A válasz szerintem egyértelmű, de egy képpel tudom leginkább illusztrálni.

A képen az EurUsd párt láthatjátok M15-ös felbontásban.

Bármelyik irányba állok az adat idején, csak nagy mázlival tudtam volna nyereséggel kiszállni belőle! Természetesen ez csak rám vonatkozik, biztos vannak nálam ügyesebbek is, de ennek ellenére továbbra sem ajánlom az NFP idején történő kereskedést!

Izi Fx

A bejegyzés trackback címe:

https://deviza.blog.hu/api/trackback/id/tr21294843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

taqi 2009.08.07. 16:37:15

Ilyenkor a legbiztonságosabb pozícióba lépés a stop order elhelyezése szűk csúszó stoppal. Bármelyik irányba robban ki a piac el tudod csípni mégha csak másodpercekre is vagy pozícióban. Speciel én erről most lemaradtam. A legdurvább a gj volt most is a maga 350 pipes longjával.

s.gabor 2009.08.07. 18:08:53

Szia Izi,

érthető ha nem kereskedsz, ugyanakkor érdekes, hogy egy ennyire felgyorsult piacon is milyen szépen működött a h4 kitörési szint (zóna) mint támasz! Persze a széllel szemben pi.. akarom mondani csodavárás hamar vissza is vette a hasznot ha a pattra fogadott vki.

kdeurhj 2009.08.07. 18:42:13

Azt mondják a nagyok, hogy hosszútávon veszélyes a csúcs, alj keresgelése, néha azért lehet szerencséje az embernek.
kepfeltoltes.hu/090807/EURUSD_www.kepfeltoltes.hu_.png

s.gabor 2009.08.07. 19:02:55

@kdeurhj: ha azért tetted be a képet, h beszélgessünk róla akkor azt kérdezném, h mi volt a setupod (mert én egyiket sem értem) miért nincs célárad (eléggé kontra trade szerű kötések) ill. h miért oda húztad a fibot?

kdeurhj 2009.08.07. 20:42:11

@s.gabor: Én azért shortoltam, mert úgy láttam, hogy a hírtelen emelkedés után megállt az árfolyam és az 1,4440-et nem viszi át tartósan.A fibóval az próbáltam megnézni, hogy milyen sávban lenne érdemes a longot folytatni.Kicsit túl nagy távot néztem, lehet, hogy ez jobb és marad a Gabi által ajánlott 1,40 1,38 stoppal.
kepfeltoltes.hu/090807/290198309EURUSD_www.kepfeltoltes.hu_.png

kdeurhj 2009.08.07. 20:53:04

Én arra gondoltam, hogy a hirtelen emelkedés után az 1,4441-et nem tudja tartósan átlépni.A fibóval azt próbáltam megnézni, hogy hol lenne érdemes újra folytatni a longot.Lehet, hogy kicsit túl nagy távot néztem, és marad a Gabi által eredetileg ajánlott 1,4010, 1,3820 stoppal.

kdeurhj 2009.08.07. 20:55:53

Nem akartam 2x írni, csak az első nem jelent meg.Nem tudom, hogy mi az oka, lehet, hogy a blog szervere már nem bírja a megnövekedett látogatói rohamot.:)

s.gabor 2009.08.07. 21:29:29

@kdeurhj: a kialakult h1 rangeből nekem nem következett, h korrekció lesz, lehet Te láttál vmi plusz infot a mozgásban.
A fibot sztem egy hullám alja-tetejére érdemes húzni, és az alja ha véleményes is de mindenképp feljebb van. Legalábbis én így látom, de majd a szakértők megmondják:)

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.08.08. 12:51:12

@taqi: "Ilyenkor a legbiztonságosabb pozícióba lépés a stop order elhelyezése szűk csúszó stoppal. Bármelyik irányba robban ki a piac el tudod csípni mégha csak másodpercekre is vagy pozícióban"

Kérdés, hogy mekkora slippage-vel teljesül a pozid ?

Élesben is kereskedsz igy stoppal hirek idején ? Érdekelne a tapasztalatod.

GG

taqi 2009.08.08. 13:36:05

@GabiGabi: Ritkán kereskedek hírekre pedig NFP -kor, pláne ilyen "egyhelyben" topogós hét után, pénteken várható volt hogy kitör az árfolyam. Stop ordernél ott fog teljesülni a kötés ahova előre beírtad persze ha a spread közben megnő az kellemetlen lehet. A hírkereskedés olyan mint a kitörés vadászat: relatíve alacsony sl, nagy pozimérettel alkalmazható. Más kérdés hogy nem szívbeteg tradereknek való :)
GG, nem olvastam hogy zártad volna az eur usd longot 1.4010-ről. Nem kötözködni akarok de nem lenne érdemesebb zárni egy eurusd pozit ha már megvolt egy szuszra benne 400 pip és inkább lejjebb visszavenni? A tőke védelme a legfontosabb ilyenkor is nem?

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.08.08. 14:42:01

@taqi: én azért kérdeztem Tőled a hirekre való kereskedést, mert eddig akiket ismertem és ezt csinálták, azok mind feladták ezt a dolgot.

Az EURUSD-nél ha zártam volna, akkor be is írtam volna a blogra. Tehát nem zártam még. Nekem nagyon fontos hogy szabályaim szerint cselekedjek és ezt nem az határozza meg, hogy éppen azon a pozíción hány pip van már.
Engem a hosszútávú eredményesség érdekel és ehhez a szabályaim szerinti tradelés szükséges.

Ez az "eladom feljebb és visszaveszem lejjebb" korszakomból már kinőttem, mert az eredményességemen nem segitett, sőt ! Mert mindig kérdés hogy hol a feljebb és hol a lejjebb ?

A tőke védelme a legfontosabb, ahogy írod, de most úgy látod, hogy én veszélyeztetem a tőkét ?

GG

taqi 2009.08.08. 14:58:33

@GabiGabi: Az 1.44-es szinten nagyon várható volt a korrekció ami ebben az esetben a már megkeresett pénz elbukását, illetve részben elbukását jelenti. Nem rontja a hosszabb távú eredményességet ez a technika? Biztos sokat dilemmáztál ezeken a dolgokon és tényleg érdekel hogy mi a véleményed erről.
A hírek automatikus lekereskedése nekem sem jött be hiszen /gbp adatokra gondolok/ nem mindig indul meg az árfolyam a hatásukra a kellő mértékben, szelektálni kell. De most pénteken várható volt a "robbanás". Az más kérdés hogy pl pont az egyik legjobban lekereskedhető pár, a kábel alig moccant meg /a font is és az usd is erősödött/
üdv
taqi

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.08.08. 15:07:43

@taqi: pont ezt akartam az előző kommentben kifejteni, de akkor ezek szerint nem sikerült. Tehát a hosszabbtávú eredményességet nálam nem hogy segitené, hanem csökkenti, ha próbálom a poziciókat "optimalizálni", tehát feljebb zárni és lejjebb újravenni. Az hogy honnan várható a korrekció azt én nem akarom meghatározni ebben a stratégiában. Ha elkapom a trendet akkor maradjak benne, ha pedig nem akkor stoppolódjak ki. Ilyen egyszerű ez. És a trend nálam az nem csak 1 db emelkedő ágat jelent, hanem benne vannak a szükséges korrekciók is. A tesztjeim alapján nekem igy a legeredményesebb a stratégia. De persze ne kövessetek, tesztelje le mindenki magának a stratégiát és alakitsa ki mindenki a saját zárási stratégiáját!

GG

Izi Fx 2009.08.09. 20:04:28

Elnézést, hogy a bejegyzésemhez nem kommenteltem még, most reagálok!

Én a buy/sell stop megbízással történő piacra lépést nem ajánlom senkinek sem, különösen az NFP esetében! Az NFP híres arról, h. már a hír előtt is elindul a "csapkodás" és így hoppon maradhat a trader ha megfordul az árfolyam!

@s.gabor: Igen, pénteken is működött a szép szint alacsony idősíkon, de ilyenkor az NFP-nek van akkora "ereje", hogy a nagyobb idősík visszapattanását negligálja! Ezért sem tradelek az NFP idején, míg más nagy izgalommal várja ezt a hírt, én csak ásítozva figyelem ;-)!

TRobi 2009.08.09. 20:50:01

@taqi: Én egyszer próbáltam hírt kereskedni Oandán. A spread a négyszeresre nőtt hír kapcsán, ami bekötötte még akkor az ordert, mikor a hír még ki sem jött, utána persze elszáguldott a STOP irányába, és mire a server felfogta hogy ott volt egy STOP, addigra további 45 pontot rallyzott az árfolyam.

web.interware.hu/leopapa/IloveOanda_3.jpg

Néha akkora jelentős híreknél a forgalom, hogy a trailing STOP sem tud teljesülni. Persze a többi brokernél nincs tapasztalatom, lehet, hogy ott nincs semmi probléma.

forexmbs 2009.08.10. 16:09:22

...vagy két évvel ezelőtt minden nagyobb hírre felkészülve várakoztam, és kereskedtem. Tehát majdnem naponta.... Annak ellenére, hogy pár hónapon keresztül, nekem pozitív volt a mérlegem, (és az is maradt, tehát nem azért hagytam fel ezzel a kereskedési formával mert átment mínuszba...) nem igazán ajánlom ezt a kereskedési formát. Az én esetemben nem volt spread "tágulás", azonban velem is többször előfordult olyan hír esetén, ami nagy volatilitással járt, hogy úgy ment át a TP vagy SL orderen mintha ott sem lett volna. Ezért olyan is előfordult (mert közben nem tudtam zárni a kinyílt pozit mert a platform nem reagált, vagy requote stb.), hogy ahelyett, hogy a pozim zárodott volna TP-l, túl ment rajta (tehát pár pillanatig nagyobb volt a profit a pozin, mint amivel én megelégedtem volna), és utána meg hirtelen visszafordult az árfolyam úgy, hogy a SL fogta ki :-)
Volt olyan is, hogy hedgelve nyitottam ordert, hogy mindkét irányba tudjak lépni, azzal, hogy a másik irányt bezárom az adat megjelenésekor. A nem túl vehemens reakcióknál működött. De olyan is volt, hogy nem tudtam zárni a rossz irányt idejében (a fent már említett okok miatt), ezért végül egy kicsi mínuszos (majdnem nullszaldós) trade lett ..a spread kifizetése miatt. ...vagy megvártam, amíg a viharnak vége, és ha úgy gondoltam, hogy tovább érdemes az adat irányába kereskedni, az ellen irányt zártam.
Egy idő után úgy véltem, hogy "okosabb" vagyok, és a hírekre való kereskedésnél is a pullbacket kerestem, hogy ott szállok be...Megvártam amíg a csapkodásnak vége (maximum pár perc), és utána szemre (nem lehetetlen, de itt fibozni azért elég nehéz..) nyitottam pozíciót. Véleményem szerint talán ez az a forma, amit (ha valaki mindenáron hírre akar kereskedni) esetleg egyéb szabályokkal együtt egy stratégiába lehetne foglalni.

Izi Fx 2009.08.10. 20:22:30

@forexmbs: Örülök nagyon, h. leírtad a tapasztalataidat a hírekkel kapcsolatban! A pullback várása sokáig működött, de aztán jött a válság, a hisztéria, bizonytalanság és ennek vége lett! Persze lehet valamikor újra működni fog, de nehezen hiszem, hogy én valaha még hírekre kereskedni fogok!

forexmbs 2009.08.10. 23:51:14

@Izi Fx: Igazad van, ennek kvázi vége, azonban most, hogy elolvastam a GG által belinkelt Dow Jones kronológiát,
hát ...biza még volt ilyen cirkusz, meg még lesz is....és lehet, hogy majd lesz még trading the news is...(úgy értem, hogy az én esetembe is lehet...)
Na de mint konkrétum...nem tudom, hogy Ti, hogy látjátok, de mostanság nagyon gyakori, hogy amikor kemény hírek látnak napvilágot (azért még nagyon is nyomon követem és figyelem az adatokat)sokszor olyan kilengés van a várt adathoz képest, hogy ihaj! Reakció? NADA! Semmi, nulla...mintha a legelőreláthatobb adat jött volna ki...esetleg mindenki irtózna vagy, éppen másfelé fordult amikor kijött az adat, vagy mittomén mi...Én eddig sem, és most sem nem tudtam meggyőződni (legyek inkább egy kicsit kategorikusabb, mondjam azt, hogy mambo-jambo mesének vélem) afelől, amit sok helyen lehet hallani, olvasni, hogy hát azért mert a piac már előre pozicionálódott az adatra, és már benne van az árban a változás...Miért lenne így? Más piaci szereplők tán jósok, hogy előre tudják mi lesz az adat? Vagy információ kiszivárgás történik újabban? Egy forecastnyi adatot igen, be lehet építeni, de egy jóval eltérőbb adatot, ami ráadásul ellentétes irányú mint a forecast, mégis, hogy lehet?! Ez az egyik...A másik amit régóta követek az, hogy a húzósabb adatok megjelenésekor, ha az előrejelzéstől eltérő az eredmény, akkor mintha órák múlva de mégis, mintha végül hozza az ár, az egyébként elvárt kilengést, csak mintha minden le lenne lassítva. Igaz, hogy van ellen példa is, de hát mire nincsen a forexben ellenpélda? Na, de talán elég ezekből a szubjektív észrevételeimből :-)
süti beállítások módosítása