Izi Fx 2009.07.04. 15:43

Szabályok I.

Kezdődjék hát a nagy menet, ami a szabályok leírását illeti.  Megpróbáltam egy struktúrát kialakítani és ennek megfelelően leírni a szabályokat, sajnos ez még nekem is kicsit nehéz, úgyhogy lehet időközben változni fog.

Enne megfelelően 3 alap típusát lehet megkülönböztetni a szabályoknak:

  • Trade előtt
  • Trade közbeni
  • Trade utáni

 

Alapvetően itt arra gondolok, hogy a trade előtti szabályok a kockázatkezeléssel, az elemzéssel, a setupok kialakításával kapcsolatos, a trade közbeniek azt határozzák, meg, hogy mit kell tenni akkor, amikor már beléptünk a piacra, míg a trade utániak az „utógondozással” kapcsolatosak. Ezeket mind részletesen ki fogom fejteni, olyan szinten, hogy a konkrét jelek például képekkel lesznek illusztrálva.

 

Ha a konkrét bemutatandó stratégia alapját tekintjük, akkor itt egy olyan setupról lesz szó, mely az előre kijelölt szintek daytrading lekereskedését mutatja be!

 

A stratégia alapfeltétele/feltevése nagyon egyszerűen a következő:

 

A szint tart!

 

Ebből a feltevésből a későbbiek folyamán lehet majd néhány dolgot levezetni. Ezután nézzük meg milyen alap lehetőségekkel kell foglalkozni a setupok megkülönböztetése során. Itt is a bűvös 3-as szám a nyerő, mégpedig a következő módon:

  • Az árfolyam 4h-s idősíkon csúcs-völgy elemzés alapján trendben mozog.
  • Az árfolyam 4h-s idősíkon csúcs-völgy elemzés alapján elbizonytalanodott trendben van.
  • Az árfolyam 4h-s idősíkon csúcs-völgy elemzés alapján rangel.

 

Ebből a leírásból jól látszik, hogy a 4h-s idősíknak kiemelt jelentősége van! No, de miért? Azért mert ez az az idősík, ahol a tapasztalataim szerint a magas valószínűség párosul a lehetőségek elegendő számával és ezek megfelelő arányban is vannak.

 

Most kitérek arra, hogy én a technikai elemzés során, milyen eszközöket használok. Indikátorok közül az ATR-t (average true range), mint statisztikai indikátor, mozgóátlagokat (10-20 ema, thx to WIK), Bollinger szalag és egy másik szalag, ami külön bejegyzést érdemel. Ami a szintek kijelölésének módszere szempontjából nagyon fontos, hogy én horizontális szinteket keresek! A szintek kijelölésének módja, mint sok más téma szintén önálló bejegyzést kap majd, itt csak vázlatosan foglalkozok vele. A technikai tárház felsorolásszerűen:

  •  Csúcsok – völgyek szintjei!!!

o       Gyertyák: kanócok, testek

o       Alakzatok: nyakvonalak, célárak

o       Hullámok célárai

  • Trendvonalak
  • Fibonacci korrekciós szintek
  • Pszichológiai szint: dupla - tripla 0
  • Makró adatok szintje

 

Nézzük, hogy a trade előtti szabályokba mik tartoznak (természetesen most még nem hiszem, hogy az összeset le tudom írni):

  •  A szinteket 2 idősíkon jelölöm ki, 4h-s charton és 1h-s charton, melyek közül az 1h-s szinteket sárga, a 4h-s szinteket fehér vonallal jelölöm.

o       Természetesen figyelembe veszem a napos, hetes szinteket is, de leginkább a 4h-s szintek a mérvadóak.

  •  Csak saját magam által és csak előre kijelölt szinteket kereskedek le.

o       Ennek az a lényege, hogy meg kell próbálni a külső hatásokat megszűntetni, mindenki csak és kizárólag a saját elemzése alapján tradeljen.

  •  A 4h-s szinteknél kialakuló trade esetében 2%, 1h-s szintnél 1% kockázatot vállalok maximum.

 

  •  1h-s szintnél csak jelre (gyertya jelre) lépek, önmagában csak szintre nem lépek.

 

  •  4h-s szintnél bizonyos feltételek mellett (később tisztázandóak a feltételek!!!) lépek csak szintre limit megbízással.

  • Jeleket 3 idősíkon keresek: m15, 1h, 4h (külön bejegyzést érdemel).

 

  •  Vannak bizonyos hírek, melyek napján egyáltalán nem daytradelek, jelenleg 3 ilyet határoztam meg: NFP, ECB kamatdöntés, BoE kamatdöntés. Más híreket, bejelentéseket is le fogok szabályozni, de ezt nem szabad túlzásba vinni.

 

Jelenleg ennyi fért bele a szombat délutánomba, láthatjátok, hogy sok témát fogok még részletesebben kifejteni, de az említetteken kívül szó fog esni a konkrét setupról, a meghatározott jelekről, a stop loss/célár elhelyezésről, pullback használatáról, az árfolyam széthúzottságáról, pozíció manageléséről… Remélem mindenki talál benne majd csemegézni valót és érdekes diskurzus alakul majd ki!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://deviza.blog.hu/api/trackback/id/tr911226518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.07.04. 16:03:24

Izi : nagyon szuper, alapos és átfogó írás. Gratulálok hozzá.
Nagyon örülök neki, hogy csinálod ezeket a bejegyzéseket!

GG

Izi Fx 2009.07.04. 16:18:47

@GabiGabi: Köszönöm Mester az elismerést! Néha én is örülök, h. csinálom, de nem könnyű! De egy fix, mivel elkezdtem, most már végig fogom csinálni!

trader55 2009.07.04. 16:45:52

@Izi Fx: köszi és várjuk a folytatást:)

pmari 2009.07.04. 16:54:54

@trader55:
Hát Izi, én nagyon kíváncsi vagyok, de ennek az alkalmazása még tőlem nagyon távol áll. De amit eddig írtál, szerintem nagyon is jól összeszedett és nyomonkövethető, bár azt gondolom, ismerve saját magamat, nem kis idő kell
hozzá:))

Izi Fx 2009.07.04. 17:04:33

@trader55: Ne már mindig csak a folytatás várása! :-) Most ez van, tessék ezzel foglalkozni ;-)!

fxbloo 2009.07.04. 17:55:53

Kiváncsi volnék a bollinger szalagokat hogyan illeszted bele a 10-20 ema-khoz. Én a mozgókat MTF (multi time frame) indikátorral használom és úgy elég zavarossá teszi a bollinger szalagot. Ha ki tudnál majd erre is térni, hogy milyen összefüggésekben vizsgálod őket. thx.

DiNo 2009.07.04. 19:09:39

Hali Izi!
Köszi az összeszedett bejegyzésed! Csak így tovább ;)
Máris rávilágítottál az eddig általam nem figyelt trade utáni dolgokra...

Izi Fx 2009.07.04. 21:39:46

@fxbloo: Lesz szó külön az indikátorokról, de nem akarom túlbonyolítani! Elöljáróban annyit, hogy az ema-k és a bollinger között nemigen van kapcsolat nálam...

Izi Fx 2009.07.04. 21:40:38

@DiNo: Kíváncsi lennék mire világítottam rá? ;-)

DiNo 2009.07.05. 10:20:52

@Izi Fx: A tradeket nem elemeztem vissza, hogy mit csináltam jól vagy rosszul. Mondjuk ennek az volt az oka, h nem vezettem kernaplót....

Amúgy a hullámok célárait Fiboval, vagy valamilyen más módszerrel határozod meg?

StLui 2009.07.05. 19:02:29

Csak egy tecnikai kérdés :)
" "
itt látnom kéne valamit, vagy csak úgy benne maradtak ezek az izék ?

Izi Fx 2009.07.05. 19:12:16

@DiNo: Örülök, h Neked már hasznos volt a bejegyzés ;-)! A hullámokat sem bonyolítom túl, mert nem vagyok szakértő, szimplán megpróbálom észrevenni őket, tehát ha van mondjuk 2 hullám és elindult a 3. akkor az előzőek méretét rávetítem a kiindulópontra...

@StLui: Őszintén nem tudom mire gondolsz!

StLui 2009.07.05. 19:22:01

most látom nem látszik az idézőjel között amit bemásoltam a cikkből:
szóval van egy csomó endif, supportlist meg ilyenek, mindezek kapcsoszárójelben
Köszi

Izi Fx 2009.07.05. 19:24:03

@StLui: Ilyenek szerintem csak Nálad vannak...

StLui 2009.07.05. 19:35:12

@Izi Fx: Köszi !
most néztem, minden fekete, felsorolást jelőlő, pötty után van ilyen bejegyzés szerű amelyik után van írás. Van két pötty ami után nincs írás, ott nincs ez a bejegyzés, ami mintha egy parancssor szerű lenne. (IE8-at használok)
Ezt azért írtam le hátha valaki mmásnak is így jeleníti meg

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.07.05. 19:37:46

Akkor egy kérdés : másnak is van ilyen problémája ?

Izi Fx 2009.07.05. 19:48:44

Jogos!!! IE8-nál nálam is ilyen... De ez csak a bekezdés pöttyének helyén van!

Izi Fx 2009.07.05. 19:51:23

@GabiGabi: Bent vagyok a roomban, ott megbeszélhetjük...

Izi Fx 2009.07.06. 09:17:25

@StLui: Köszi szépen, h. szóltál a problémáról, igyekszünk innentől erre is odafigyelni!

K.Balazs 2009.07.06. 11:33:13

Hi, riasztásokat nem szoktal berakni a szintekhez?

Izi Fx 2009.07.06. 12:48:47

@K.Balazs: Nem igazán, ha ott vagyok úgyis látom, ha nem vagyok ott akkor elég messze vagyok ahhoz, h. a szirénázást ne halljam meg!

StLui 2009.07.22. 15:21:10

@Izi Fx: összeraktam egy chartot: bolli 10-20ema (atr alul), na most itt jó sűrűn lettünk 10-20ema és a bolli 20sma-ja egykupacban. Vagy esetleg te külön charton tartod a bollit és külön charton az ema-kat?

Izi Fx 2009.07.22. 15:28:50

@StLui: bolli közepét ki szoktam venni!

DiNo 2009.07.22. 15:39:05

@Izi Fx: Lehet olyan riasztást is beállítani metán, hogy e-mail-t vagy sms-t kapsz...Azt már csak meghallod:)

mmarci15 2009.07.22. 15:41:37

@Izi Fx: ezt hogy csinálod mt4be? lehet hogy én vagyok béne, de ez nekem sehogy sem akart összejönni :(. Ha gondolod a választ mt4 topikba ird, hogy megmaradjon az utókornak is :) köszi szépen

Izi Fx 2009.07.22. 15:49:36

@DiNo: köszi Dino mester a lehetőségeket, de ha ennyire nem vagyok a gép előtt, akkor nekem felejtős a trading ;-)!

Izi Fx 2009.07.22. 15:51:20

@mmarci15: kicsit fapados megoldás, de nekem megteszi: az egyéni bollit teszem fel, és a közepének a színét beállítom olyanra, amilyen a háttér színe!

mmarci15 2009.07.22. 16:43:36

@Izi Fx: ez tetszik, hogy nekem miért nem jutott az eszembe :)))))))))) köszi

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.07.22. 16:49:16

én is szoktam viccesen mondani, hogy én szeretem az indikátorokat, csak háttérszinűek legyenek :-)

Bár néha meg látok olyan chartokat ami annyira tele van indikátorokkal, hogy ott meg inkább már a gyertyákat kellene háttérszinűre állitani, hogy ne zavarjanak ;-)

GG

Wespa 2009.07.22. 17:54:49

@Izi Fx: Azt hogy csinálod,hogy a bollinger közepének a színét állítod át?
Nem találom egyszerűen...

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.07.22. 17:58:09

@Wespa: egyéni bollingert használ, amelyben külön állitható a szine a középvonalnak is.

GG

Wespa 2009.07.22. 18:00:35

@GabiGabi: Igen meg találtam, csak előbb írok,mintsem gondolkodnék
süti beállítások módosítása