Ezt a bejegyzést azért hoztam létre, hogy ide lehetne és kellene azokat a kommenteket irni, amelyek egyik bejegyzéshez sem illenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://deviza.blog.hu/api/trackback/id/tr521178450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Izi Fx 2009.06.11. 12:11:10

No, el is kezdeném a csevejt!
Korábban elkezdődött egy beszélgetés a hozamokról! Mivel szeretnék képet kapni a blog olvasóinak véleményéről, így azt kérdezem Tőletek, h. Ti mennyi havi hozamot tartotok elérhetőnek a forex piacon?
Természetesen a legjobb az volna ha egy rövid indoklással fejtenétek ki a véleményeteket!

Wespa 2009.06.11. 12:35:42

Üdv mindenkinek!

Nos én rengeteget számolgattam,h mit is várok el és a végén arra jutottam,h amíg kezdő vagyok,( már nem anyyira nagyon kezdő)addig megelégszem havi 5-10 százalékkal persze átlagosan. Már ezzel a hozammal is kb két év kitartással is el lehet érni komoly appanázst.
Persze ez függ a kezdő tőke méretétől is.
Aztán ahogy az idő telik ezt a 5-10 százalékot szertném föl tornászni min. 10 fölé konzisztensen.

Ui: Jó ötlet volt ez a téma Izi

trader55 2009.06.11. 12:40:02

@Izi Fx:
Véleményem szerint az elérhető hozam 3 dologtól függ:
1. Köckázatvállalás
2. Piacon eltöltött idő (napi hány óra?)
3. Szerencse (hány setup jelenik meg adott idő alatt, pl. az adott hónapban)

A másodikra és a harmadikra nem vagyunkk hatással, hiszen mindenkinek adott az erre fordítható idő (kinél hogyan, de minimális mozgástér lehet).

Az elsőnél az álláspontom a következő:
Kis számla esetén nagyobb kockázatvállalás, max.3% a tőkére vetítve a setup valószínűsége függvényében. Nagyobb számla esetén a kockázatvállalás fokozatosan csökken, 1%-ig.
Swing trade esetén napi 2-3 óra ráfordítással (+ az önképzés, ez nem számít bele, többnyire hétvégi program) 2-3% kockázatvállalás mellett én kb. 10-15%/ hónap hozamot tartanék reálisnak (szándékosan nem elvárást írtam).
Egy lényeges dolog: ha ez nincs meg, akkor sem szabad erőltetni a tradet csak azért, mert nem jön össze. Van, hogy a piac adakozóbb, majd átlagban meglesz.

Izi Fx 2009.06.11. 13:05:07

Egyelőre nem reagálok, mert szeretném ha összegyűlne egy jó pár vélemény!

Annyit még hozzátennék, h. itt nincs jó, v. rossz válasz, hisz korrekt érvekkel mindent alá lehet támasztani. Ellenben 1-2 tévhit talán a téma kitárgyalása végére eloszlik. Úgyh. hajrá várom a további véleményeket :)!

Bihari 2009.06.11. 14:19:45

Sziasztok!
Új vagyok itt is és a deviza világában is..:)
Per pillanat még annak is örülnék,ha a befektetett tőkémnél lennék:))Aztán jöhet a hozam kérdés is..:)

abunba 2009.06.11. 19:04:09

Sziasztok!
Nagyon szeretem az ilyen elméleti számításokat, legalább tudja az ember, hogy mi lenne a cél, sikerült-e azt elérnie vagy mi az amit esetleg nem tudott teljesíteni.
Az én "elvárásom" jóval szerényebb az előttem szólókénál, viszont ezt minimumnak tekintem, és ha nem sikerül teljesíteni néhány év (3-4) átlagában számítva, akkor abba fogom hagyni a forexen való kereskedést.
Számításom havi tradekre vonatkoztatva, swing tradekkel (hangsúlyozom, hogy átlag):
-havi 9 lezárt trade
- ebből 3 nyerő x 400 pip
- ebből 3 vesztő x -200 pip
- ebből 3 a poz.men-nek köszönhetően:
1 x +300
1 x 0
1 x -100
Ez így összesen 800 pip, mely 2% kock. és 200 pip kezdeti stop figyelembevételével havi 4%, azaz évi 60%.
Kiváncsi vagyok, hogy nálam tapasztaltabbaknak, akik már régebb óta swingelnek, mi a véleményük. Én ezidáig csak DT-eltem, és most GabiGabi hatására szeretném elkezdeni a swingelést a fent leírt reményekkel!
Üdv! Abunba

DiNo 2009.06.11. 21:28:21

@Izi Fx: Én megfordítanám a kérdést:)
Mi kell ahhoz, hogy konzisztensen pénzt keressünk? Mert szerintem ez a lényeg! A hozam nagysága legyen a kérdés szempontjából lényegtelen...
( Persze tudom, hogy vannak olyanok, akik napi 15%-ot keresnek, de Ők most valami oknál fogva nem akarnak hozzászólni a témához :D )

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.11. 21:34:51

@DiNo: Dino Te nem nyaralsz még ? :-)

Izi Fx 2009.06.11. 21:46:00

@DiNo: Ok Dino tőlem megfordíthatjuk, de akkor Te legyél az első, aki válaszol a megfordított kérdésre! :-)

DiNo 2009.06.11. 22:18:50

@Izi Fx: Én (még) nem keresek konzisztensen, mivel a legjobb és a legrosszabb hónap nagyon eltér az átlagos hozamtól. Ezért gondoltam, hogy akik már elmondhatják magukról, hogy konzisztensen tudnak a piacon pénzt keresni, ( Te, GG és a többiek )megosszák velünk a tapasztalataikat.
Szerintem a rutin és az évek kevés, ehhez több kell. Kőkemény szabályok, érzelemmentes kereskedés, alázat...szóval javarészt fejben dőlnek el a dolgok.
Kinek mi a véleménye erről?

DiNo 2009.06.11. 22:23:39

@GabiGabi: Holnap indulunk. De ha lesz net esténként átfutom a blogod ;)

K.Balazs 2009.06.12. 07:10:56

Én azt gondolom, és ezzel nagy újdonságot nem árulok el, hogy jobb konzisztensen havi 3-5%, mint egyik hónapban +10, másikban -7 %. A magam részéről, én havi 5% körüli összeggel már elégedett vagyok, sőt ha esetleg pl. a hónap közepén elérem, akkor onnantól még óvatosabbá válok, semmi kedvem visszaadni egy centet is belőle.

HuDini 2009.06.12. 10:00:18

Nekem havi fix 3% elég. amit onnantól kezdve ad a piac, az ajándék. nem kell itt 10-20%-okról beszélni (főleg nem napi szinten), teljesen felesleges. innentől kezdve tőke kérdése, hogy a 3% kinek mekkora profit.

kis fejszámolás:
3% 10M Ft-tal havi 300E Ft. úgy gondolom, sokan kiegyeznének ekkora fizetéssel havi szinten. aztán ha valami oknál fogva bent tudja valaki hagyni a profitját, akkor már kamatos kamat.... Az éves ~42%.
Kell ennél több konzisztensen? szerintem nem.

ha valakinek viszont olyan háttere van, hogy több pénzt tud ebbe beletenni, akkor nyílván a 3% Neki a tőkére vetítve jóval több.

100E $ mai árfolyamon kb 20M Ft.
Relatív kis kockázat mellett (

trader55 2009.06.12. 11:50:22

@HuDini:
Több dologgal nem értek egyet:
1. 300e Ft/hó elég vagy sem? Ezzel nehéz vitatkozni, de az a tapasztalatom (igen, tapasztalat, munkám során a tehetősebb emberek pénzügyeivel naponta kerülök kapcsolatba), hogy aki felhalmoz 10M nettó forintot, az általában (95%-ban) többet költ havonta.
2. Meg kell keresni a kockázatmentes kamatot, csak az e fölöttit érdemes egyébre fordítani, mert különben egy idő után elinflálódik a pénz.
3. Ha kiveszünk a közösből, beleadni is illik! (Adókra céloztam). Vagy a 300 ezret bruttóként értetted?
4. Ha én forexből élek, az asszonynak se kelljen gályázni 8-10 órát naponta, szóval nem egy főre eső jövedelemről beszélünk, hanem egy több fős család megélhetéséről (többnyire).
5. Muszály felhalmozni valamennyi pluszt, mert minden vállalkozás (a Forex is) lehet, hogy egyszer-egyszer bizonytalanabb. Hiába keres valaki 2-3 évig stabil jövedelmet, de hosszabb időszakra gondoltam, 10-15-20 évre. Ide tartozik még a "biztosítás": nyugdíj, baleset, stb, amikor az ember nem biztos, hogy tudja folytatni a tevékenységét, az állam pedig csak a befizetések után törleszt(ene). Tehát nem elég megélni, túl kell biztosítani.

Sok szemályi eltérés lehet, és kicsit sarkítottam is a dolgot, de ne vedd kötözködésnek, csak elmondtam a véleményem.

HuDini 2009.06.12. 12:21:23

nem veszem kötözködésnek! :)

1., ezt mindenki döntse el maga h kinek elég, kinek nem. ez duplája egy Magyar átlagkeresetnek. nyílván nem elég arra a 300E hogy minden évben új Audiba üljek, és 5évente új lakásba költözzek, de egy BIZTOS megélhetést ad.
de nem is ez volt a lényeg, kicsit ennél ragadtál le, hanem a 3%....
2., nem igazán értem.
3., szintén a 3% a lényeg, de akkor legyen nettó 3%. de ebbe nem érdemes belemenni, szépen le lehet faragni jogszerűen a kiadásokat és az adókat. de ez sokmindentől függ, és ez egy teljesen más téma.
4., én 1 főre gondoltam a 300E-nél. nyilván nem elég a 3% 10M-nak, ha egy 4-5fős családot akar egyedül eltartani az ember. de ezen megint kár rágódni, mivel ez amúgy sem ésszerű, hogy egy családban 1 ember vigye a terhet. mert mi van akkor ha történik ne adj Isten vmi vele.....
5., Muszáj felhalmozni, teljes mértékben igazad van! de a havi 3%-ot minden hónapban eltapsolni nem egyszerű... egy idő után.

meg ugye most "csak" 10M-ről volt szó.
30M nél a 3% 1 évben több mint 10milla.

nekem nem kell ennél több nagy átlagban. bőven elégedett lennék vele, ha a következő 20-30 évben tudnám ezt a számot hozni........ ha meg sikerül többet, abból meg majd veszek ezt-azt, ami a nem mindennapi megélhetéshez kell, autó, motor, ház. mert ezt a kettő dolgot szét kell választani véleményem szerint.

Izi Fx 2009.06.12. 12:49:53

Sziasztok! Kezd érdekes irányba haladni a csevej, tetszik!

Most csak 1 dologgal egészíteném ki trader55 hsz.-ét. A 2. pontban ő egy olyan dologról beszél, amit a közgazdaságtanban "opportunity cost"-nak (lehetőség költség) hívnak. Ennek az a lényege, h. minden hozamot relatíve kell nézni, össze kell hasonlítani valamivel. Ez az összehasonlítási alap általában a "kockázatmentes" hozam szokott lenni, úgymint a 10 v. 20 éves állampapírok hozama.
1 példa: ha a vállalkozásom évi 5%-ot hozamot nyújt, de mondjuk az egyéves bankbetét hozama 10%, akkor az a vállalkozás nem teljesít jól...
(remélem elég érthetően írtam le)

HuDini 2009.06.12. 13:38:51

ez tök jó, hogy írtad Izi.
és nagyon igaz is!

mennyi most egy EUR betét kamat? a legjobb kb sztem 4-6% lehet. éves szinten.

trader55 2009.06.12. 15:21:58

@Izi Fx:
Nagyjából erre gondoltam.
Leegyszerűsítve:
Ma 100.000USD vásárlóereje nem ugyanaz, mint 20 év múlva. Ha a teljes hozamot kivesszük, 20 év múlva az összeg már nem fedezi a mai életszínvonalunkat.

Az adózásról: nekem ez nem csak jogi, hanem etikai kérdés is. (Most lehet engem hülyének tartani). Nyilván nem vagyok saját magam ellensége, de...
(a folytatást mindenki döntse el).

...és végül egy költői kérdés:
Melyik ér többet:
-300.000 Ft havi nettó BIZTOS járadék vagy
-300.000 Ft Forexből származó havi nettó jövedelem.

Én az elsőt választanám (ha lenne ilyen), tehát ami nem biztos, attól az ember mindig többet vár. Racionális és közgazdasági értelemben is.
A forex pegig nem biztos, még konzisztens eredmények esetén sem, hiszen lehet változás a piacban, jogi szabályozásban, adózásban, politikai rendszerben, háborúban/békében és még 1000 más dologban, ami miatt a jelenleg nyerő trader sorsa holnapután bizonytalan. (ahogy minden más is bizonytalan, pl. vállalkozás, munkahelyek, stb., csakhogy ha az ember forexből él, akkor kivonja magát részben vagy egészben a szociális rendszerből és jobban magára lesz utalva a jövőben).

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.12. 15:34:38

@trader55: és mi az ami 300.000 Ft netto BIZTOS járadékot biztosít ?

Mert ez éves szintem 36 % vagy kamatos kamattal 42,5 %

GG

trader55 2009.06.12. 15:47:50

@GabiGabi:
HuDini írta a havi 3%-ot, erre reagáltam.

Arra utaltam, hogy ha valaki tudja, hogy 300.000Ft kell havonta a megélhetéséhez, akkor nem szerencsés, ha a forextől havonta 300.000 Ft-ot vár el, mert ez nem "havi fix", vagyis nem járadék.

trader55 2009.06.12. 16:03:57

@Izi Fx: Elment a csevej az "elvárások" irányába. A kérdés úgy merült fel, hogy mennyi az elérhető hozam ebben a bizniszben.
A kettő (nálam) eltér. De alapvetően nem szeretek elvárásokat támasztani a hozammal kapcsolatban.

s.gabor 2009.06.12. 19:28:52

@Izi Fx:
Van még egy szempont ami szerintem nem elhanyagolható.
Külön kell választani a tőke hozamát a munkabértől. Ha beteszel pl. 10m forintot egy állampapírba akkor részedről nem igényel munka ráfordítást. Igaz reálérték növekedésről sem igen beszélhetünk. Ha viszont aktívan kereskedsz akkor már a munkaerődet is betetted a vállalkozásba a tőke mellé, tehát munkabért is kellene kivenni, és ezen felül vársz el nyereséget a befektetésre. (mint bármely más magánvállalkozásban, gondolom)
Ezek után nagy különbség lehet ugye az alkalmazott stratégiák között, mert pl. h4 swing nem feltétlen igényel többet mint napi 2x1 óra, de lehet napi 10 órában is vadászni a lehetőségeket alacsonyabb idősíkon. Az egyik főállás a másik akár másodállás is lehet.
A hozam tehát szerintem:
+teljes realizált nyereség
-kockázat mentes hozam
-munkabér
-adó (trader55 tiszteletére:D, de ne politizáljunk!)

Izi Fx 2009.06.12. 19:35:15

@s.gabor: Tök jó kis képletet állítottál össze nekünk! Na de mennyi legyen a munkabér :)?

s.gabor 2009.06.12. 20:12:04

@Izi Fx:
Meg kell egyezni a főnökkel!:)

Legtöbbünk valószínűleg másból él mielőtt forexezni tanul, úgyhogy a kérdés sztem úgy vetődik fel, mekkora és mennyire stabil hozamot kell elérni ami ki tudja váltani az eddigi jövedelmet. (itt jön, hogy kinek mekkora jövedelmet, és mekkora tőke hozamával)
Én ebben nagyon óvatos/türelmes lennék! Minek is fokozni a kereskedéssel járó elkerülhetetlen stresszt?

Kíváncsian várom Te mit fogsz mondani az eredeti kérdésről!

michelfx 2009.06.12. 20:44:12

@trader55: Veled értek egyet. Abban a pillanatban, amikor muszáj egy (hozam)szintet elérni, élet-halál harccá válik az egész. És elveszi a kereskedés élményét (ami persze nem mindig csak kellemes élmény). Ugyanakkor elfogadom, hogy van aki erre (és csak erre) alapozza a bevételeit, de ehhez nagy bátorság és komoly tapasztalat (siker) szükséges. A példaként felhozott 300 ezer mindenkinek mást jelent. Más ha kiegészítésként szolgál, és más, ha abból kell eltartani egy többtagú családot (ami kizárt, hogy lehetséges). Én kezdő vagyok. Nagyon szeretnék sok pénzt keresni ezzel a számomra igen izgalmas, érdekes és igazán komoly tevékenységgel, de nincsenek illuzióim. Biztosan meg fogom fizetni a tandíjat, és csak rajtam múlik, hogy erre mennyit áldozok. Egyenlőre csak az az elvárásom, hogy ne bukjam el azt a viszonylag szerény tőkét, amivel elindultam. Ez az "elvárás" dolog ennyire relatív, ha nem csak tapasztalt, gyakorlott traderekről van szó :) És bocsi, hogy zöldfülüként beleszóltam a beszélgetésbe :)

Izi Fx 2009.06.12. 21:25:35

@s.gabor: GG meg is csinálta amire vártam! Van ugye egy szavazás a hozamokról, ha annak meglesz az eredménye, akkor én is kifejtem a véleményemet!

Gabor01414 2009.06.13. 10:54:54

Sziasztok!
Egy kis technikai segítséget kérnék!
Az Oanda chart-képet a Paint-en keresztül elmentettem az "Asztal"-ra és megpróbáltam betölteni a "Képfeltöltés.hu"-ra,de azt írta,hogy túl nagy a fájl.
Ugyanezzel a módszerrel a Metatrader képet be tudtam tölteni a tárhelyre.Mi lehet a megoldás?
Előre is köszönöm,jó hétvégét!...üdv:Gábor

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.13. 20:27:11

@Gabor01414: Próbáld meg hogy az oandás képet jpg kiterjesztéssel mentsd el, az kisebb fileméretet eredményez.
GG

Gabor01414 2009.06.13. 20:59:15

@GabiGabi: Köszönöm GG!Már meg is van!

liwandra 2009.06.14. 16:08:08

Sziasztok! Újagyok tag vagyok.
lehet, hogy off-topic, de érdekelne valami.
Mennyivel érdemes szerintetek minimum elkezdeni a kereskedést.
Én elég pici-halként kezdtem 500 USD-vel. Mi volt a legmélyebb pont ahonnan vissza tudtátok hozni a befektetett pénzt? Persze, csak ha van aki vesztett egyáltalán...:-)

michelfx 2009.06.15. 18:34:26

Gabi biztatott, hogy kezdőként fel lehet tenni "buta" kérdéseket is. Nyilván nem azt, hogy hogy kell a fibot berajzolni....
Engem az érdekelne, miután ebben a blogban igen keveset hallok erről: a swing trade-hez mennyire veszitek figyelembe a makro híreket? Van például jelentősége annak, hogy a dollárral mi lesz? Vagy ez másodlagos? Látom, ahogy elemzitek a chartokat, trendeket, de szinte semmit nem beszéltek arról, hogy a hírek és a gazdasági folyamatok mit befolyásolnak egy devizapár mozgásában. Nem akarok félreértést: ez nem kritika, hanem tényleg érdeklődés egy kezdő részéről.

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.15. 18:39:44

@michelfx: Nagyon jó a kérdés. Én a magam részéről csak a chartot nézem, fundát nem. Persze fontosabb hireknél, pl. kamatdöntés, néha felfüggesztem az ordereket, majd a hir utáni reakciót figyelve eldöntöm, hogy visszateszem-e vagy nem. Tehát én "csak" ennyire nézem a fundát.

michelfx 2009.06.15. 18:50:05

@liwandra: Én is kezdő vagyok. És ezennel javaslom is Gabinak, hogy esetleg nyisson egy új topikot a kezdők részére. Ahol megbeszélhetik egymással a problémáikat, melyek jellemzően pszichlógiai kérdések. Mennyivel nyitottál, mennyit veszítettél, hogyan viseled stb...?
Ahol nem zavarják azokat a tapasztalt tradereket, akiket ezek a nyüglődések nem érdekelnek. Aztán ha van okos kérdés, azt felteszik. Nagy butaság, amit kérek? Tudom, hogy ez egy szakmai blog, de valószínűleg sokan vagyunk, akik most kezdték, és olyan jó lenne egymással is beszélgetni. Elfogadom, ha ezt nem akarjátok, és csendben csak figyelek tovább :)))

michelfx 2009.06.15. 19:57:01

@GabiGabi: OK én elfogadom. Lássuk hány kezdő szólal meg :)

Akkor én (mint kezdő) válaszolok liwandra-nak.
Május elején kezdtem élesben (januárban ismerkedtem meg a forex-szel, majd tanfolyam, tanulás, ahogy kell). 1K volt, amivel indultam május elején. Május végére szépen felmentem 1,6 K-ra, majd júniusban veszítettem. A tőkémből még nem, de a májusi nyereségemet szinte mindet. Most éppen újra a tőkémnél állok. Nagyon-nagyon nehéz volt veszíteni, de a fejemet nem veszítettem el. Van egy eur/usd shortom, amit május 20 (!) óta tartok, mert hittem abban, hogy visszamegy az árfolyam. Kiszámoltam, berajzoltam, és hittem benne :))) Volt, amikor a kötés --300 dollár volt, de nem adtam fel :)
Pedig nem vagyok swing-trader. Ha belegondolsz: 300 dollár, az 70 ezer forint (durván). Ha valaki ebbe a "játékba" belekezd, az végig kell, hogy gondolja mit is jelent 70 ezer Ft. Semmit. A tandíj fele, amit ebbe a dologba fektetett. Nehéz látni, hogy akár 1-2 dollárt veszítünk, de ezen MUSZÁJ túllépni. Hú! Ez nagyon jól hangzott. De néha nagyon nehéz volt. Tehát válaszolva kérdésedre: az 500 dollár tőke szerintem nagyon kevés pénz. Nem tudunk olyan stop-ot adni, amit kell, nagyon pici pozit tudunk csak felvenni (és annak a nyeresége is kicsi).... És számolni kell azzal, hogy az egészet elbukjuk. Ha a család elől vettük el, akkor baj van.
De ha nem, akkor közben gyűjtjük a tapasztalatot. És persze megpróbáljuk nem elbukni. Tehát nekünk, kezdőknek ne legyen illúziónk, kicsi pénzzel nem lehet csodákat csinálni, és számolni kell azzal, hogy ez a tanulópénz. Szerintem 30 %-ot ilyen kicsi tőkével nagyon-nagyon nehéz visszahozni, de nem lehetetlen. Én így gondolom.

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.15. 20:26:32

@michelfx: ugye ez a short 1,35xx körülről van? Emlékszem rá a másik blogról. Sajnálom, hogy akkor olyan tanácsot kaptál ott, hogy tartsd ezt a pozit, mert jó lesz ez. Kezdőnek ilyen tanácsot adni életveszélyes, sőt nem csak kezdőnek. Én inkább azt mondom, hogy tegyél be jó helyre stoppot, jelen esetben ellenállás fölé.
Lelkileg sokat árt egy ilyen trade. Miért is ?
Mert mi lesz ha ezt minuszban zárnod kell ? Akkor elveszted a hited és a tőkéd meghatározó részét.
Mert mi lesz ha plusszban zárod ? Akkor az az "élmény" marad meg benned, hogy igen, igy kell ezt csinálni.

Persze ilyen dolgokat mindenkinek át kell élni, mert "élmény" nélkül ezt kevesen tudják átélni.

De jó hogy ilyen nyíltan megosztottad ezt velünk.
GG

michelfx 2009.06.15. 20:44:45

@GabiGabi: Elképesztő, hogy mire emlékszel!!!! Igen erről van szó.

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.15. 20:50:12

@michelfx: emlékszem rá, mert nagyon felháborodtam azon, amit tanácsoltak Nektek, mert ha jól emlékszem Gábor is érintett volt ebben.

Sokáig tanakodtam, de végül nem szóltam hozzá abban a blogban.

Itt remélem hasznosabb tanácsokat fogsz kapni.

GG

michelfx 2009.06.15. 21:29:24

@GabiGabi: Úgy legyen!!! Ugyanakkor belátom, hogy a kezdők nyavalygásaival nem lélekemelő foglalkozni....

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.15. 21:32:13

@michelfx: nehogy azt hidd, én tényleg szeretek oktatni :-)

Börnánki 2009.06.16. 14:15:11

Azt egy alapvető hibának tartom, hogy "tanács" alapján nyitni, vagy zárni pozit. Szerintem az egy eleve bukott stratégia. Csak saját tapasztalat és saját szempontok szerint szabad kereskedni. Mert csak magadra számíthatsz!!!

Ez olyan kioktatósan hangzott, de a tapasztalat beszél belőlem.

michelfx 2009.06.16. 16:11:05

@Börnánki: Nem konkrét értékekre vonatkozó nyitás-zárás volt a téma, hanem egy hibásan bent tartott kötésem sorsára vonatkozóan adtak tanácsot. Mármint , hogy lezárjam, vagy várjak. Miután a "tanácsok" is ellentmondóak voltak, természetesen én döntöttem el a sorsát. A megjegyzéseddel egyébként egyetértek :)

StLui 2009.06.17. 20:34:42

GG: köszi a visszajelzéseket, ahogy utaltam a chat-en a troom-ra, ez a visszajelzés ami nagyon nagy segítség a hozzám hasonló kezdőknek, mert hiába lassan 2 éve próbálkozom de az óraszámom nagyon kevés volt eddig.
Ma egyébként végigmentem az összes páron és kerestem szinteket , majd mindegyik után megnéztem mi van róla itt a blogba. A találati arányom egész lelkesítő volt. Javaslom mindenkinek aki gyakorolni szeretne, hogy ezt csinálja végig !
Üdv :)

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.18. 04:11:40

@StLui: Örülök neki, hogy igy látod, csak igy tovább.
GG

alterman 2009.06.20. 12:41:46

Kedves Kereskedők,köszönöm a sok megtisztelő kérdést,amit nekem feltettetek,és elnézést a késői válaszért!
Szóval azt hiszem,minden kérdésre megadtam a válszt nemrég Wikfx blogjában,Alterman m stratégia menüpontnál történt friss írásban!
Kellemes vitákat kívánok erről !
További sok sikert kívánok mindenkinek!

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.21. 11:06:38

@alterman: Elolvastam a WikFx blogjában a kommented.
2 kérdésem lenne hozzád :

1. A fundamentális elemzés Nálad mit jelent ?

2. Idézet a kommentedből : "Mások ebből a csoportból szeretik látni a lassan,de folyamatosan növekedő számlájukat,ezzel megnyugtatva saját magukat a stratégia működőképességét illetően.
Ez így van rendjén,mást nem is tehetnek,mert nincsenek különösebb tudás bírtokában,és lehet hogy fusztráltak lennének más helyzetben!"

Ezt hogy kell érteni és ez Nálad ok-okozati összefüggés ? (remélem nem igy gondolod, ahogy érthető ebből)

GG

alterman 2009.06.21. 11:42:39

@GabiGabi: Kedves GG!

Én a fundamentális elemzés alatt a gazdaságelemzési szempontokat értem.

Az idézett részben pedig arra utaltam,hogy amennyiben azt a stratégiát követjük,amit még -ahogy említettem sok tízezren,százezren-akkor ehhez a legjobb tőkeáttét/mm/ is az,amit ugyanezen sok tízezren követnek.
Semmiképpen sem több!

Sz_Balázs 2009.06.22. 10:09:22

csak nekem nem működik a tr room elérés ma reggel?

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.22. 10:11:24

@Sz_Balázs: Úgy tűnik igen, bent vagyunk egy páran!

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.22. 10:13:47

@Sz_Balázs: frissitsd a javat, vagy próbáld másik böngészővel, más nem jelezte hogy lett volna ilyen gondja, most is benn van 21 ember

Sz_Balázs 2009.06.22. 10:18:54

oké, köszi, próbálom.

Izi Fx 2009.06.22. 10:23:11

@Sz_Balázs: Nekem a firefox alatt vacakol, de más böngészővel beenged...

Sz_Balázs 2009.06.22. 10:39:56

a bajom az igazából, hogy maga a link nem működik, mintha nem lenne jó... a javaig el se jutok. Pedig tegnap még működött: devizatrader.ivocalize.net/?p=0

Sz_Balázs 2009.06.22. 11:27:01

köszi, de feladtam. a cím nem található... már próbáltam firefox, ie8, google chrome. pedig benne van a kedvencekben, tegnap uerről nyitottam meg, tehát nem elgépelés. Holnap megpróbálom egy másik gépről.

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.23. 08:59:15

Na, most engem nem enged a room. Másnak megy??

Sz_Balázs 2009.06.23. 09:57:27

@GabiGabi: én meg vagyok átkozva, B küldött egy javas linket amiből már megnyitja a room ot de nem tud csatlakozni a serverhez, mintha le lenne tiltva az én ip cimemről az elérés. (pedig befizettem az internetet :)

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.23. 10:02:17

@Sz_Balázs: nem vagy egyedül, többen küzdenek a belépéssel, valami nagy java gubanc lehet.

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.23. 10:24:55

Akkor jó:( mert akkor nem az én gépem adta fel.

Sz_Balázs 2009.06.23. 10:37:19

@Csatornás: Gumpy, max nyitunk egy második vonalbeli room ot, aki kiesett az elsőből az jöhet hozzánk :)

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.23. 10:47:51

Oké! de javaslom, hogy inkább vonalas telefonon legyen a kontaktálás, mert az még mindíg az a legbiztosabb :)

trader55 2009.06.23. 15:12:50

@GabiGabi:
Szia Gabi!
AUD/USD-n D1-en tripla csúcs kezd kialakulni (alázárás még nem volt, a továbbiak arra vonatkoznak, ha lesz).
Te kötöd ezt az alakzatot? Milyen egyéb feltételt/megerősítést vársz, hogy köthető legyen? Ha kötöd, milyen kockázat mellett?

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.23. 15:18:55

@trader55: naposon ez nekem nem alakzat, mert nem csúcs-völgyes. 4 óráson lehet egy csökkenő hszög támasz-zónával.

trader55 2009.06.23. 15:40:19

@GabiGabi: Úgy láttam itt a blogon, hogy sokakat érdekel a Te csúcs-völgy meghatározásod. D1-en a harmadik csúcs lefelé menő ága egyetlen darab marabozu. Attól lesz valami csúcs-völgyes, ha sok gyertyából alakul ki?

Sz_Balázs 2009.06.23. 16:51:10

Ma EURUSD 1,40 et nem adta könnyen. Tényleg milyen érdekes hogy egy hangulat (trend) milyen nehezen fordul meg. Először érzékelte a szintet m5 ön 1,3995-nél, a remegő kezűek már itt elkezdtek shortolni, utána csinált egy inverted hammert m15 ön 1,4025 ös maximummal, itt is becsatlakoztak shortosok, utána csinált egy m15 inverted hammert még feljebb 1,4038 as max-al, a gyenge stoppokat ez pont ki is vette, és utána lasan egy alacsonyabb max inverted hammer... és most alakul a 4 órás inverted hammer talán... Erről mindig az jut eszembe, hogy ha egy trendben vagyunk trendirányba, akkor no para mert nem egyből fog megfordulni, számos jel fogja ezt megelőzni (és a volatilitásban akkor is ki lehet szállni), tehát nem biztos hogy az első jelre zárni kell a pozit. De erre még nincsenek konkrét szabáyaim (csak 1-2 ötlet). Csak gondolatébresztő volt.

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.23. 18:06:18

Tegnap még azt írtam a room-ba (amihez akkor még tudtam csatlakozni) hogy „Áh, nem változott meg az EU viselkedése a „baráti” párok és indexek viszonylatában”, de ma már elbizonytalanodtam.

Nemtuom, hogy kinek a technikájába tartozik bele, hogy egy, vagy több párt is figyel akkor, amikor poziba lép, de aki figyel erre, az vélhetőleg azt látja, amit Én, hogy valami változik. Hogy ez átmeneti, vagy sem, vagy mi az oka nemtuom, de hogy valami nem olyan, mint egy héttel ezelőtt, azt bizton állíthatom.

Sz_Balázs 2009.06.23. 18:35:15

@Csatornás: igen, EURUSD nem mozog együtt a rv indexekkel, olyannyira nem fordult a meg a trend hogy a 4 órás invertd hammeremből se lett semmi, ment tovább.

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.23. 19:40:21

@Sz_Balázs: 280p napon belül, úgy, hogy a rv indexek inkább lefelé állnak.... "botrány"!
Az Oil és a Gold sem "támogatta" (az én világomban) az EU-t.
Talán beindult a inflációs pánik? Ha így lenne, az "gáz", mert szerintem ez egy ön-erősítő folyamat.

StLui 2009.06.23. 19:55:26

@Csatornás: lehet hogy csak előre jeleznek, EJ is megy rendesen

Csatornás · http://hangzatos.bolg.hu 2009.06.25. 20:14:47

GG! Nálam - és lehet, hogy csak nálam -, de érezhetően lelassult az oldalad elérhetősége. Talán 1-2 napja vettem észre, de ma egyértelműen így éreztem.

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.06.25. 20:26:23

@Csatornás: sajnos nekem is sokkal lassabb délelőtt óta

Börnánki 2009.06.28. 21:34:27

Hali,

Szerintem lehetne olyan szavazást csinálni, amely például azt firtatná, hogy egy bizonyos időtávon (pl.heti) az EURUSD árfolyama magasabban, vagy alacsonyabban lesz-e. Tehát pl. hétfőn indulna a szavazás és a pénteki zárót kéne viszonyítani! Sok értelme nincs, de unaloműzőnek szerintem meg lehetne próbálni. Hátha megdobja a blog forgalmát :D

trader55 2009.07.04. 21:03:42

A legkomolyabb álláshirdetés, amit mostanában találtam:-)

www.schneiderkoch.com/firefox/index.html

A lényeg: nyiss egy demó számlát, trédelj rajta 2 hónapig és ha Te éred el a versenyzők között a legjobb eredményt, kezelheted a cég pénzét éles számlán!!!
Na, ezen röhögtem egy jót:-)

Először is:
- Mi az a 2 hónap? Nevetséges tesztidőszak.
- Demó számlát? Kockáztatok egy jó nagyot, vagy bejön vagy nem. Ha igen, nyertem. Ilyenekkel versenyezzek? Ha-ha...
- Akkor él az első hely, ha 20000 USD-ből min. 26000-et csinált a nyertes. Komolyan? 2 hónap alatt??? 30%-ot? Minimum? Asszem erről már ezen a blogon szó volt korábban, hogy mekkora legyen a hozamelvárás. Persze, hogy lehet ennyit elérni. De lehet, hogy nem. A konzisztens nyerő traderek szabályrendszer alapján tradelnek - mint tudjuk. Vajon a nyertes a nyári 2 hónapban a szabályait szigorúan betartva 26000 felett lesz? Kívánom, hogy úgy legyen!!!

...de most komolyan,
milyen elvárásai vannak a "megbízónak"? Milliárdos akar lenni 1-2 év alatt? Mert nagyjából ezt várja (ha egyáltalán végiggondolta) és GARANTÁLTAN egy olyan embernek adja a pénzét, aki HOSSZÚ TÁVON bukni fog, mert túl sokat kockáztat és/vagy tradejeit a szerencsére bízza.

Nevetséges kisbefektetői hozzáállás...
Szerintem ezzel nem lehet jól szűrni a sikeres tradereket.
És ők kezdőket és haladókat oktatnak. No comment.
Elnézést a hangnemért, de ezen kivételesen kikeltem magamból egy kicsit.

Trader55

(...és hogy ne név nélküli internetes "szájkarate" (tettszik ez a szó:)) legyen, ha esetleg olvassa az érintett a véleményem, neki szívesen vállalom a nevem is. Egyébként van véleményem arról, hogyan lehetne jobban kiválasztani a megfelelő embereket: lásd: Turtle-projekt).

valnor 2009.07.09. 19:07:12

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy miért történt a mai napon 16:00 után egy jelentős EUR erősödés és ezzel együtt rövidtávú trendek indultak sok cross esetében????
EUR/USD nem várt kitörés, EUR erősödés, USD gyengülés
EUR/CAD nem várt kitörés, EUR erősödés
GBP/USD nem várt kitörés, USD gyengülés
?????

Valnor.

komika 2009.07.23. 09:53:12

Szia G!

Napon belüli kereskedésnél (forex) tudtok valami tanácsot adni, hogy mely időtartományokban érdemes kereskedni illetve hogyan? A másik, hogy napon daytrade esetén a tőke mennyi százalékával tanácsoljátok a pozíció nyitást és mennyit szabad kockáztatni (hány százalék)?

Köszi

taqi 2009.07.23. 12:49:25

@trader55:
Daytrad-del simán meg lehet csinálni a havi 15 %-ot. Sőt többet. Próbáljátok ki szerintem mielőtt mindenkit hülyének néztek aki ilyen hozamról beszél. Ja és pont ilyenkor nyáron. Gyönyörűen sávozik a piac. Pl eurusd-be beleshortolsz az aktuális órás sáv tetején limittel tökönszúrom magam ha 300 ponttal túlszalad rajta egy hírmentes időszakban. Persze kockázat nélkül nincs nagy nyereség: DE Nyilván más a szitu ha 100ezer usd-s számlát pörgetsz és más ha kispénzűként 1000 -el zsonglőrködsz. Abból az életbe nem lesz kockáztatás nélkül nagy lóvé. Persze a legfontosabb a tőke védelme! Miután van mit védeni... Szerintem a legfontosabb hogy sok pénzt keressünk :)

taqi 2009.07.23. 13:34:33

@trader55:
Ez nem álláshirdetés hanem behúzás:)
3700 forintért nevezhetsz a demo versenyükre. Ez kb ennyi. Elég szánalmas.

taqi 2009.07.23. 13:38:33

www.worldtopinvestor.com/pub/HU/index

Ez már inkább verseny. A saját tőkédet kockáztatod és a díjak is teljesen rendben vannak. Indult esetleg valaki az itt levők közül rajta?

trader55 2009.07.23. 14:47:15

@taqi: A worldtopinvestor az VALAMI! ...de ott saját pénzzel tradelnek és ez a lényeg. Habár a meghirdetett minimum valakinek aprópénz.


Egy adalék a kockázatkezeléshez: A sorozatos vesztő esélye tisztán matematikai. Ha jól emlékszem 10000 eseményre 14 egymásutáni vesztő esélye közel van a 0-hoz. Amennyiben kitűzzük célul, hogy a legnagyobb downdrow ne legyen nagyobb 30%-nál, abban az esetben az egy ügyletre eső max. kockázat 1,7% körüli (a teljes tőkére vetítve). Egy dologban egyet értünk, ha erre gondoltál: kis pénzre könnyebb azt mondani, hogy nem 30%-át kockáztatom, hanem az egészet. Bemegyek a bankba és átutalok még egy adagot ha vesztettem. Ekkor lehet többet is kockáztatni, de ez még mindig messze van a hazárdírozástól.
Még valami: Ha nem 10000 eseményt veszünk alapul, akkor ez lehet még rugalmasabb. Pl. én ha daytradeelek, tudom, hogy sok ügyletet kötök, akkor alacsony kockázatot vállalok. Ritkább setupoknál, pl. 4h swing trade-nél kis számlával kockáztatok többet is, de 3% fölé soha nem megyek.

Van sok személyes tapasztalatom is ezzel kapcsolatban: saját trading, ill. kb. 250 ügyfél (rég volt, már nem brókerkedem), de nem szeretném túlragozni.


Egy szó, mint száz: nem bíznám a pénzem olyan traderre, akinek a kockázatkezelése nem felel meg nagyon szigorú kritériumoknak. Szegények pedig pont ezt teszik: traderként alkalmazzák az első helyezettet, figyelmen kívül hagyva, hogy mekkora kockázattal érte el. A max. unitot meghatározták, de ez még nagyon kevés.

Trader55

taqi 2009.07.23. 22:48:24

@trader55:
Nem fog ott alkalmazni senkit ez a "cég" berángatják a nevezési díjat és hello. De ügyes ezt el kell ismerni :)

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.07.24. 08:48:23

Kis adalék a Schneiderkoch-hoz.

Annó érdeklődtem náluk, hogy mégis mit takar az a trader-i állás, mert engem a díjak nem érdekelnek, ha benevezek, akkor csak emiatt.

Nem kaptam semmilyen választ.
Kíváncsi voltam és beneveztem.

1. nap rádöbbentem, hogy 100 000 egység alatt nem lehet náluk pozit nyitni. És azt írták a nevezésben, hogy ők nem szerencsejátékosokat keresnek. Jah, csak akkor scalpereket, mert ekkora pozimérettel nem lehet másként kis kockázattal kereskedni.Viszont a slippage meg nagy náluk a megjelenített grafikonhoz képest, szóval a "best at market" használhatatlan náluk scalperkedésre.

2. nap a rendszerük elkezdet hülyéskedni. Befagytak árak az USDJPY-n és GBPJPY-n érdekesen hatalmas mínuszba ugrottak a pozícióim (kb 1-2 sec alatt -80pipeket). Felhívtam őket és először szépen kioktattak, hogy "de tudja ott van az a dolog, hogy spread, ami miatt nem lesz ugyanaz a ár amikor megnyitja és mínuszba lesz...". Mondom "nem, ez nem a spread, ez programhiba". Rákérdeztem a pozi méretre is és aztán még részesültem 2-3 "oktatásban" a forex témával kapcsolatban (hogy a nagy poziméret is azt mutatja, hogy ők milyen jó bróker, mert ECN nincs 100ezer alatt és Ők a kockázatkezelést is másként oktatják) de, hogy mi lesz itt ezzel a problémával arról nem. Aznap még tesztelgettem a rendszerüket és ezzel levittem a számlát 20e-ről 13-14e-re, amit aztán felhoztam 17-18-ra, normális piaci kereskedéssel. A hiba még másnap, sőt harmadnap is ott volt (közben persze e-mailt is küldtem nekik) és semmi reakció, hogy most mi lesz, ez azért eléggé bosszantott. (Mert ugye FIZETTEM egy szolgáltatásért, amit nem kapok meg megfelelő minőségben !!!, nem csak részt veszek egy ingyenes játékban) Közben rájöttem, hogy a hibát ellentradelhetem egy bizonyos módon és így pár óra alatt felnyomtam a számlát 60ezerre, majd mivel a hiba továbbra is ott volt, napi pár traddel 96ezerre.

Itt abbahagytam, és küldtem nekik ismét levelet, hogy mi lesz ezzel. Erre már válaszoltak és állították, hogy már az előzőre is (az nincs sehol semelyik spam mappában - ha egy levelem eltűnik, azt valamelyik spam mappában megtalálom az esetek 99.99%ban.). Azt mondták, hogy vizsgálják az esetet és hogy azokat a tradejeimet, amik nem piaci körülmények közt születtek törlik.
Ez ok is, csak amikor esett a GJ és én abba az irányba akartam tradelni, az vagy 10e USD-t hozott volna, és akkor a gépen piaci kötést nem tudtam csinálni, mert félrejegyezte az árat. Viszont a rendszer tesztelés közben szerzett veszteségeim azok piaci körülmények között születtek.

De ez még hagyjám, a lényeg, hogy ez az utolsó levél, hogy vizsgálják a dolgot 2009 Júli 13-án született (ma 24-e).
Azóta valahogy nem volt kedvem kereskedni náluk, de a számlám is 96000 fölött van azóta is.

Szurkolok nekik, hogy a verseny vége előtt sikerüljön befejezni a "vizsgálatot".

WikFx · http://devizatozsde.blog.hu 2009.07.24. 09:18:23

De legalább a Szigliget album szép amit "vettem" a nevezési díjért...

trader55 2009.07.24. 11:05:09

@WikFx: Köszi, hogy megosztottad a gyakorlati tapasztalatokat is. Számomra ez megerősítés, hogy amit gondoltam róluk, nem áll messze a valóságtól.

Trader55

StLui 2009.08.04. 22:33:28

IPM-et olvas valaki?
tanácsok hogyan tőzsdézz most
következő a lényeg:
vegyél otp-t ha kicsit épp visszaesik, mert mindíg hullámzik, de most csak emelkedhet összességében
Nagy Lajos: majd ha elértél 10% hozamot, kb 1hét, add el.
majd ha visszaesik, vegyél újra
De mégjobb ha csak a tőkéd feléért veszel, mert ha többet esne vissza vehetsz olcsóbban a másik felén
erről szólt a 3-4 oldalas cikk !!!
semmi kockázati figyelmeztetés !

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.08.05. 06:34:12

@StLui:
Ez durva nagyon! Mert ha még ő igy is csinálja, de hogy ilyen tanácsokat adni ?

Ezért ülnek nagyon sokan még most is 7000 fölötti OTP-ben, mert igy gondolják a tőzsde működését.

Sokat szoktam vitázni ismerőseimmel, amikor azt mondják, hogy részvényeknél nagyon jó stratégia a vedd és tartsd. Na ilyenkor szoktam nekik ezt a cikket ajánlani elolvasásra : www.tozsdestrategia.hu/pub_dow100ev1.htm

Ezt az oldalt amúgy is ajánlom, nekem nagyon sokat segitett annakidején.

GG

trader88 (törölt) 2009.08.09. 18:12:52

Ahogy látom a blog harmadik hírlevele is elkészült:).Egy dolog egyből feltűnt,mégpedig,hogy most már a kínai hírek is jegyzésre kerültek,de nem csak itt,factoryn is,lehet onnan az ötlet,nem tudom .

Izi Fx 2009.08.09. 19:40:08

@trader88: Nem tagadom, onnan van! ;-)

taqi 2009.08.17. 21:25:35

Szerintetek is egy hatalmas fejváll alakult ki GU H4-en?

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.08.17. 21:28:24

@taqi: szerintem nem, mert nem csúcs-völgyes.

GG

forexmbs 2009.08.17. 23:41:34

@taqi: hát..ha végül az lenne, akkor ez egy nagyon Quasimodo fejváll lenne :-)

trader55 2009.08.18. 21:28:20

Légyszi segítsetek, mert kezdek megzavarodni. :-(

Elvégeztem egy kockázatkezelési kísérletet: Egy két kimenetelű eseményt (nyerő/bukó) modelleztem, ahol a valószínűség 50-50%.
Nyerő esetén nőtt a képzeletbeli számlaegyenleg, bukó esetén értelemszerűen csökkent. Az első esetben fix kockázat szerepelt (2%), a második esetben a hozam (számla állapota) szerint a kockázat nőtt, ha plusszban voltam és csökkent, ha bukóban (ezt fordítva is kipróbáltam).
Az események száma 10000 volt minden esetben és ezt többször ismételtem, tehát minden egyes alkalommal 10000-es sorozatokat vettem alapul és ezek várható értékét hasonlítottam össze.

A 10000-es sorozatú "pénzfeldobás"-szériák várható értéke a legtöbb esetben KISEBB VOLT, MINT 10000.
Nagyon durva, teljesen kiakadtam, pedig biztos van valami egyszerű matematikai magyarázat.
Kérem, hogy aki tudja, hogy hol a hiba, segítsen. Ha nem fogalmaztam egyértelműen, kérdezzetek.

Trader55

trader55 2009.08.18. 22:13:13

@trader55: bocs,egy kiegészítés: 1000 egységgel (usd, eur, stb) kezdtem, és a várható érték ez alatt volt.

Trader55

trader55 2009.08.19. 10:49:02

@trader55: A fenti számítást sikerült összehoznom. Nagyon jó motivációt ad a pozíciómenedzsmenthez és kockázatkezeléshez. Szívesen közzéteszem, mert nagyon tanulságos, de csatolt fájlt is tartalmaz, nem tudom, hogy ezt hogyan lehet megoldani.

Az eredményt szeretném megvitatni 1-2 profival, mert jó lenne minnél tökéletesebben lemodellezni a valós ármozgást, illetve annak a bizonytalanságát annak érdekében, hogy az eredmény minnél pontosabb legyen.

Trader55

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.08.19. 10:52:35

@trader55: ha elküldöd nekem a csatolt file-t, akkor én letölthetővé teszem.

GG

trader55 2009.08.19. 11:08:04

@GabiGabi: köszi.
Este otthonról átküldöm, írok hozzá némi kommentet is.

Trader55

trader55 2009.08.22. 16:33:28

Üdv. Mindenkinek!

Leteszteltem a következő stratégiát:
Beszállás:
-swing pullback setup (fibo 50-61-es verzióval), H4,D1.
-Alakzatok D1-en kizárólag visszateszt után (Dupla csúcs/alj, Fejváll és inv. fv., csatorna, ék)

Kiszállás: stoppal, vagy kialakult trendfordítő alakzatra, vagy csúcs-völgy elemzés alapján megállapított trendfordulóra.

Stratégia: trendkövetés stophúzással, előző csúcs/völgyekhez.

Kockázat: tőke*2%

Tesztidőszak: 2000.01.04.- 2009.08.21.
Instrumentum: EUR/USD

Eredmények:
-hozam: 15,2%
-max. visszaesés: 10,5%
-ügyletszám: 40
-találati arány: 42,5%
-megnyert pipek (nem számít, de úgyis valaki megkérdezné): 3956
-swap: -0,24% (ezt már tartalmazza a hozam)

Kb. ezt az eredményt vártam, vagy talán egy kicsivel jobbat.
Nem tudom, hogy az EU minta mennyire reprezentatív, de 30-40 párra kötve ugyanezt az eredmény több, mint elég. Vagy ha valakinek nem, akkor
-többet kell kockáztatnia
vagy
-más setupot is kell kötnie.


Trader55

Wespa 2009.08.22. 19:24:34

@trader55: Szia!

EZt metatraderen csináltad?
Jó kis meló lehetett. Köszi

Kiváncsi vagyok,h mennyire egyezik GG eredményeivel.

s.gabor 2009.08.22. 19:42:57

@trader55: Szia!
Ha megengedsz pár észrevételt, szerintem ennyi idő alatt 15% fájdalmasan kevés, infláció alatti eredmény. Nincs 40 egymástól független devizakereszt. Pls. javíts ki mit értettem félre!

trader55 2009.08.22. 22:05:17

@Wespa: Forex Testeren csináltam és lezsibbadt az agyam rendesen tőle :-))

Trader55

trader55 2009.08.22. 22:23:08

@s.gabor: Miért is kell, hogy egymástól független legyen?
Ha egy irányba állnak, akkor is bekötöm mindet. Minden traden megkeresem átlagosan a kezdőtőkém 0,38%-át. Minél több trade, annál nagyobb eredmény. GG az egyirányú kockázatokat csökkenti. Én ilyet nem mondtam, mert erre még nincs statisztikai bizonyítékom, hogy nekem is ezt kellene. Amúgy is 2% volt a kockázat, tehát ebben is eltértem tőle. (Egy gombnyomás volt az excellben, hogy kipróbáljam 1,5%-al is: természetesen volt eltérés, de jóval kisebb, mint vártam).

Hangsúlyozom: ez csak teszt! Nem mindenben egyezik a valós kozkázatkezelésemmel, egyenlőre csak próbálgatom a szárnyaimat.

Szánalmasan kevés az eredmény? Én úgy kalkuláltam, hogy a tradelt devizapárokkal ez 8 év alatt kb. 560%.
Nem sok ez sem? Nekem elég (ettől a setuptól).

Ami nekem feltűnt - és csodálkozom, hogy nem elsőre ezt hoztátok szóba - hogy nagyon alacsony a DD, vagyis a legnyagyobb mértékű visszaesés. Számomra ez a nagy dolog az egészben. Ez így nagyon biztonságos stratégia az én olvasatomban.

Amúgy pedig közel sem biztos, hogy más ugyanezt kötötte volna még akkor sem, ha ugyanazt a stratégiát tradeljük. Lehet, hogy én bénább vagyok, vagy ügyesebb, habár próbáltam nagyon objektív lenni. Maximum úgy lehetne egy összehasonlítást tenni, hogy elkérjük GG-től a trade naplóját a kötési és stop árakkal. Csak vicceltem :-))

Trader55

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.08.23. 05:58:31

@trader55: Először is gratulálok ahhoz hogy ilyen komolyan veszed a dolgokat és ilyen nagy teszteket is csinálsz. Ezt a tradelést csak ilyen komolyan, ilyen nagy munkát belefektetve lehet hosszútávon csinálni.

Pár megjegyzés a teszthez :
1. a pullbacknél az a zárási módszer, amit alkalmaztál az nem a legjobb eredményt adja, bár a feltételek egyszerűsége miatt ezt a legkönnyebb letesztelni.
2. az én statisztikáim alapján az alakzatos setupoknál a pozi nagy részét zárni KELL célár1-en és célár2-n és csak kis részét tovább engedni trendkövetésre.
3. ha az alakzatoknál csak a visszatesztre lépsz be, akkor a kialakult alakzatok nagy részét nem tudod bekötni. Ha a visszateszt után is a végleges stoppal lépsz be ( csúcs vagy völgy fölé tett stop ) akkor nyakvonal alázárásra is érdemes lenne megnézni az alakzatokat.

Kiváncsi lennék az eredményekre, ha annál a 40 trade-nél ezeket is tesztelnéd.

GG

trader55 2009.08.23. 08:38:02

@GabiGabi: most a GBP/USD-t készülök tesztelni, azon kipróbálom.

Az 1-es pontot nem értem, hiszen a swing pullbacket úgy zártam, ahogy Te.
- az eredeti vagy húzott stop zárja
- kialakul egy fordító alakzat és alázáráskor zárok (úgy tudom, Te ilyenkor stoppot húzol a kanóc alá, tehát van egy kis eltérés)
-új csúcs-völgyek alakulnak, de már a másik irányba jelzik a trendet: pl. emelkedő trend volt, de az egyik swingnél nem lesz új maximum, majd új minimumra megy. Ez tulajdonképpen duplacsúcsként is felfogható, úgyanúgy a nyakvonal alázárás adja a jelet.

Megvárom a válaszodat, addig nem akarom elkezdeni a tesztet.

Trader55

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.08.23. 08:44:56

@trader55: ja, ok akkor én félreértettem valamit, ezzel a kiegészítéseddel már teljesen érthető, igy jó :-)

Az alakzatok statisztikái külön-külön fajtánként is meg vannak ?

GG

trader55 2009.08.23. 08:57:13

@GabiGabi: sajnos nem. Ez volt az első ilyen jellegű tesztem, de a jövőben szeretnék finomítani rajta.

Most azért nem különítettem el, mert úgy akartam tesztelni, ahogy a mostani tudásommal élesbe kötném/kötöm. Mivel az alakzatoknál a sikerarányom elég alacsony, ezért csak a visszateszteket kötöttem, mert biztosabbra akartam menni. Emiatt valóban sokat kihagytam.

Most van a szerszámos ládámban 1 swing trade és két day trade stratégia. Ezeket akarom statisztikailag alátámasztani, hogy a meggyőződésem erősödjön. Közben persze csiszolok is rajtuk, de csak ezek után fogok nekiállni a szisztematikus teszteknek, amik fajtánkénti statisztikát adnak.


Nagyon érdekelne a Te teszt módszered: milyen időszakra, hány tereméken végzed el, mire levonod a következtetést, hogy működik, vagy nem.

Trader55

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.08.23. 09:31:30

@trader55: a fő párokon 1999 januártól vannak meg a teszt eredményeim, mind a swingre mind az alakzatokra. Az egzotikusabb párokra pedig onnan, ahonnan adat áll rendelkezésemre. Ha új devizapárt akarok bevezetni, akkor annak a tesztjeit visszamenőleg mindig elvégzem.

A tesztelést a metatrader stratégia teszterével végzem, tehát ő rajzolgatja a gyertyákat, ha látok valamit akkor megállitom, excelben kiszámolom a nyitható pozit, berajzolom a stop és célár szinteket majd nézem tovább a mozgást. De lehet én is át fogok térni a forex testerre, most nézegetem.

Nagyon sok munka ez, de én azt vallom, hogy amíg ezt nem végzi el egy trader a saját stratégiáján, addig nem tud bízni benne.

GG

trader55 2009.08.23. 09:44:33

@GabiGabi: Minden párra? ...ez nem semmi!!!

Nekem nagyon bejött a Forex Tester (köszi, Norbi).
1-2 hibája azért van:
- az excellbe exportálás nagyon nehéz, mert csak txt fájlt tud létrehozni.
- nem tudok új indikátorokat felvenni. Ebban ha valaki tudna segíteni, azt megköszönöm. Úgy tudom, c++ vagy delphi kell hozzá.

Trader55

Bobojsza_ 2009.08.24. 08:36:44

@trader55: Szép munka!
A 15,2% hozamhoz a 10,5% visszaesés nem kevés szerintem. Ahogy írtad több devizapárral az eredmény felmegy 560%-ra. Valószínűleg így a DD is felmegy.

Majd letöltöm és megnézem az új indikátor hozzáadásának lehetőségét.

Ha csak txt-be exportál gondolom használ valami szeparátort az alapján könnyen megnyitod Excellel.

trader55 2009.08.24. 09:37:30

@Bobojsza_:
A hozam nem függ a párok korrelációjától, mert egymástól függetlenül nyitom mindet. A DD viszont kockázatkezeléssel tartható, akárhány párt kötök.
Ezt úgy fogom bizonyítani, hogy páronként letesztelem és összefésülöm a kötéslistát. Ez nem most lesz, mert rengeteg munka és pillanatnyilag más stratégiákat tesztelek.

Excellbe át tudtam exportálni az adatokat, de 1 rekord 1 cellába került szövegként összefűzve. Ezt kellett képletekkel szétszedni, számmá konvertálni és összesíteni. Ez volt sok munka. Biztos van egyszerűbb módja, de én nem tudom.

Indikátorból csak a dll formátumot fogadja el.

Trader55

Bobojsza_ 2009.08.24. 10:31:54

"A DD viszont kockázatkezeléssel tartható, akárhány párt kötök.
Ezt úgy fogom bizonyítani, hogy páronként letesztelem és összefésülöm a kötéslistát."

Neked legyen igazad!

trader55 2009.08.24. 11:19:43

@Bobojsza_: Addig is két gondolat:

1. A kockázat % fix és nem az ügyletek számától függ, hanem a tőke változásától. Ahogy csökken a tőke, egyre kevesebbet kockáztatok és így 14 db sorozatos bukónál is csak 30% lenne a DD (ez pedig 10000 eseményből 1-szer következik statisztikailag, ha a valószínűség 50%).

2. Sok egyidejű ügylet esetén a kockázat csökken (diverzifikáció. (ha nem tökéletesen korreláló termékekről van szó)). Ez alapján azon sem csodálkoznék, ha a DD csökkenne.

...de majd a teszt eldönti.

Trader55

trader55 2009.08.26. 11:47:36

Gabi, a teszteléssel kapcsolatban lenne egy kérdésem:

A korábbi kommentekben felmerült, hogy ha egy stratégiával több terméket kötök, a kockázat és a DD növekszik vagy csökken. Szerintem csökken (diverzifikáció miatt), de az a gond, hogy tesztet egyszerre csak egy párra lehet hatékonyan végezni. Most megkímélném magam attól, hogy gyertyánként léptessem előre miközben minden gyertyánál végiglapozam az összes párt setupot keresve, mert ez kb. 1 évig tartana.
A kötéslistát korábbi ötletemmel ellentétben nem érdemes összefésülni, hoszen a vállalt kockázat mindig az előző ügylet utáni tőke x %-a, tehát pontatlan lenne.
Jobb híjján éves hozamokat számolok devizapáronként, és ezeket összegzem minden évre, de ennél szeretném pontosabban mérni.

A kérdésem, hogy Te hogy teszteled az összes párt együtt? Azért fontos, mert ha beigazolódik a véleményem, ami szerint az összkockázat csökken, akkor növelhető az ügyletenkénti kockázat és javul az eredmény.

Köszi,

Trader55

GabiGabi · http://devizablog.hu 2009.08.26. 19:26:33

@trader55: én nem tesztelem együtt az összes párt, én a devizánkénti összkockázatot tartom "kordában" a már ismertetett módon.

GG

CROW 2009.08.27. 18:42:51

Sziasztok,
Tud valaki adni a Marketiva - ról bármilyen infót? Pozitív vagy negatív az mindegy, csak infó legyen. Előre is köszönöm!

C

fehéröves 2009.09.12. 14:39:13

@CROW:
azt hiszem valahol itt a blogon már találkoztam ezzel a linkkel de nem tudom hol tehát mégegyszer:

www.forexpeacearmy.com/public/forex_broker_reviews#az_m

Itt olvashatsz véleményeket sok brokerről, market makerről. Mellesleg a Marketíváról nincsenek túl jó vélemények az oldalon.

fehéröves 2009.09.12. 15:02:25

A topic legeléjén volt szó a reálisnak tartott hozamokról.

Én még csak barátkozok a piaccal és miután úgy érzem, hogy mindent megtanultam, teszteltem... jöhetnek a célok.
De!
mióta csak elkezdtem foglelkozni a forexel próbáltam infót szerezni, hogy mit lehet ebből összehozni?

Számomra hiteles forrásoktól a következő infókat kaptam, szereztem:

- "Évi 40% stabilan realizálható"
- "Szerintünk ha éves szinten a teljes tőkéd 200-300%-át nem tudod megcsinálni nem érdemes foglalkozni vele"
- "van ismerősöm aki évi 600%-ot csinál"
- "Az én eredményem évi 100%"
És valahol olvastam, hogy egy kezdő azt tűzte ki célul, hogy havi szinten megcsinálja a 100%-ot és amikor egy számomra szintén hitelesnek tűnő embertől megkérdeztem a válasz az volt, hogy ez lehetséges. Függ a kockázatkezeléstől, a ráfordított időtől, a tudástól, tapasztalattól...
Illetve itt a blogon láttam a havi 3-5%-ot, 10%-ot és talán 15-öt is.

Ezek után fogalmam sincs mi lehet a reális cél de talán erre is választ adnak majd a tesztek :-)

DiNo 2009.09.12. 16:57:35

@fehéröves: A kérdés mindig az, hogy mekkora tőkével és kockázattal értek el a fent említett emberkék az évi 100-600%-ot? Valóban lehetséges ennyit összehozni! Ez tény! De néhány száz, vagy ezer dolláros számlával mindenki "kockázatkedvelőbb". Magyarán nem megfelelő kockázatkezeléssel kereskedik. Teszem azt egy tréden a tőkéje akár 20%-át is kockára teheti. Szerintem nem sok olyan tréder van a világon aki kontrolált kockázatkezeléssel ( trédenként 1-2% )évi 5-600%-ot tud csinálni. De ha tud valaki ilyet az szóljon:)

HuDini 2009.09.12. 18:04:56

@fehéröves: lehet csinálni 600%-ot 1000USD-ből, nem megfelelő kockázatkezeléssel. egyszer, kétszer, többször nem hiszem.
nem tudjuk milyen stratégia alapján tradelsz, milyen gyakorisággal jön a setup. heti 1? napi 5?
ettől függ sztem nagyban elsősorban, hogy mekkora hozamot tud csinálni valaki. utána pedig a setup pozitív kimenetele a másik dolog, és persze, hogy mekkora a nyereség aránya általában a veszteséghez képest.
én mint daytrader ha 3-5% között tudok realizálni havonta, boldog vagyok. ha ez nem sikerül, a következő hónapban még keményebben küzdök, és dolgozok.
ez szerintem az a százalék, ami miatt már megéri csinálni és nem bankban tarta a pénzt.
ez szerintem normális, 1%-nál alacsonyabb kockázattal is hozható. (nagyobb összeggel is) persze kérdés kinek mi a nagyobb,
és kérdés, ki mennyire kockázattűrő.....

fehéröves 2009.09.12. 22:23:27

DiNo, Hu Dini!

Köszi a válaszokat és még valami.
A 600%-os infó forrása azt mondta, hogy ez a 600%-os trader pozinként 10%!-ot kockáztat (vagyis 1%-al ő is 60-at csinálna).
Számomra ez nem követendő példa viszont én (is) csak gyarló és mohó ember vagyok és mint ilyen gyakran fantáziálgatok a gyors és nagy léről :-) viszont megértettem, hogy a tőke védelme a legfontosabb és csak utána jöhet a nyereség.
süti beállítások módosítása