2009.06.17. 15:22
EURAUD pozi teljesült
Az EURAUD sell limit teljesült 1,7570-en, 1,7870-es stoppal, 1%-os kockázattal.
GG
26 komment
Címkék: euraud
A bejegyzés trackback címe:
https://deviza.blog.hu/api/trackback/id/tr601191293
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kdeurhj 2009.06.17. 15:26:54
Látom komoly 300 pip-es stoppal kereskedsz, de, hogy jön ki az 1% kockázat?
GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.17. 15:29:57
@kdeurhj: Pozició méretezéssel. Nézd meg a 06.14-i "Pozició méretezés" bejegyzésem. Ha még akkor se tiszta, akkor kérdezz.
GG
GG
StLui 2009.06.17. 15:31:17
@kdeurhj: olvasd végig a blogot, és az ilyen alapdolgokat mind leírta már Gabi, ezt pont egy külön cikkben is
kdeurhj 2009.06.17. 15:43:26
Ok az tudom, hogy a tőkének 1-2%-át kockáztassuk maximum, én azt hittem, hogy a kockázat mértéke 1%. :)
GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.17. 15:46:15
@kdeurhj: Eleinte elég részletesen leirtam a tradejeimet, de ahogy haladunk előre együtt, egyre rövidebbre fogom. Spóroljunk :-)
GG
GG
JZO 2009.06.17. 16:21:04
@kdeurhj: hja, Én is ezen pislogtam nagyokat eleinte. Osztottam, szoroztam és sehogy sem értettem ezt az 1%-ot.
Pont azután született meg GG részéről a post, hogy elkezdtem nyaggatni a kérdésben :)
Pont azután született meg GG részéről a post, hogy elkezdtem nyaggatni a kérdésben :)
StLui 2009.06.18. 10:42:50
Ez volt az első pozi ahol "realtime-ban" :) figyeltem és elgondolkodtam hogy m15-ön beszállok, gyertyakonfigra, 1,76 fölöttről kulcsfordulóval jött le, de persze nem léptem, még mindíg az időhiányra fognám, de inkább még be vagyok tojva, persze ha nyitottam volna, folyamatosan az azóta "megfogható" 100pip-eken rágódnék, ahogy teszem ezt a durván 1,5hónapos s&p pozimnál is :)
GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.18. 11:15:58
@StLui: ezért kell betenni a limitet, mert mire odaér az árfolyam akkorra elbizonytalanodhatsz és el kezdel kételkedni, hogy tényleg be kell itt szállnom. Tehát piacin sokkal nehezebb ezt a stratot meglépni.
Amúgy meg ha benn van a limit, akkor nem kell azt realtime-ban nézni és drukkolni neki ;-)
Amúgy meg ha benn van a limit, akkor nem kell azt realtime-ban nézni és drukkolni neki ;-)
GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.19. 11:28:09
@Waker: Erre hogy válaszoljak ? Mire léptél be? Ha az én h4-es swingem alapján, akkor még nem. De ez a Te pozid és igy Te dönthetsz a sorsa fölött!
Én csak akkor fogom húzni a stoppot ha új mélyebb völgyet csinál.
GG
Én csak akkor fogom húzni a stoppot ha új mélyebb völgyet csinál.
GG
forexmbs 2009.06.19. 11:42:52
Szia GG!
Azt szeretném kérdezni, hogy ennek a nyitott pozicíódnak a stratégiád szerint milyen életútja kell legyen? Most, hogy kb. 280-300 pip pluszban mászkál, a stoppot nem kell lentebb engedni? A setup leírásod szerint, ha jól értelmeztem, és jól is helyezem „tükörbe” a longra érvényes leírást erre a shortra, akkor a stophoz csak akkor nyúlsz, ha az árfolyam lejjebb megy mint jelen esetben 1.7147 (ha long lenne akkor ez lenne a régi csúcs, nem?) akkor lehúzod a stoppot valahova 1.7629 alá? Ha igen, akkor ott hova, és a „hova” mi alapján dől el? Például esetleg pont a kezdeti belépési pont, az 1.7570 sell limitre?
Mivel ez short, akkor nem két utolsó völgy, hanem két utolsó csúcs, és akkor az első csúcs gondolom, hogy pont a kezdeti stop loss 1.7870, míg a másik akkor az 1,7570 ..megint az eredeti belépő? És akkor ezekre jön a trendvonal húzva? Lehet, hogy valamit tévedek, mert ahogy én látom, akkor itt ez a trendvonal megtréfálna, ugyanis ha föléje zárna az ár, az már nem valami kecsegtető. Remélem, hogy nem túl zavaros amit kérdeztem, írtam, illetve igazából nem bánom, ha nem ok amit írtam, mert a kijavításból tanulok majd. Köszönöm szépen. Ja, lehet, hogy ezt nem ide kellett volna beírnom? Csak azért írtam ide mert EURAUD…ha mégse jó a hely, akkor elnézésed. Nem szeretném a blogot összerondítani!
Azt szeretném kérdezni, hogy ennek a nyitott pozicíódnak a stratégiád szerint milyen életútja kell legyen? Most, hogy kb. 280-300 pip pluszban mászkál, a stoppot nem kell lentebb engedni? A setup leírásod szerint, ha jól értelmeztem, és jól is helyezem „tükörbe” a longra érvényes leírást erre a shortra, akkor a stophoz csak akkor nyúlsz, ha az árfolyam lejjebb megy mint jelen esetben 1.7147 (ha long lenne akkor ez lenne a régi csúcs, nem?) akkor lehúzod a stoppot valahova 1.7629 alá? Ha igen, akkor ott hova, és a „hova” mi alapján dől el? Például esetleg pont a kezdeti belépési pont, az 1.7570 sell limitre?
Mivel ez short, akkor nem két utolsó völgy, hanem két utolsó csúcs, és akkor az első csúcs gondolom, hogy pont a kezdeti stop loss 1.7870, míg a másik akkor az 1,7570 ..megint az eredeti belépő? És akkor ezekre jön a trendvonal húzva? Lehet, hogy valamit tévedek, mert ahogy én látom, akkor itt ez a trendvonal megtréfálna, ugyanis ha föléje zárna az ár, az már nem valami kecsegtető. Remélem, hogy nem túl zavaros amit kérdeztem, írtam, illetve igazából nem bánom, ha nem ok amit írtam, mert a kijavításból tanulok majd. Köszönöm szépen. Ja, lehet, hogy ezt nem ide kellett volna beírnom? Csak azért írtam ide mert EURAUD…ha mégse jó a hely, akkor elnézésed. Nem szeretném a blogot összerondítani!
Waker 2009.06.19. 11:53:59
@GabiGabi:
Teljesen igazad van és érted is amit mondasz.
Csak szokás szerint egy kis igazolásra vágyom, mert féltem a megszerzett pontjaimat.
Folyamatosan azon pörgök, hogy mi van ha megfordul.... :-S
Eredeti stopom 7855
Teljesen igazad van és érted is amit mondasz.
Csak szokás szerint egy kis igazolásra vágyom, mert féltem a megszerzett pontjaimat.
Folyamatosan azon pörgök, hogy mi van ha megfordul.... :-S
Eredeti stopom 7855
GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.19. 13:14:04
@forexmbs: "Most, hogy kb. 280-300 pip pluszban mászkál, a stoppot nem kell lentebb engedni?" Stoppot csak akkor húzok, ha jel van és ez független a már a pozin lévő nyereség nagyságától. Stophúzási jel pedig akkor van, ha mélyebb völgyet csinál. És akkor fogom az utolsó csúcs fölé húzni, de még ekkor is minuszban lesz a nyitáshoz képest.
Tehát konkrétan, ha a 4órás gyertya alázár vagy alászúr a 7140-nek, akkor a stoppot lehúzom 7650 környékére.
Remélem érthető volt, ha nem akkor kérdezz nyugodtan, hisz ezért van ez a blog, hogy a szakmai dolgokról beszéljünk.
GG
Tehát konkrétan, ha a 4órás gyertya alázár vagy alászúr a 7140-nek, akkor a stoppot lehúzom 7650 környékére.
Remélem érthető volt, ha nem akkor kérdezz nyugodtan, hisz ezért van ez a blog, hogy a szakmai dolgokról beszéljünk.
GG
StLui 2009.06.22. 15:31:14
GG: a mostani állás alapján elképzelhető hogy módosítod a stoppot ha elér az 1,76 környékét?
Tehát az új alj tekinthető e egy magasabb aljnak, és ha igen akkor fennállhat a DA kialakulása?
Tehát az új alj tekinthető e egy magasabb aljnak, és ha igen akkor fennállhat a DA kialakulása?
Waker 2009.06.22. 16:19:14
Sziasztok!
Had mondjam el az én meglátásomat.
Szerintem lehet, hogy úgy, ahogy az előzőekben is tette (a képen kékkel karikázva) most is egy duplacsúcs formát készül kialakítani.
Ez annyit jelenthet, hogy a célár picit lejebb kerül és aki még nem szállt annak jó lehetőséget ad.
kepfeltoltes.hu/view/090622/EURAUD_Dupl_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
GG, szerinted?
DaniM
Had mondjam el az én meglátásomat.
Szerintem lehet, hogy úgy, ahogy az előzőekben is tette (a képen kékkel karikázva) most is egy duplacsúcs formát készül kialakítani.
Ez annyit jelenthet, hogy a célár picit lejebb kerül és aki még nem szállt annak jó lehetőséget ad.
kepfeltoltes.hu/view/090622/EURAUD_Dupl_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
GG, szerinted?
DaniM
StLui 2009.06.22. 16:49:43
@Waker: ezen a még egy lehetőség a beszállásra dolgon én is gondolkoztam :)
GG: még egy kérdés tőlem is :)
Jelen esetben is már kialakult néhány alacsonyabb alj-tető, ezek számának növekedésével arányosan, van már tapasztalatod, hogy csökken-e a további esés lehetősége? (persze longnál fordítva)
GG: még egy kérdés tőlem is :)
Jelen esetben is már kialakult néhány alacsonyabb alj-tető, ezek számának növekedésével arányosan, van már tapasztalatod, hogy csökken-e a további esés lehetősége? (persze longnál fordítva)
GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.22. 17:08:40
@StLui: nem húzom le a stoppot, de ha 7600 fölött zár a 4h-s gyertya akkor a kanóc tetejére teszem a stoppot
GG
GG
GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.22. 17:15:42
@StLui: ezzel nem szoktam foglalkozni, mert sokszor néztem már pl. hogy na ez az Elliot 3. hulláma igy már nem lépek, be aztán mégis volt még óriási mozgás. Tehát ezt nem nézem, trendeljen szépen, legalább fibo 50-es korrekciókkal és akkor mehet.
GG
GG
Waker 2009.06.23. 08:50:11
Hát ezt benéztük...
Érdekes, mert annyira szép szabályos csökkenő trend volt.
Érdekes, mert annyira szép szabályos csökkenő trend volt.
GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.23. 08:55:36
@Waker: miért néztük volna be ? Ez egy szép szabályos setup volt. Amikor poziba lépünk akkor mindig számolni kell mindkét iránnyal. Ha folytatódik a trend akkor maradjunk benne, ha nem akkor stoppolódjunk ki. És az hogy minusszal zárult ez a trade, az nem azt jelenti hogy "benéztük".
GG
GG
GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.23. 09:00:12
@GabiGabi: Annyit lehetett volna jobban csinálni, hogy mivel már a tegnapi 2300-ás gyertya is fölötte zárt, ezért kb 70 pippel lejjebb stoppolódhattunk volna ki, ha 24 órában tradelünk :-)
GG
GG
Waker 2009.06.23. 10:14:42
Én most töredelmesen bevallom, hogy már 7545ön nyitottam, mert nem akartam lemaradni és amikor jött újra felfelé, 7465ön bezártam, mert megilyedtem és nem akartam minuszt.
Türelemből még van mit tanulnom annak ellenére, hogy ezúttel úgy tűnik jól léptem.
Türelemből még van mit tanulnom annak ellenére, hogy ezúttel úgy tűnik jól léptem.
Sz_Balázs 2009.06.23. 10:21:59
@Waker: Ha nem érzed magad kényelmesen egy poziban annak ellenére hogy minden szabályt betartottál, akkor ne nyiss akkora pozit. De ezt már annyiszor elmondta GG is. Elméletileg egy jól beparaméterezett pozinál relative nyugodtan kéne ülnie az embernek, pláne egy H4 es swingnél, ahol még a napi volatilitás figyelése se tesz tönkre. Akkor van értelme ha végigcsinálod, még ha kezdeti kistopp is lesz a vége. Szerintem.
GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.23. 10:26:52
@Waker: én azt gondolom, hogy ez a kapkodás hosszútávon nem vezet jó eredményre. Nekem nem egy pozi nyereségessége a fontos, hanem hosszútávon a stratégia nyereségessége. És ehhez be kell tartanom a szabályokat.
Hosszútávon csak ez lehet eredményes.
GG
Hosszútávon csak ez lehet eredményes.
GG
UTOLSÓ KOMMENTEK