GabiGabi 2009.06.04. 11:21

Gazdasági naptár

A bejegyzés trackback címe:

https://deviza.blog.hu/api/trackback/id/tr661163048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabor01414 2009.06.25. 12:26:24

Sziasztok!
Látom a Gazdasági naptárban,hogy 12:30-kor fontos USA hírek lesznek.Ez nálunk hány órakor van?
Előre is köszönöm:Gábor

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.25. 12:49:15

@Gabor01414: lenne egy kérdésem, de ha nem akarsz, akkor ne válaszolj rá.
Másik blogban láttam, hogy tegnap több shortod is volt egyidőben EURUSD-ben. Először is gratulálok az eredményhez. Azt szeretném megkérdezni, hogy volt-e stoppod ezeknél a poziknál, és hogy amikor a legjobban minuszban volt, akkor az a minusz a tőke hány százalékát jelentette ?
GG

Gabor01414 2009.06.25. 20:02:40

Szia GG!
Először is köszönöm a gyors válaszod!
Kérdésedre az én válaszom:megmondom őszintén nem használtam stoppot,tudom ez hiba,de egyenlőre nem találtam meg a saját stratégiámat,úgyhogy csak minimális tőkével de élesben próbálom kialakítani a hozzám illő stratit.Leginkább hosszabb időtávokon próbálkozom,úgyhogy amúgy is többszáz pipre tenném a stoppomat,viszont ha bejön a rövidtávú elképzelésem akkor zárom a pozikat,mint pl. tegnap.
Tudom,hogy ez egy veszélyes manőver,tehát valószínű hosszútávon nem eredményes,de azon vagyok,hogy közben sokat tanuljak és fejlődjek.
Ha jól emlékszem a legnagyobb minusz tegnap kb. 20% körül volt.
Valahol olvastam,hogy legkésőbb -25%-nál kötelező zárni.Kérdés persze,hogy képesek vagyunk-e rá?
Előre is köszönöm,hogy nagyon nem fogsz letolni,gratula az oldaladhoz,csak így tovább!
-Gábor-

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.25. 20:20:14

@Gabor01414: először is nem akarlak én letolni :-)
Egyrészt hogy jönnék én ahhoz, másrészt ez a Te traded!
De majdnem kötelességemnek érzem, hogy ennek a "stratégiának" elmondjam a veszélyeit, és ha ezt nem tenném, akkor nem lennék nyugodt.
Tehát ezek a pillanatnyi mozgással ellentétes pozinyitások stop nélkül magukban is nagy veszélyt jelentenek a számlára. De az meg hogy ezt pontosan az FOMC előtt tetted, ez meg különösen veszélyessé teszi a dolgot. Ennek az FOMC-nek a kimenetele általában 2 esélyes, és nem ritkán 3-400 pipes mozgást generál, amibe rossz belegondolni hogy ha ellened ment volna, akkor mi történik a 7 nyitott shortoddal.
Én megmondom neked őszintén, hogy ezeket a kamatdöntéses időket legszivesebben kihagyom, mert az 50-50 % esélyt én nem szeretem.
Szerencsére most jól jöttél ki ebből a szituból, de ez annyiból rossz is, hogy benned ezután a trade után az marad meg "élményként", hogy minden ok, igy kell ezt csinálni. Szerintem ez hosszútávon NEM működik.
Gábor: én ezt a kommentet egyáltalán nem kioktatási céllal írtam, de ha esetleg ezt sértőnek érzed, akkor kérlek jelezz vissza és akkor törölni fogom. De ha maradhat, akkor várom a többiek véleményét is.

GG

Izi Fx 2009.06.25. 20:30:26

Én azt mondom, h. stop kell mindig, ha kezdő vagy azért, ha profi vagy azért, ha van stratégiád azért, ha nincs akkor azért!!! 1 trade-en ne vállalj nagyobb kockázatot mint 2%, tervezd meg a belépőidet és a kiszállóidat és ha így teszel, akkor nagy valószínűséggel nem fogsz abba a 10%-ba tartozni aki veszít...

Izi Fx 2009.06.25. 20:34:41

@Izi Fx: de jó volna ha csak 10% veszítene, természetesen 90%-ot akartam írni!

Gabor01414 2009.06.25. 20:57:57

Köszönöm Urak!
Érzem én is,hogy ez nem jó irány,de a tanuló pénzt mindig meg kell fizetni!
Annak reményében,hogy egyszer megtalálom a számomra megfelelő stratégiát sok pipet kívánok minden kezdő-haladó tradernek!
-Gábor-

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.26. 00:19:33

@Izi Fx: Nehari Izi, de a „stop” nézeteiddel nem értek egyet.

Nem csak azért, mert én sem használok, inkább azért mert a „stop” egy stratégiarendszer szerves része. Akarva – akaratlanul, de a „stop” szisztémával egy piacmegközelítési nézetet közvetítünk. Félre ne érts, ezt az egészet úgy képzelem, hogy persze, meg kell tanulni kereskedni – mint ahogy vezetni is megtanultunk -, ami CSAK IS úgy megy, ha sokáig követjük a tapasztaltak iránymutatásait. De úgy érzem, hogy nem jelenthető ki az, hogy csak akkor nem fogsz azok közzé tartozni, aki veszít, ha később (ha már profi vagy, akkor) is így teszel. És számomra ez nem csak elvi kérdés. Azt gondolom, hogy valaki hiába izzad vércseppeket egy új, egy saját stratégia kifejlesztése érdekében, ha folyton útjába áll egy „stop tábla”. Sokunk jól látja a piacot, jól látjuk, hogy a párunk merre megy „nemsokára”, csak azt nem látjuk egész pontosan, hogy honnan és mikor. Persze, a honnan-nak és a mikor-nak határokat kell szabni, de ki vezetett már „stop-naplót”. Arra gondolok, hogy sokan tapasztaltuk már azt, hogy „kiütött, majd irányunkba ment”. Rossz érzésünket ilyenkor letudjuk azzal, hogy sebaj, hiszen a „szabályok” szerint jártunk el, és el sem gondolkodunk azon, hogy hittünk egy irányban, volt egy meglátásunk és csak a volatilitás és a százalékok vették el tőlünk a sikert. Hangsúlyozom, nézeteimet a haladók elgondolkodtatásra szántam. Tehát, aki önmaga számára demós stop-naplóval nem tudja igazolni, hogy egy alternatív szabályrendszerrel sikeresebb, az inkább maradjon a bevált úton, és Csatornás gondolatait vegye csak érdekesnek, mint követendőnek.

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.26. 04:48:47

@Csatornás: én meg ezzel a hozzászólásoddal abszolut nem értek egyet és Izinek adok igazat.
Amikor poziba lépsz, akkor valamilyen elgondolás alapján teszed azt. Valahol be kell azt ismerni hogy ez az elgondolás nem "jött be", mert nem arra megy az árfolyam. Na ide kell tenni végsősoron a stoppot.
És ezt a szintet poziba lépés ELŐTT meg kell határozni, mert amikor már poziban vagy, akkor a lelki állapot miatt nem biztos hogy helyesen tudsz dönteni.
És egy egyszerű technikai dolog is a stop mellett : én soha nem nyitok úgy pozit, hogy ott és akkor ne legyen már benn a stopja, mert lehet bármilyen technikai problémád, elromlik a géped, elromlik a net, stb.stb. És Te ekkor ott állnál nyitott pozival és ha ellened megy a piac, akkor ledarálja a számlád.
Én azt gondolom hogy a stop nélküli kereskedés az esetek nagy részében hosszú távon nem működik, ez persze nem azt jelenti hogy rövid távon ne lehetne sikeres, de az állandó korlátozás nélküli kockázat állandóan fennáll.

GG

DiNo 2009.06.26. 09:20:54

@Csatornás: Szia Gámpy!
Ha nem használsz stoppot, akkor hogyan méretezed a pozid? Lehet, hogy túl agresszív stoppokat használtál ( nem bizonyított T/E alá-fölé tetted ), ha folyton kiütött és utána elindult a jó irányba...!?

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.26. 09:26:06

@GabiGabi: Visszaolvasva magam be kell látnom, hogy van, amit rosszul fogalmaztam. Nem igazán a stop ellen akartam szólni, inkább csak az egyfajta megközelítést kínáló nézetekkel nem értek egyet. Mondok egy más megközelítést. Egy ismerősöm sokat mérgelődött vagy azért, mert kiütötte és utána irányába ment, vagy azért, mert pozit sem tudott nyitni, mert nem volt jó stop helye, majd kiderült, hogy a meg sem nyitott pozi ötlet nem volt rossz. Megnézte, hogy napi átlagban 62p-et ér el az EUn, és csak ezt kereskedi egyszerre egy pozival és ugyan akkora mennyiséggel. Azt mondta, hogy Ő egy napi eredményét hajlandó kockáztatni, és ezért minden esetben 62p-es stop-ot használ-t. Ma már 80-valahány pip-es stop-ot tud használni, mert ennyivel nőtt az átlaga, és két hónap alatt csak egyszer ütötte ki. Azt mondta, ha 5naponta kiütné, még akkor is jobban jár így, mert megnőtt eredményével még ekkor is +ban lenne a régebbi technikához képest. Erről mit gondolsz? Abban viszont igazad van, hogy az esetleges műszaki problémák miatt érdemes stop-ot raknom nekem is, talán eddig azért nem gondoltam rá, mert szépen működött minden gépem és szolgáltatóm.

trader55 2009.06.26. 09:52:45

@Csatornás: nem tettél említést arról, hogy ezek a megfigyelések (saját+ismerősöd) mennyi időre vonatkoznak. Ugyanis jó ideig működhet bármi, de egyszer nem.
Én amikor először nulláztam a számlámat (1997-ben), kb. fél évig, vagy még tovább nagyon sikeres voltam, több év tapasztalatáról azonban nem tudtam beszámolni.
Akkoriban nem volt stop. Nem is létezett ez a megbízásfajta azon a piacon, ahol kereskedtem és online kereskedelem sem volt. Ha lett volna, valószínűleg nem kellett volna újra kezdenem a nulláról.
Több lépcsőben buktam, nem egyszerre, de volt egy említésre méltó: a napi ármozgás átlagosan 200 pont volt (évek óta!!!), aznap a nyitóár(!) 1280 pontal nyitott lejjebb. Ez volt a hongkongi válság kezdete (okt. 28.). Óvatos voltam, ezért maradt pénz a számlán, de a spekik nagy része ekkor halmozta fel a későbbi adósságait. Igazi dráma volt, még ma is tisztán előttem van.

Egy devizapiacon, ahol nincs gap, nagyon jól meg lehet ezt akadályozni, de ahoz mindig a gép előtt kell ülni (vagy stoppot használni).
...ja, hogy Te csak daytradelsz? Évek után kezdek rájönni, hogy a daytrade nem kezdőknek való, de még középhaladóknak sem. Kiszámolható, hogy mennyit költ a daytrader spreadre és jutalékra 1 év alatt. Sokan mondják, hogy ez nem számottevő. DE IGEN! Ez mind rontja az előnyünket. "Aki előny nélkül kereskedik, rövid távon lehet sikeres, azonban hosszú távon egészen biztosan minden pénzét elveszíti" (Birger Scafermeier).

DiNo 2009.06.26. 10:24:12

Érdekes ez a téma amit Csatornás felvetett. Én mindig használok stoppot, de az tény, hogy a "bennfentesek" szeretik tudni hol vannak a stoppok és a megbízások. Persze ezzel vissza is élnek. Kicsit megfuttatják az árfolyamot az egyik irányba, majd a másikba...:)
Csak elmélet, de szerintem ha SENKI sem használna stoppot, nem lenne annyi fals mozgás amit néhány jól informált csinál.

trader55 2009.06.26. 10:38:09

@DiNo: amit írsz, talán az alacsonyabb idősíkú stoppoknál jelentős.
Merész lenne levadászni egy többszáz pipre lévő stoppot és szerintem értelme sincs, mert a kisebb (stoppvadász) market makereknél kevésbé jellemző a nagyobb idősíkú kereskedés, ezért a levadászható volumen nem számottevő.

DiNo 2009.06.26. 10:54:21

@trader55: Napon belüli mozgásokra értettem, természetesen nem többszáz pipre. Amúgy meg, hogy kinek mi éri meg vagy sem azt el sem tudjuk képzelni! Elvégre hozzájuk képest csak alultőkésített "játékosok" vagyunk.

Izi Fx 2009.06.26. 11:19:06

@Csatornás: Én sehol nem írtam, h. CSAK így lehet, ezt kicsit félre olvastad! Sajnos az amin Te most valószínű keresztül mész/mentél, az mindenkinél előjön. A kérdés az, h ki hogyan reagál a szituációra. Az h sokszor kiüt a stop és utána elindul a jó irányba az rossz, de van benne valami jó, éspedig az irányt eltaláltad, de az időzítést vagy a stopot nem!
Erre a szituációra többféleképp lehet reagálni, valaki átgondolja mit rontott el a stop elhelyezésnél, valaki elhagyja a stopot! Szerintem az első lépés a megfelelő!

Igazából sok mindent leírtál elméletekről, ismerősökről, de azt nem látom, h. miért is jobb stop nélkül mint vele???
Sajnos az én őszinte véleményem, h. aki a stop elhagyásában látja a siker lehetőségét, az nem jó irányba halad...

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.26. 11:21:00

Feladtad nekem a leckét! Azt írod, hogy: „Ugyanis jó ideig működhet bármi, de egyszer nem.” Értsem ezalatt a hagyományos stop-technikát is? Pl. arra gondolsz, amiről roomban többször is beszámoltak, hogy a stop nem teljesült egy lendületes mozgásnál?

Abban egyetértek, hogy a daytrade legnagyobb hátránya a spread és a jutalék. De ez csak egy hátrány, azaz, számomra ez nem jelenti azt, hogy a daytrader előny nélküli lenne, tehát azt, hogy minden daytrader-re vonatkoznának Birger szavai. (Bocs, ha félreértettem ezt a gondolatodat, nekem ez jött le.)

Azt gondolom, hogy a világ, így a piacok is változnak, ami tegnapig „így volt”, az lehet, hogy már sosem lesz „úgy”, de benne változatosak a traderek is, ami nekem jó, az neki nem válik be. Ezért az a véleményem, hogy a trade-del kapcsolatban bármiről csak azt lehet kijelenteni, hogy sokáig és sokaknak „ez vált be”, de nem azt, hogy valami „csak is így helyes”. Tehát azt, hogy „biztos”, még Birger-től sem fogadom el. Bocs GG, hogy a Gazdasági naptár témában eltértünk a tárgytól. És DiNo-tól is elnézést kérek, van egy megválaszolatlan kérdése, igyekszem.

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.26. 11:31:11

@Izi Fx: Azóta már pontosítottam 09:26:06 -kor és beláttam, hogy "....érdemes stop-ot raknom nekem is, ..." és az ismerősöm sem stop-nélküli, csak más elképzelés alapján teszi ki.

Izi Fx 2009.06.26. 11:53:15

@Csatornás: Gyorsan meggyőztünk ;-)!

trader55 2009.06.26. 12:59:18

@Csatornás: "Abban egyetértek, hogy a daytrade legnagyobb hátránya a spread és a jutalék."

Ez nagy hátrány, de van másik nagy hátránya is:

Bármilyen idősort a következő elemekre tudsz bontani: Trend, ciklus, szezonalitás, véletlen (zaj). Ez utóbbival van a gond. Minél alacsonyabb az idősík, annál nagyobb a véletlen esélye.
Egy profi daytrader ha nem is tesz be stoppot, de ha ellene megy a piac LEZÁRJA. Nem értelmezget, nem reménykedik, megnyomja a gombot és tiszta lappal újra kezdi. Ezt egy kezdő nem tudja megcsinálni. Hiába gondol mást, lesz olyan pillanat, amikor mentálisan gyengébb.

Más: Birger sem mondta, hogy csak így lehet, profiktól ezt még nem hallottam, csak az ellenkezőjét.Egyébként ő is daytrader, de a kevés tranzakció híve. A tanulás sokkal könnyebb, ha jól bevált dolgokat átveszünk, mintsem ha mi próbálunk kísérletezni. Persze erre is szükség van, de inkább finomhangolásként.


Nagyon meglepődtem a szavazáson, ami szerint sokan nem vezetnek ker. naplót. Szerintem ez ugyanolyan fontos, mint a stop. Honnan tudhatnánk két hét múlva, hogy hányszor nem tartottuk be a szabályainkat és az eredményre ennek van-e hatása vagy másra vezethető vissza? Hányszor stoppolódtunk ki, hányszor ment tovább a piac miután zártunk, mekkora az átlagos nyerő/bukó, milyen találati arányunk van, mekkora kockázat egy traden és ez hogyan viszonyul egyenlegünk változásához, és még 1000 dolog.
Nekem a tradingben a statisztika a legfontosabb. Az egyedi ügyletek kimenetele teljesen indiferens. A hosszú távú eredményre pedig úgy lehetünk hatással, ha a siker vagy kudarc okait mérjük. - SZERINTEM.

Gabor01414 2009.06.26. 13:10:58

Jó kis gondolat sort generáltam:)
Üdv minden hozzászólónak!
Én is azt gondolom,hogy a stop használat megvéd a nagy bukóktól,csak a hely meghatározása egy kicsit még nem az igazi nálam.Azért ennél talán még fontosabb a helyes pozíció felvétele.
Valakitől pedig azt hallottam,hogy a legnehezebb a megfelelő helyen való zárás elsajátítása.
Én abban bízom de nagyon,hogy a sok gyakorlás és tanulás egyszer majd beérik.
Addig is sok pipet kívánok!

-Gábor-

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.26. 18:10:01

@trader55: Az kiviláglik, hogy Te kevésbé vagy daytrade párti. Sőt, alapos indokokkal támasztod alá véleményedet. Ez teljesen rendben van, és annak ellenére, hogy jómagam daytrade kedvelő vagyok, fölöslegesnek tartanám, hogy véleményeinket összevessük, mert szerintem úgy is mindegyikőnk maradna a saját szokásainál.

A tanult és bevált dolgok átvétele utáni (csak) finomhangolással már vitatkoznék. Továbbra is úgy érzem, hogy létezik egyfajta piacmegközelítési rendszer, és mindenki ennek a rendszernek a keretin belül próbál magának összerakni egy stratégiát. Számomra a fent tárgyalt stopkérdés is ezekről a keretekről szólt inkább, arról, hogy (szinte) el sem tudjuk képzelni, hogy lehet másként is.

Pl. ker.-naplóval kapcsolatban is vannak fenntartásaim. Szerintem az a cél, hogy a kereskedés rutinszerűvé váljon, mint az autóvezetés. De tanulóvezetőként sem vezetünk „koccanás-naplót” még is a (jó, vagy rossz) élmények hatására kialakulnak reflexeink. Eleinte persze szóban, talán még álmainkban is kielemezzük, hogy miért kerültünk veszélyes helyzetbe, de később csak beülünk a kormány mögé, ránézünk a forgalomra és tudjuk, hogy merre és hogyan közlekedjünk.
Akinek van jogosítványa, az tudja, hogy képes erre, képes arra, hogy mind a négy végtagját gondolkodás nélkül mozgassa, a körülötte lévő estelegesen 3 sávban mozgó számtalan más jármű közt biztonságban jusson el A-ból B-be.

Talán bele sem gondolunk, hogy a közlekedés és a trade hasonló mennyiségű és minőségű kvalitást kíván tőlünk. A közlekedésben még is eltudjuk képzelni, hogy gondolkodás és elemezgetés nélkül döntünk, a trade-el kapcsolatban valamiért ez nem jelenik meg, mint elérendő/lehetséges cél.

trader55 2009.06.26. 18:48:40

@Csatornás: "Az kiviláglik, hogy Te kevésbé vagy daytrade párti."
Így van. Egyébként én is daytradelek, de nem ez a fő csapásvonal.

"Mindenki másképp csinálja". :-)
Ettől szép az élet (és ettől olyan változatos a piac).

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.26. 18:59:55

@trader55: Valamiért abban reménykedtem - legfőként az utolsó bekezdésemben taglaltakra gondolva -, hogy kimerítőbb lesz válaszod.

trader55 2009.06.26. 19:24:35

@Csatornás: Nem tudom, mire gondolsz pontosan.

A trade naplónak nagy szükségét érzem, mert más visszajelzést nem kapok, nem ül mellettem senki, aki közölni tudná, hogy mit csinálok rosszul. Nem "dudál" rám senki, hogy a Te hasonlatoddal éljek. A koccanás pedig nem hasonlítható a bukó tradehez, mert a veszteség természetes velejáró, az autóval koccanás pedig nem.

Én a nagy számok törvényében hiszek és a piaccal szembeni előnyben. ennek mérése nélkülözhetetlen számomra. Készségszintről nem beszélhetünk addig, amíg maga a stratégia is kétséges, hogy jó-e. Erről hogy bizonyosodsz meg statisztika nélkül?

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.26. 20:44:02

@trader55: Azt írod: "Nem tudom, mire gondolsz pontosan."

Arra gondolok, hogy a közlekedésben való részvétel is rettentő sok helyzetértékelési és döntési helyzetbe hoz mindenkit, még sem elemzünk minden előzésnél, sáv-, vagy sebességváltásnál. Még is tudunk vezetni, azaz, rutinból vezéreljük tevékenységünket.
Koccanást említettem - de mint tudjuk -, a közlekedésben testi épségünk is kockára kerül, amiről azt gondolom, hogy valóban nem hasonlítható egy bukó trade-hez.
Még is nagy „T” betűvel a hátsó szélvédőnkön bátran kimegyünk a forgalomba, és hisszük - és jól hisszük -, hogy előbb, vagy utóbb, de megszerezzük azt a rutint, ami másnak is sikerült. A trading-ben valamiért (szerintem) nincsenek hasonlatos példák és célok.

Igazolás statisztikával?
A közlekedésben is akadnak alkalmatlanok. Számukra sem az szab határt, hogy hányszor nem adták meg a „jobbkezet”, inkább az (szerencsés esetben), hogy hányszor tudnak új autót venni (hányszor tudják számlájukat újra feltölteni).
Ha a számlád „nem dudál rád”, ha a számok nem mondják azt, hogy: „ebben-abban” béna voltál, ezért „koccantál” = tehát fáradj a pénztárhoz…, akkor lehetséges, hogy a példám volt túlságosan elvont, vagy csak rosszul fogalmaztam.

StLui 2009.06.26. 21:45:42

@Csatornás: szvsz rossz a közlekedéses példa. Vezetni a h.lye is tud, mondjuk pont úgy is, pl amerikában minden iskolásnak ha jól tudom meglesz középsuli végére a jogsi is, de az emberek minimum 90%-a nem megy tönkre bele, ellenben a devizás-tőzsdés arányokkal.

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.26. 22:50:30

@StLui: Kösz StLui, mert érdekes, amit felhoztál.

Valóban, a h.lye is megtanul vezetni, pedig (szerintem) a trading sem kíván tőlünk többet, mint ami a közlekedéshez (is) kell.
Talán csak annyi a különbség (talán), hogy azt látjuk az utakon, hogy a h.lyének is megy, így addig igyekszünk, amíg nekünk is sikerül. Hogy a trading-ben miért nincs így, vagy ha rosszul gondolom, akkor miért nem lehet így, nem tudom.

Én csak azt látom, hogy adott az ember, aki az utakon bizonyít, mert azonnal értékeli a kialakult helyzeteket és dönt, és jól dönt…, és ugyan ez az ember, hasonlóan sok kiértékelést követelő szituációkban rettentő ügyetlen tud lenni.
Pedig a közlekedésben sokkal nagyobb (lehet) a tét, mert akár testi épségünk, vagy az életünk is veszélybe kerülhet, amíg a trading-ben (jó esetben) csak a kockáztatásra szán megtakarításunkat bukhatjuk.

Nekem valamiért még is úgy tűnik, hogy úgy közlekedünk, ahogy kereskedni kellene és fordítva, úgy kereskedünk, mintha a testi épségünket kockáztatnánk.

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.29. 09:48:30

Aki nem látta volna teganap (vasárnap este) a napló egyik riportját - kicsit az általam leírtakról is szól - annak Javaslom: webcast.tv2.hu/index.php?m=video&video_id=398405

"Azért nem tudsz még rajzolni (pedig képes vagy rá), mert nem hiszel benne!" 4 nap alatt ezen lehet változtatni? Az összeállítás 12p-es.

Gabor01414 2009.06.29. 13:24:23

@Csatornás: Szia!
Ez a riport nagyon tetszik nekem!!
Milyen jó volna ha ez az ember meg tudná tanítani a chartok helyes értelmezését is!
Van valaki az USA-ban,úgy hívják:Murray,aki matematikai alapon szinte mindig megmondja,hogy merre megy tovább az árfolyam.(Murray Math-elmélet)
Azt hiszem ő is másként gondolkodik,mint az átlag emberek.:)

-Gábor-

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.29. 17:27:59

@Gabor01414: Szia!

Nemtudom, hogy egyáltalán szükséges-e,vagy meg lehet-e (ezzel a módszerrel) tanítani a chartok helyes elemzését.

Szerintem, már az is fontos üzenet, hogy amit gondolunk (pl. nem tudok rajzolni) csak egy elképzelés, egy „hit”, amit csak a „fejünkbe vettünk”.
Nekem kicsit jól jött ez a TV2 Naplós anyag, mert szerintem sokan furcsálkodtak, amikor tőlem arról olvastak, hogy vajon miért is ne lehetne úgy kereskedni, ahogy autót vezetünk, tehát rutinból, elemezgetés nélkül. Szerintem, csak azt hisszük, hogy nem lehet.

Szóval, azt gondolom, hogy ha valaki elvégzi ezt a tanfolyamot, akkor átbillen(het) benne egy „kapcsoló”, tehát másként nézhet akár a chartokra (is), még akkor is, ha a tanfolyam nem közvetlenül a trading-ről, a chartokról szól.
Akit érdekel a tanfolyam, a room-ban ER-től kaptam egy web-címet: csendo.hu/Cimlap.html .

És ez már nem tartozik közvetlen a trading-hez, mert szerintem világnézetünk is hasonlóan működik. Vannak elképzeléseink a világ működéséről, vannak ilyen-olyan hiteink, és vannak, akik 4 nap alatt képesek (lehetnek) arra, hogy az egészet fenekestül felfordítsák.

Én most azt hiszem, hogy a tanfolyam megalkotói a rajzolást választották, mert ez egy érdekes/látványos, de közömbös terület. De mi lenne, ha megmutatnák azt, hogy a hódítás is így működik
- 4napos tanfolyam, és „lerajzolok” bárkit -, és akkor még a politikai vetületről nem is beszéltem.

Az általam elképzelt lehetőségek ellenére nem látok az egészben semmi rosszat, mert úgy érzem, hogy a módszer nem tesz mást, csak felszabadít. Nem befolyásol, nem manipulál, csak segít abban, hogy ami bennünk van, az megmutatkozhasson, legyen az rajzkészség, vagy más.

Gabor01414 2009.06.29. 18:23:09

@Csatornás: Van benne sok igazság!
Mégis talán itt a legfontosabb a gyakorlás és a tanulás.Eközben néha lesznek sikerélményeink és lassan kialakul a Hit az eredményességben,de addig rengeteg munkára van szükség(persze sok buktatóval).
Mellékesen megemlíteném a "The Secret" c. filmet v. könyvet,talán ez is ide kapcsolódik valamilyen szinten.

-Gábor-

Briian 2009.06.29. 18:54:37

@Csatornás: Én egy újságban olvastam erről a jobb agyféltekés rajztanfolyamról és nekem is beugrott, hogy hasznomra is válhat a dolog a chart-elemzésben. Lehet, hogy érdemes lenne elmenni egyre.. :)

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.29. 19:33:24

@Gabor01414: Persze-persze, gyakorlás és tanulás nélkül semmi nem megy, csak szerintem nem mindegy, hogy milyen „lelkülettel” gyakorlunk és tanulunk.

Talán már unjátok a közlekedős példáimat, de megbocs, nem találtam jobbat. A jogsiért is tanulunk és gyakorlunk - mint a trading-ben az eredményekért. De az autóban hiába érezzük az első gyakorlati órákon azt, hogy végtagjaink nem azt teszik, amit „parancsolunk” nekik - nem adjuk fel -, mert hisszük, hogy ez majd nemsokára másként lesz. Mert láttuk Aput, Anyut, a taxist és a buszvezetőt volán mögött, aki csak nézett ki a fejéből, és még is jól kezelte a pedálokat és jól tekerte a kormányt és még beszélgetett is közben.

Amikor tanulunk vezetni, van hitünk arról, hogy ez majd nekünk is rutinból fog menni, mint nekik. Pont ezeket a példákat hiányolom a trading-gel kapcsolatos iránymutatásokból.

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.29. 19:39:35

@Briian: Szerintem érdemes, Én biztos, hogy „benevezek”! Talán érdemes lenne összeszervezni egy kis trading-es csapatot, és egyszerre menni. Jó ötlet?

StLui 2009.06.29. 20:45:09

Barátaim, Anya és Fia, elvégezték néhány hónapja, megmutatták az összes rajzot amit ott készítettek, döbbenet volt a fejlődés, laikus számára(pl én) profi rajzokat készítettek a végére

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.30. 09:25:16

@Briian: Vélhetőleg vannak, akiknek menne így is..., asszem nekem inkább az "élő" oktatás való. Kicsit lusta is vagyok, de azt gondolom, hogy egy oktató inkább képes arra, hogy egy kicsit egyénileg is foglalkozzon a tanulokkal, amíg egy könyv erre nem ad lehetőséget. Élőben meg lehet kérdezni, hogy miként tudok továbbfejlődni, hogy pl. a tradinghez általában, vagy akár a chartok másféle megközelítéséhez is alkalmas legyen új képességem. Azért kösz, hogy tájékoztattál a könyvről, de én így gondolom.
süti beállítások módosítása