az árfolyam, a szint NEM határozható meg egyértelműen, a korábbi trend irányába történő beszálló.
  • 4h-s idősíkon a range alakult ki, 4h-s szinthez visszahúzódott az árfolyam, a szint NEM határozható meg egyértelműen, a korábbi trend irányába történő beszálló.

 

  • 4h-s idősíkon a trend elbizonytalanodott és a korábbi trenddel ellentétes irányú a beszálló
  • 4h-s idősíkon range alakult és a korábbi trenddel ellentétes irányú a beszálló

 

  • 1h-s szintnél csak jelre lépek!!!

 

Ezzel a két belépési változat módjának rögzítése is megtörtént, jöhetnek a konkrét jelek.

Természetesen 1-2 alapvető szabályt ide is le kell írnom:

 

  • 4h-s szintnél 3 idősíkon keresek jeleket: M15, 1h, 4h
  • 1h-s szintnél 2 idősíkon keresek jeleket: M15, 1h

 

Nem maradt ezek után más hátra, mit a 3 idősík jeleinek bemutatása! Láthatjátok, hogy ugye 3 idősíkon keresek jeleket, ezeket mind be fogom mutatni, de ma a 3 közül csak az M15-os jelekről ejtek szót.

 

  • M15-ös idősíkon csak szint visszatesztnél keresek jelet.
  • A szintet el kell érnie az árfolyamnak.

 

Mégpedig a következő módon:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen látható, hogy az árfolyam nem megy új minimumra és úgy ad egy gyertya konfigurációt. A jelek a következők lehetnek:

 

  • Bearish/bullish engulfing
  • Key reversal
  • Morning/evening (doji) star
  • 2 db. testbe nyomott kalapács/inverz kalapács

 

Ide tartozó feltétel még, hogy a belépőnek a korábbi M15 alj és csúcs közé kihúzott fibonacci 50-61,8 környékére kell esnie, hogy az RR megfelelő legyen. Ez egy kicsit szubjektív elem, de talán belefér.  Ezek után még azt az esetet kell megnézni, ha az árfolyam a szint visszatesztjének során új minimumra megy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebben az esetben az új aljnál csak egy nagyon erős jelre nyitok, ami a key reversal. Ha ilyen jelet nem ad az árfolyam, akkor egy újabb alj kialakulásánál várom a korábban leírt jeleket.

Ezzel nagyjából be is fejezetem az M15-os részt, remélem érthető voltam és nem csömörlöttetek még meg a szabályaimtól, már csak azért is, mert lesz még belőlük...

 

Íme a testbe nyomott kalapács, vagy pin bar:

A bejegyzés trackback címe:

https://deviza.blog.hu/api/trackback/id/tr891231966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cezy 2009.07.07. 16:11:18

Szia Izi,

M15-nel amikor a "jeleket" keresed, akkor gondolom nem csak a gyertyakonfigokat nezed hanem esetleg alakzatot is (lasd pl. dupla alj) ?

Izi Fx 2009.07.07. 16:21:17

@cezy: Én nem vagyok egy nagy alakzat rajongó, főleg nem ilyen alacsony idősíkon, úgyh. nem használom csak a fent említett jeleket!

StLui 2009.07.07. 16:47:43

Két kérdés lenne:
-a rajzokon a második aljnál van a szint ugye?
-"testbe nyomott kalapács" ez mit jelent? esetleg rajban ha lehet
Köszi !

Izi Fx 2009.07.08. 09:55:41

@StLui: Olyan feltételem nincs, h. a 2. aljnál kell lennie a szintnek, ha az elsőnél van sem gond. A lényeg h. érje el!

A gyertyára vonatkozó kérdésedre vonatkozó választ megírom mindjárt és beteszem a bejegyzés végére.

StLui 2009.07.08. 10:11:41

@Izi Fx: bocsi, félreérthető voltam.
Arra gondoltam, hogy itt a példa szerinti rajznál oda kell-e képzelni a szintet?

Izi Fx 2009.07.08. 10:35:48

@StLui: Nem kell konkrétan a 2. aljhoz képzelni a szintet. A 2. alj lehet fentebb is, sőt az az egészséges ha a visszateszt során a vételi/eladási erő már nem engedi le az árfolyamot egészen a szintig!

Izi Fx 2009.07.08. 19:12:12

@StLui: Kiegészítettem az említett gyertyáról szóló képpel a bejegyzést!

StLui 2009.07.08. 19:36:02

Thx!
Szóval azt jelenti, hogy a kalapács, hullócsillag teste az előző gyertya testén belül van

StLui 2009.07.08. 19:38:22

@StLui: ja most pont ezt szeretném s&p-ben :)

mmarci15 2009.07.08. 19:43:22

Köszi Izi, nagyon alapos, jól megtervezett szabályaid vannak Dt-re is.
Ennyire pontos beszállók esetében figyeltél már statisztikát hogy, ami igy alakul ki setup az esetek hány szálakéban ad fordulást nagyobb időtávokon? Megesik hogy a pozik egy részét nyitva hagyod és manageled napon túlra? vagy csak egyszerűen ez a szintes-jeles stratégiád csakis napon belül nyereséges?

még lenne kérdésem:
Mit jelent a key reversal?
Akkor lépsz poziba mikor a 15m-es gyertya bezárult és ezzel meg van a jeled? gondolom kisebb tf-re már nem mész.
üdv
MM

márimama 2009.07.08. 20:10:24

Köszi Izi, a key reversal érdekesnek tűnik

mmarci15 2009.07.08. 20:11:54

Pont aktuális az előző bejegyzésedben említett eurusd szint, a 1.830as. Akkor még azt irtad hogy limittel lépsz be, úgy gondolom ez a bejegyzés szerint hogy ez még így is lehet. Már egyszer tetsztelte a környékét, és 15m-en most újra tesztelheti magát a szintet is. Na nézzük ;)

StLui 2009.07.08. 20:26:09

@mmarci15:
key reversal= kulcsforduló
az ár lokális csúcsra, aljra megy (kanóccal)gyertyatest betakarja az előtte lévő gyertya testét.
emelkedő piac végén pl egy zöld gyertyát takar be egy új csúcsra ment piros gyertya

Izi Fx 2009.07.08. 20:26:38

@mmarci15: igazából nem szeretem az idősíkokat vegyíteni, mert egy idő után összezavarodhat az ember, ha nincs erre is konkrétan meghatározott szabályrendszere!
Természetesen minél nagyobb idősíkú a szint (pl.:4h), annál nagyobb mozgás következhet az elérése után, főleg ha a trend irányát és még 1 nagy idősíkú (4h) jelet is hozzáteszünk, de ezekről a nagyobb idősíkú jelekről még nem beszéltem, de szó lesz majd az 1h-s, 4h-s jelekről is.
A pozi managelésről sem beszéltem még de eddig én nem nagyon hagytam meg rész pozikat további futtatás céljából, de ebben nekem is fejlődnöm kell és szeretnék is.
Amúgy napon túlra is átmegy néha 1-1 trade, de szeretem őket lezárni napon belül!
A key reversal, azaz kulcsforduló, egy gyertya konfiguráció, ami nagy valószínűséggel megfordítja az addigi mozgás irányát és M15-ön a gyertya zárására lépek is. Alacsonyabb idősíkra nem megyek, és ezt ajánlom másoknak is!!!

duke3D 2009.07.08. 23:47:15

Izi, az elbizonytalanodott trendet hogyan definialod?

fxbloo 2009.07.09. 01:15:39

@Izi Fx: Üdv. Előszőr is megjegyezném, hogy nagyon szép és összeszedett munka amit a blogon közzé teszel. Viszont nem szabad elfelejteni, hogy valószínű sok kezdő, vagy még "annál is kezdőbb" ember olvassa a blogot akiket lehet megzavar a stratégia összetettsége (trend irányba, trend ellen, range). Szorgalmaznám hogy ha majd eljutsz addig hogy konkrét chartokon mutatod be az alkalmazásukat, készíts egy egyszerüsített változatot ami, nem szól másról csak a trend irányú beszállókból (1 idősíkon a legjobb). Ha kezdőként kereskedik az ember hajlamos arra hogy trend irányában is a visszapattanókra koncentrál és így elszalasztja a trend nagy mozgásait. Szerintem kezdőként, érdemes kevés párt választani és csak 1 idősíkon kiválasztani a belépőket trend irányába, had szokja az agyunk a setupokat. ott még nem a nagy profit a lényeg hanem, hogy ráérezzen az ember a napi rutinra.
Mégegyszer gratula!

abunba 2009.07.09. 09:43:47

@Izi Fx:
Szia Izi! Ismételten gratulálok a nagyon alapos, részletes és átgondolt stratégiádhoz.
Miért kell 2 db testbe nyomott kalapács? Ha csak 1 van az nem elég megbízható jel?
Ha van időd, légyszíves a másik 3 jelről is tégy fel képet! Csak az egyértelműség miatt kérem. Jól értem, hogy a 4 közül a legerősebb jelnek a key reversal-t tekinted?
A stratégiádban az egyik legalapvetőbb elem a szintek helyes berajzolása. (mint Gabinál a zig-zag) Erről lenne jó minél több és egyértelműbb szabályt megtudni.
Üdv! Abunba

StLui 2009.07.09. 10:35:33

Ugyan nem deviza, de hátha jó példa lehet:
Tegnap s&p beleszúrt egy álltalam fontosnak vélt szintbe (egyébként long poziban is vagyok benne régóta).
Na most gondoltam itt lehetne próbálkozni bővítéssel, másnak pozi nyitással, a fenntebb leírtak alapján. tehát megvolt a leszúrás 869-es aljjal és én várom akkor a magasabb aljat gyertyakonfiggal jelezve a fordulót.

Még annyi, hogy én magamnak kitaláltam egy szabályt: index-re nem játszom shortra csak trendirányú emelkedésre,Shortosok hátránya nagy a longosokkal szemben, szerintem. Devizán igen, mert ott a short nem is igazi short csak épp a másik deviza erősödik.

mmarci15 2009.07.09. 10:46:02

@StLui: 15 percesen nézve az s&p-t volt a szintnél egy duplaalj, és a 2. aljban egy gyertyajel, aszem ez a keyreversal volt (kanóc le, majd az előző piros gyertyát betakarja a felső kanócával). (Future cfd-t nézek). Kíváncsi leszek hogy nagyobb idősíkon fogja-e tesztelni a szintet és hogy mikor. De ilyesmi jel volt tegnap este az eurusd-nél is 1.3830-nál ahogy Izi kijelölte egy korábbi bejegyzésében.

StLui 2009.07.09. 10:55:04

@mmarci15: nálam nem volt KR, mert a leszúró zöld gyertya zárója alacsonyabb volt mint az előtte lévő piros nyitója.
de szép forduló volt, néztem végig, csak mivel napos a pozi, ezért nem akartam ilyen mélyre menni(nézni is csak az esti tőzsdés m5-öző skype partnerek miatt néztem :)), max h4, esetleg, most GG-vel beszélve, H1.

mmarci15 2009.07.09. 11:12:19

@StLui: értem. mindenesetre a tegnapi csúcs fölött vannak az instrumentumok, a fordulás megtörtént, kérdés hogy meddig tart.ahogy írod a magasabb idősíkú alj fogja majd ezt megerősíteni ;)

Izi Fx 2009.07.09. 13:00:25

@duke3D: Nagyon jó a kérdés!!! Az elbizonytalanodott trend alatt 2 különböző megfogalmazást használok, az egyik a tankönyvi, tehát emelkedő trend esetében alacsonyabb csúcs, míg csökkenő trend esetében magasabb völgy jön létre, míg a másik ennél kicsit bonyolultabb, úgyh. erről később külön bejegyzésben szólok majd.

Izi Fx 2009.07.09. 13:08:56

@fxbloo: Abszolút igazad van! Sajnos egy ilyen nyilvános helyen, mint ez a blog rengeteg különböző tudású ember jön össze, így nehéz mindenkinek "jót tenni"/ jól magyarázni!

Hangsúlyozom is, hogy senki ne kövessen engem, hanem inkább ötleteket lessetek el tőlem! Egy ilyen daytrade strat. sok tényező miatt szinte másolhatatlan, így megfelelő előképzettség nélkül szinte biztos, h. veszteséget fog okozni másoknak!!!

Terveim között van egy összefoglaló bejegyzés készítése, de csak ha végeztem. Az egyszerűsített verzióval kapcsolatban köszi a javaslatot, megfogadom, és kitalálok valamit, hogy orvosoljuk az általad leírt (egyébként jogos) problémát!

fxbloo 2009.07.09. 13:12:15

@StLui: Shortosok hátránya nagy a longosokkal szemben, szerintem. Devizán igen, mert ott a short nem is igazi short csak épp a másik deviza erősödik.

Kifejtenéd bővebben mire gondolsz? Szerintem devizánál tök mind1 hogy short vagy long, a piac mind két irányba több ezer pontot mehet és a 0-át nem fogja elérni. A setupok is egyeznek. Egy részvény esetében már van jelentősége mert ott lefelé 100%-ot mehet felfelé viszon több 100%-ot.

StLui 2009.07.09. 13:58:28

@fxbloo: szernintem ugyanazt mondjuk:

Index-nél nem shortolok, mert

A: részvénypiacok alapvetően fölfele szeretnek menni
B: részvénypiacoknál a shortos kockázata korlátlan, míg a longosé max a 100%
C: ez is eszembe jutott még, a medve piac agresszívabb, gyorsabb, nehezebben követhető nekem

Devizánál igen, shortolok, mert ott nincsen ilyen különbség, mindegy hogy long vagy short

Izi Fx 2009.07.09. 15:48:33

@abunba: azért kell 2db ebből a gyertyából, mert az a tapasztalatom, h. 1 még nem ad megfelelően nagy valószínűségű jelzést! Legkésőbb 7végén teszek fel képet a többi jelről is.

Egyébként jól érted, a key reversal ez egyik kedvenc :-)!

Ennek a strat.-nak a szíve-lelke a szint meghatározás, enélkül semmit nem ér az egész! Lesz is még róla külön bejegyzés, de ezt a részt lesz a legnehezebb közérthetően megfogalmaznom, úgyh. még várok vele, de ami késik, nem múlik...

Izi Fx 2009.07.10. 09:02:45

EurUsd tegnap 4h szintről, 1.4050-ről, milyen szépen visszakorrigált...:-)!

s.gabor 2009.07.10. 10:05:27

@Izi Fx: Szia Izi!

Mostanában nem kereskedtem, de mindig olvasom a blogot, és megnéztem a tegnapi eusd lefordulást. Szerintem elég becsapós volt az m15-ön kialakult jel, mármint a szintbe szúrt 2 inv. hammer, szétnyúlva, bollin kívül... ha tradelek pont akkor, szinte biztosan belenyúlok és kistoppol. (nekem úgy tűnt volna mint ha zárás előtt megfuttatnák a szintig) Az efféle hibákat hogyan kerülöd el? Ha limittel eladtad a szintet akkor persze semmi gond, de m15 jel engem becsapott volna ha arra várok a jobb stophely miatt.

Üdv

abunba 2009.07.10. 10:11:45

@Izi Fx:
Szia Izi!
A szintek meghatározását még nem írtad, de lehetne, hogy feltegyél egy képet, hogy Nálad az EurUsd most hogy néz ki?
Nálam ilyen. Mit rajzolnál másképpen?
kepfeltoltes.hu/090710/eurusd_h4_www.kepfeltoltes.hu_.gif
Üdv! Abunba

Izi Fx 2009.07.10. 11:09:11

@s.gabor: Már megvan a válaszom de ha egy képet készítenél, h. mire gondolsz, az jó lenne, mert amúgy nagyon érdekes témát feszegetsz a tegnapi nappal kapcsolatban!

@abunba: ne haragudj, de sajnos most csak erre a kis válaszra volt idő, képek készítésére nincs! Délután bepótolom...

StLui 2009.07.10. 12:32:34

@Izi Fx: abunba sem úgy gomdolta szerintem, hogy IZIBEN (hehe értiteeek ugyeee :)))
Szóval a du még belefér, de semmi további késedelem mert irgum és burgum professzor úr :))

s.gabor 2009.07.10. 12:56:09

@Izi Fx:
kepfeltoltes.hu/view/090710/minta36_www.kepfeltoltes.hu_.gif

Így talán már egyértelmű. (általánosságban és a most bemutatott stratégiáddal kapcsolatban is fontos téma lenne szerintem a becsapós helyzetek alapos kitárgyalása, mert ha 10-ből 3 hibát kihagyunk az a havi eredményen elég szépen javít)

StLui 2009.07.10. 15:02:06

S&P H1-en 10percen belül kiderülhet KR lesz-e. Izi most tényleg nagyon kiváncsi lennék mmár mit szólsz hozzá, természetesen más véleményére is.
- jó e ez a szint ahol keresem a long belépőt
- ha most H1-en KR lenne az tényleg az e, és elegendő jel lenne e
közben bezárt, pont szintbe, nálam az órás, és egy kicsit belezavarodtam az e betükbe :)

abunba 2009.07.10. 15:20:32

@StLui:
Szia StLui! Mi az a KR? Bocs a tájékozatlanságom miatt!
Nálad hohy néz ki az EurUsd chartja?
Abunba

abunba 2009.07.10. 15:24:06

@s.gabor:
Szia S.Gabor!
Kösz a chartot, én is erre gondoltam!
Nem akarok már-már mániákusan ragaszkodni Joe Ross könyvében olvasottakhoz (már túl sokszor hivatkoztam rá), de az általa leírt 1-2-3 aljakra való nyitás tradertrükk belépővel, ebben az esetben "véletlenül"? megoldotta volna a kistoppolódási problémát!
Abunba

StLui 2009.07.10. 15:25:26

KR=Key reversal
EU-t viszont nem értem miért kérded, és s&p-t írtam? vagy mire gondolsz, történt ott valami?

StLui 2009.07.10. 15:29:22

Közben itt tovább monologozok :)
Szóval szerintem mégsem KR, mert ott van a közelben a tegnap előtti mélypont, de bullish engulfingnak jó lehetne, de (már megint egy "de") nagyobb a fölső kanóc mint kéne, gondolom én, ezért talán jó lenne, de elég is lenne?, egy megerősítő zöld gyertya??? olyan bizonytalan vagyok, vagy mégsem? :)

abunba 2009.07.10. 15:30:19

@StLui: Az előző beírásodból és s.gabor beírásából hittem azt, hogy Te is azt várod Izitől, hogy véleményezze! Meg azt is gondoltam, hogy az S&P megerősítése alapján akarsz EU-t nyitni. Bocs!
Abunba

abunba 2009.07.10. 15:30:58

@StLui: Ja, és kösz a KR-t. :)

s.gabor 2009.07.10. 17:46:08

@abunba:
Elmondanád mi ez pontosan? Köszi!

Izi Fx 2009.07.10. 18:09:05

Újra itt vagyok egy rövid időre, megpróbálok most mindenre válaszolni!

@s.gabor: Tegnap a t.roomban írtam, h. nálam az EurUsd-on 2 szint van shortra: az 1.4000 környéke és az 1.4050! Azt is leírtam, h. ezek közül az elsőnél jelre lépek (ha kialakul), a 2.-nál limittel. (ez egyébként visszanézhető a roomban)

A szabályok közt leírtam, h. ha M15 jelre lépek akkor mindig csak és kizárólag visszatesztre lépek a 2. csúcsnál. Jelen esetben amit Te bekarikáztál, az csak az első csúcs volt, tehát nekem nem beszálló. Remélem érthető voltam, de ha van még kérdésed, akkor nyugodtan tedd fel...

Izi Fx 2009.07.10. 18:17:45

@StLui: Az S&P-ről kicsit nehezen tudok nyilatkozni, mert noha figyelem, de nem tradelem! Én daytrade-ben biztosan nem keresném a longot jelenleg. Hogy miért nem? Azért mert az én szabályaim szerint pl. 4h trend ellen nem kereskedek csak ha a trend elbizonytalanodik. Én az FxPro-n nézem az S&P E-minit, nem tudom, h. Te melyiket figyeled, de nálam ennek a 4h trendje már lefele van! Egyébként a 880 környéke volt egy elég erős szint, de már alatta vagyunk...

abunba 2009.07.10. 18:17:48

@s.gabor:
tozsde.hu.tl/blog/
A fenti oldalról tudod letölteni a könyvet, melynek az "A" függelékében van részletesen leírva. Nekem nagyon tetszik, mert teljesen egyértelmű és egyszerű megközelítése a tradelésnek.
Ha elolvastad, kiváncsi lennék a véleményedre!

abunba 2009.07.10. 18:21:11

@Izi Fx:
Az EurUsd-n longot nem kötnél daytrade-ra?
A te nézeted szerint ez a pár most melyik állapotban van?(L, S, vagy bizonytalan)

Izi Fx 2009.07.10. 18:26:12

@abunba: én a mai napra 3 szintet határoztam meg az EurUsd-on! 2 long szint:

- 1.3900-30-as régió, ahol jelet keresek
- 1.3830, ahol limittel léphetek

illetve volt 1 short szint is:

- 1.4070, amit az árfolyam mozgásától függően (tehát h milyen gyorsan éri el) vagy limittel, vagy jelre, de a jeles beszállónak reggel még nagyobb volt a valószínűsége!

Izi Fx 2009.07.10. 18:27:38

@abunba: Nálam az EurUsd trend nélküli, csúnyán rangel, tehát szép szinteknél mindkét irányt keresem.

StLui 2009.07.10. 18:52:55

@Izi Fx:
kepfeltoltes.hu/090710/SPH4tamaszon_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
nálam így néz ki, ja és igen azt elfelejtettem írni, hogy nem Dt-re keresem, Te pedig DT-re raktad össze a strat-ot, szóval itt kicsit összekutyultam a dolgokat :)

Izi Fx 2009.07.10. 19:02:54

@StLui: én viszont, ha értek valamihez, akkor az a daytrade! Sajnos az nem volna, hiteles a részemről, ha olyan dologban adnék tanácsot, mely nem a szakterületem! Szóval DT-ről lehet engem kérdezni és tudásomhoz mérten megpróbálok válaszolni.

s.gabor 2009.07.10. 19:12:00

@Izi Fx: Értem, köszi szépen!

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.07.21. 10:14:59

@StLui: S&P longod túlélte a leszúrást? Poziban vagy még ?

GG

StLui 2009.07.21. 10:47:07

@GabiGabi: pont most írtam chatre :)
szóval kifárasztottak mint horgász a halat, 877 körül még itt is forszíroztam a kérdést, hogy bővítésre szűk stoppal alkalmas -e a hely de nem mertem. Végül pénteken elfáradtam és 931-en dobtam. komolyabb h4 piros gyertya alá tettem a stoppot 929-re de még ráadásul kézzel zártam picit följebb, ponosan 931,4-en az volt az alja :) tanultam, csak ezt már annyiszor

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.07.21. 10:50:11

@StLui: Gratula igy is hozzá. Nehéz dolog lelkileg a nagy pluszt is elviselni. Az ember fejében ott kattog, hogy "zárni-zárni-zárni", mert nem szeretnénk visszaengedni a nyerőből. Tehát ez is nehéz.

Grat mégegyszer.

GG

StLui 2009.07.23. 14:31:04

Ha jól jelöltem ki a szintet kék sávval EU-n akkor volt ma M15-ön egy jó példa a második, magasabb short szint érintésre és KR-el fordulásra:
efrud.com/?v=eurusdm15.gif

Izi Fx 2009.07.24. 11:55:44

@StLui: EU-nak mi a 4h trendje?

StLui 2009.07.24. 12:00:54

@Izi Fx: emelkedő, azért kérded mert trend elleni így a rajzbéli nyitás?

StLui 2009.07.24. 12:25:10

@Izi Fx:
"StLui 2009.07.23. 14:31:04
Ha jól jelöltem ki a szintet kék sávval EU-n akkor volt ma M15-ön egy jó példa a második, magasabb short szint érintésre és KR-el fordulásra:
efrud.com/?v=eurusdm15.gif "
ezen a rajzon gondoltam nyitási pontnak (utólagos észrevétel) a 2.KR -el jelölt pontot

StLui 2009.07.24. 12:27:09

@Izi Fx: van itt a fönti képeken egy KR-es longos belépő példarajzod és arra próbáltam élő példát keresni csak ez shortos lett, kérdés jó-e a példa?

StLui 2009.07.24. 12:28:27

@Izi Fx: van itt a fönti képeken egy KR-es longos belépő példarajzod és arra próbáltam élő példát keresni csak ez shortos lett, kérdés jó-e a példa?
süti beállítások módosítása